Mills Skrevet 4. april 2002 #1 Skrevet 4. april 2002 Hei jeg har fått moped, vet noen om jeg har lov til å kjøre i kollektiv feltet? Mills
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #2 Skrevet 4. april 2002 Kollektivfeltet er (selvsagt) bare til kollektivtrafikken, det vil se buss og taxi. De som kjører moped må nok pent kjøre i feltet sammen med bilene....
Gjest Turi Skrevet 4. april 2002 #3 Skrevet 4. april 2002 Motorsykler har tillatelse til å kjøre i kollektivfeltet, så da burde vel du også kunne gjøre det.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #4 Skrevet 4. april 2002 Etter et lite søk på nettet fant jeg denne informasjonen: 2. Kjøring i kollektivfelt er bare tillatt som angitt på offentlig trafikkskilt. Likevel kan motorsykkel, moped, sykkel eller uniformert utrykningskjøretøy nytte slikt felt. Dette står under § 5. Kjøretøys plass på vegen i Trafikkreglene. Så kjør i vei i kollektivfeltet du, så mye du orker! Alle trafikkreglene kan dere forøvrig se her: http://www.trafikkskolen.no/trafikkreglene.htm
Mills Skrevet 4. april 2002 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2002 Jippi! Nå skal jeg kjøre i kollektivfeltet med ett stort glis, og ingen dårlig sannvittighet. Takk for hjelpen Mills
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #6 Skrevet 4. april 2002 Husk og fortsat vik plass for uttrykningskjøretøyer da!
Kylie Skrevet 4. april 2002 #7 Skrevet 4. april 2002 Jeg kjører også moped og har lurt på dette, greit å få svar. På veier hvor det er et vanlig felt og et kollektivfelt må man jo kjøre midt mellom de to feltene dersom man ikke skal kjøre i kollektivfeltet, det er jo hvertfall farlig!
@lfa Skrevet 4. april 2002 #8 Skrevet 4. april 2002 Jeg har hørt at man i Trondheim kan kjøre kollektivfeltet dersom man er to eller flere i bilen? Er det sant, eller er det noen som tuller med meg igjen? Hilsen av og til litt for lettlurte 12
smil Skrevet 4. april 2002 #10 Skrevet 4. april 2002 Ja, Alfa. Du kan kjøre i kollektivfelt i Trondheim hvis en er to eller flere i bilen. Det gjelder ikke i hele byen, bare på vei inn i byen (fra sør mot nord). Det er et tiltak for å få folk til å kjøre flere sammen i bilen. I rush-trafikken går det nemlig mye fortere i kollektivfeltet enn i feltet ved siden av. Ingen har lurt deg. Smil
Silfen Skrevet 4. april 2002 #12 Skrevet 4. april 2002 hehehe...det er det jeg sier....trøndere er rare 12
Gjest Hege Skrevet 4. april 2002 #13 Skrevet 4. april 2002 Vi er rare her i Kristiansand også, for vi kan også det! Så det så.. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå