Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Jeg syns det er så fint med pannelugg og tror jeg ville kledd det Jeg har fall i håret, når det er fuktig ute /regner får jeg krøller/korketrekkere.. Hvordan blir det å ha pannelugg da?? Vil jo ikke ende opp med å ha to krøller i panna... Håper på svar...
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Jeg syns det er så fint med pannelugg og tror jeg ville kledd det Jeg har fall i håret, når det er fuktig ute /regner får jeg krøller/korketrekkere.. Hvordan blir det å ha pannelugg da?? Vil jo ikke ende opp med å ha to krøller i panna... Håper på svar... Ønsker også tips på frisører som er flinke til å klippe lugg ..Bor i Oslo
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ønsker også tips på frisører som er flinke til å klippe lugg ..Bor i Oslo ... meg igjen.. kom på at jeg kanskje skal få med at jeg har typisk nordisk hår.. Tynt men mye hår..
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også fall i håret, men ikke så mye at det blir fullstendig krøller. Har en slags pannelugg nå, og den holder seg nokså grei i formen - har ikke peiling på frisørtermer, men den er nok litt skråskåret/skåret "inn" i fallen på en måte, slik at håret ikke bølger seg så mye. Du vil nok kanskje også trenge et produkt som holder håret på plass. Har dessverre ikke frisører å anbefale i Osloområdet, da jeg ikke bor der
Gjest Plopp Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også fall i håret å klipper pannelugg av og til... Men det blir bare ikke fint... Det går bare ikke... ( på meg hvertfall...) :gråte: Men du kan jo prøve å hvis det ikke funker så er det enkelt å stte bak luggen med spenner. :-) Er også ute etter en bra frisør i Oslo, har ikke funnit noen enda..
Elbereth Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også krøller, fint nordisk hår. Har hatt pannelugg, men sparer den nå lang, for det funker ikke på meg. Når luggen når en viss lengde, krøller den seg, og så får jeg "horn" som står rett ut. Mye styr med styling og produkter for å ordne luggen, og så er det like ille etter en tur ut i littegrann vind eller regn. Nei, det gidder jeg ikke mer, så nå blir det lang lugg.
Umuriel Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Har også fall, og dessuten en hvirvel i luggen, så jeg må ha sidelugg dersom jeg skal ha lugg. Den vil aldri ligge rett ned og flatt uten altfor mye stæsj, og da ser det ikke pent ut uansett.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også krøller, fint nordisk hår. Har hatt pannelugg, men sparer den nå lang, for det funker ikke på meg. Når luggen når en viss lengde, krøller den seg, og så får jeg "horn" som står rett ut. Mye styr med styling og produkter for å ordne luggen, og så er det like ille etter en tur ut i littegrann vind eller regn. Nei, det gidder jeg ikke mer, så nå blir det lang lugg. ..Hvordan hårsveis har du da? Tror vi har ganske lik hårtype Vet du om en bra frisør i Oslo?
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Fall i håret her også, og hvis dere bor på Gjøvik så er det mulig å få klippet seg så man kan ha pannelugg Min frisør er veldig dyktig, nå har jeg ikke hatt "rett over" pannelugg på aldri så lenge, den er alltid litt skrå, men den ligger pent, uten altfor mye stress. Jeg er veldig dårlig til å forklare, men en av tingene min frisør sa var at panneluggen (for meg iallfall) ikke kan bli for "bred", fordi da vil håret på sidene krølle seg lettere. (at det måtte få bli litt lengre og tyngre). Og det skjønte jeg ikke før jeg måtte klippe meg hos noen andre *sukk* Det ble nemlig ikke bra i det hele tatt. Da hadde jeg plutselig en pannelugg som krøllet seg til alle kanter. Men det er altså mulig, det var vel egentlig bare det jeg skulle fram til
Gjest *smak* Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har også fall i håret. Bruker litt voks i håret for å få den til å henge rett uten å krølle seg.
Abraxas Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) ..... Endret 18. juni 2009 av Abraxas
Elbereth Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 ..Hvordan hårsveis har du da? Tror vi har ganske lik hårtype Vet du om en bra frisør i Oslo? Har skulderlangt, litt oppklippet hår med halvlang pannelugg Bor ikke i Oslo, så jeg aner ikke hvilke frisører som er bra der, dessverre.
Malama Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Har ikke turt å forsøke meg på kort lugg/pannelugg siden jeg "våknet med krøller" for snart 15 år siden jeg... Men jeg har ikke fall i håret.. eller jo, nå er det såpass langt at det vel er nærmere å kalle "fall", men jeg vet av erfaring at om jeg klipper det litt kortere, så har jeg krøller. Og krøller og lugg tror jeg ikke går så bra... Men om man har fall i håret som ikke krøller seg om det blir ena kortere (og derved lettere) så er det kanskje mulig. Det er vel gjerne individuelt, ettersom ikke alle hår er like, men det verste som skjer er vel at du trenger hårklemmer i noen måneder, så det er jo strengt tatt bare å prøve, men kanskje ikke på et tidspunkt hvor det er litt viktig for deg å se bra ut/det tas mye bilder (altså ikke noe man gjør en måned før bryllupet, kanskje ikke rett før jul heller... men lenge nok til jul til at det vokser vel litt greit ut nå?)
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hadde lugg da jeg gikk på ungdomsskolen, og når jeg ser på bilder, ser jeg ikke helt klok ut. En veldig bølgete og uregjerlig pannelugg. Men har hatt en slags skrå lugg i ettertid, og det gikk fint så lenge jeg dyttet den ordentlig på plass etter vasking (den ble litt bølgete så klart, men det var egentlig bare fint, siden den gikk på skrå). Brukte ikke noen produkter i det. Håret mitt er litt glatt øverst, og så med krøller nedover (kan minne litt om håret i avateren min, bare at mitt er lenger og i en annen frisyre). Altså ikke full afro, men likevel nok til at jeg tror det blir mye styr med en ordentlig lugg. Har en venninne med litt fall, og det gikk fint for henne med lugg. Den var ganske tjukk. Sikkert lurt å ikke ha den alt for tynn - innbiller meg at den lettere vil krølle seg da. Endret 12. oktober 2007 av Frk Åberg
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. oktober 2007 #15 Skrevet 12. oktober 2007 Innbiller meg at det er ganske vanlig å bruke rettetang på luggen for dem som har fall. Det gjør hvertfall flere jeg kjenner med tilsvarende problem.
Gjest Gjest_emilie_* Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 hei har pannelugg og veldig tykkt nordisk hår med krøller og fall. gre luggen med en kam når det er vått.Gre vært femte minutt til den blir tør da slipper man krøller man kan også gå til frisøren og rette ut litt med sånn middel som holder det flatt man kan også bruke en rettetang men pass på og kjøp en som er bra da går det forterte(har en dårlig en) emilie
Gjest luggen Skrevet 16. juni 2008 #17 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har to hvirvler i luggen (og ironisk nok ikke antydning til fall noe annet sted i håret) - min erfaring er at luggen må klippes ofte, og at den må klippes av noen som kan det. For meg er det en veeeldig tynn linje mellom passe lang og for kort (da blir det krøllikrøll), samtidig som luggen lett blir for lang også. Mao; jeg bør egentlig stusse luggen hver måned, da ligger den fint og flatt som den skal!
Maneo Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har fall, men skrålugg funker på meg. Men, har kun fall nederst i håret.
IloveNY Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 Jeg holder på å vokse ut luggen min nå rett og slett fordi jeg er lei av å bruke masse tid på å fikse den hver dag! Jeg har fall i håret, og den ser fin ut med en gang jeg går ut døren om morran (etter mye arbeid) men etter et par timer i fuktig vær, eller varmt sommervær hvor man fort begynner å svette på pannen begynner den å kruse seg og bli stygg... Jeg kler veldig godt lugg, men det er faktisk ikke verdt alt styret for meg!
hilli Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har kraftig og tykt hår med fall, jeg må bruke enten hårføner eller hårspenne på luggen før jeg går ut om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå