Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har dere bestemt dere for brudebuketten - form? farge? Hadde vært gildt å se hva dere andre ønsker!

Selv tror jeg at jeg velger en rund (men ikke bollerund) bukett hvor det henger ltt blomster pent nedover kjolen, bestående av hvite roser, märtaliljer, gerbera og kanskje også kalaliljer.

Skrevet

ER det ikke vanlig at det er brudgommen som tar ut buketten? Slik jeg har skjønt det sniker bruden seg hemmelig avsted til floristen og gir beskjed om kjolen slik at det ikke blir helt crash, men like lite som brudgommen får se kjolen, skal bruden se buketten før dagen.

Skrevet

tradisjonen tro er det vel slik, men de fleste bruder jeg kjenner har valgt dette selv - og ifølge blomsterdekoratøren er det normalt, om ikke annet har iallefall brudgommen med seg en detaljert beskrivelse ved bestillig (om ikke bruden i forkant har hintet til dekoratøren...) Ellers kan en uansett ønske seg noe?? hinte masse til sin kjære??

Jeg vet at min kommende mann hadde klart å gi meg "drømmebuketten", men selv ser han det heslt slik at jeg ordener det - og han insisterer å betale.

jeg har iallefall tanker om åssen jeg ønsker denne buketten:)

Skrevet

Det er veldig artig å se hvordan dere unge løser problemene som oppstår når en fri og freidig kvinne av i dag møter de gamle tradisjonene, som jo er bygget mye på det gamle kjønnsrollemønsteret.

Hurra for dere som prøver å følge den gamle stilen, og får det til uten å gå på akkord med deres egen frihet!

Skrevet

Her hos oss blir det nok kræsj....

Jeg ønsker meg helst bare en lang cala-lilje

men ble rimelig nedstemt av en som definitivt visste hva han ville ha....

Håper bare det står til min alldeles nyyyydelige kjole

( som jeg ikke får ut av hodet...)

Skrevet

skulle en følge tradisjonene til punkt og prikke, skulle saktens dagens samfunn ha færre hvite bruder :roll:

Skrevet

Her var det ikke mange som svarte på spørsmålet, egentlig.....

Som du kan se er avataren min et bilde av min drømmebukett - og den skal jeg ha. Det har vi blitt enige om både jeg og min kjære.

Skrevet

Sørry at jeg ødelegger tråden din, men... :oops:

Hvor finner du sånne bilder av brudebuketter på nettet??

Trenger litt inspirasjon...

Fin bukett du hadde forresten!!! :lol:

Skrevet

oops! trodde det var du som startet tråden lillebrura :oops: :oops:

Er nybegynner som dere ser... :oops:

Skrevet

Min kjære er av den tradisjonelle sorten, så her har det ikke vært noe valg for meg angående brudebukett. Den er det han som skal bestille og kjøpe, ja.

Men jeg har hatt min mening om hva jeg vil ha. Har surfet masse på nettet, lagret bilder jeg har likt og så printet dem til ham - med kommentarer påskrevet om hva jeg liker/ikke liker.

Dessuten får han med seg en konvolutt med bilder av brudekjolen. Den skal bare sees av blomsterbutikken selvfølgelig!

Skrevet

Jeg har vært fast bestemt på at jeg skal velge min brudebukett. Tradisjon eller ikke tradisjon. Jeg skal ha samme bukett som lilleBRURA.

Men kommer kanskje til å gjøre noen forandringer på den. Tror jeg vil ha litt mere grønt i buketten.

Skrevet
Min kjære er av den tradisjonelle sorten, så her har det ikke vært noe valg for meg angående brudebukett. Den er det han som skal bestille og kjøpe, ja.

Men jeg har hatt min mening om hva jeg vil ha. Har surfet masse på nettet, lagret bilder jeg har likt og så printet dem til ham - med kommentarer påskrevet om hva jeg liker/ikke liker.

Dessuten får han med seg en konvolutt med bilder av brudekjolen. Den skal bare sees av blomsterbutikken selvfølgelig!

Det skjer på samme måten her :wink: Jeg vet at buketten blir nydelig og gleder med til å se hva han har kommet opp med :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere kan jo hoppe inn på vår nettside og se på bryllup. Valgte selv ut buketten. Hadde kikket litt på nett, men endte opp med noe helt annet enn det jeg hadde i tankene og angrer ikke et sekund. Meg og min mann er veldig like i fargene så det var et sjakktrekk å ta det i gult. Pluss vi giftet oss midt i Påsketiden i fjor så kunne det vært noe bedre :wink:

Husk mange buketter er flotte på nettet, men man må tenke godt over om disse fargene står til deg selv og til kjolen ikke minst. Var glad for at vi valgte noen skikkelig proffe jenter til å lage buketten og dekorasjonene :wink:

Bla nedover til bildene så skal det være ett eller annet der av typen bukett som jeg valgte :wink: Lykke til.

Bryllupet vårt

Skrevet

Jeg skal ha en bukett som ligner denne..:

http://wedding6.weddingchannel.com/local/v...&vuid=139432827

Det skal være champagnefargede, fersken og hvite roser i rund bukett med litt grønt rundt (bjørnegress (heter det det?) og evt. noen greiner), og muligens litt perler og gull inne i buketten.

Jeg har vist fremt et bilde til blomsterbutikken, men man vet jo ikke helt 100% sikkert hvordan det blir, litt kunstnerisk frihet må hun jo få.. :D

Min tilkommende har absolutt ingen aning om hva slags bukett jeg skal ha.

Det var ikke viktig for han å ordne med den, så da bestilte jeg en som passer kjolen perfekt selv..

Gjest gift 5. april
Skrevet

Jeg valgte den ut selv, ble så utrolig fornøyd!!! lang, litt smal, mye grønt, litt lyse og lysegrønne blomster kun. Noen orkideer, noen kalaer, mest grønne blader, og noen blader med litt brunt i. Den ble lekker og vårlig, hadde til og med gåsunger i den. Fikk så mye skryt for den, alle sa den var helt spesiell. Det viktigste for meg er at jeg ble fornøyd selv. Guttene hadde kun kala og litt grønt til jakkepynt.

Jeg samarbeidet med dekoratøren om å velge ut materiale, og forklarte henne hvordan jeg ville ha den. Hun kom med mange gode råd, og forsto med en gang at jeg var ute etter en litt røff, rustikk, men samtidig elegant bukett. Alt dette fikk jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...