Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Del Skrevet 11. oktober 2007 hei jeg må lufte en problemstilling her.Nå har det seg sånn at svigerfar har meldt meg inn i fri familie, fra telenor, og da bruker han å kommentere min mobilbruk: Du har sendt 215 sms i løpet av en mnd, og du har ringt for 589 kr på en mnd. ikke verst, men ser at du sender en del bilder, det kan du gjøre billigere osv, av den typen. N¨har jeg meldt meg ut, han kunne jo likegodt åpnet posten min! føler meg invadert, og at han snoker i mitt privat liv... ville dere følt det sånn? eller er jeg tullete? HISTORIEN om hvorfor han gjør dette, er at han mener at jeg ikke har styring på økonomien, og det har jeg kanskje ikke, men det har blitt bedre nå da, men allikevel er det jo helt sykt å kommentere privat post...hva skal jeg si, trenger litt støtte og oppmuntring her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Del Skrevet 11. oktober 2007 Han får tilstendt hovedfakturaen og da får han oversikt over hva alle har ringt for.... kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har et sånt abonnement fra Netcom. Jeg er også den som får regninga. Jeg bryr meg da ikke om hva min voksne datter har brukt mobilen sin til. Jeg gir henne bare beskjed om hennes andel av fakturaen. Synes svigerfaren din var frekk jeg og skjønner godt at du meldte deg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. oktober 2007 #4 Del Skrevet 11. oktober 2007 Svigerfaren din meldte deg inn? Legger kanskje nesa si litt vel mye opp i livet ditt, eller? Noe slikt hadde ikke jg godtatt, verken fra min egen far eller svigerfar (eller samboer for den del). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 11. oktober 2007 #5 Del Skrevet 11. oktober 2007 Her er det svigerfar som er sær --- ikke du. Har har vel lite og ingenting med hva du bruker pengene på uansett, så hvorfor skal det være hans sak om du klarer å styre pengebruken eller ei? Rare folk, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jet Skrevet 11. oktober 2007 #6 Del Skrevet 11. oktober 2007 Be han passe sine egne saker, eller krev å være den som mottar fakturaene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #7 Del Skrevet 12. oktober 2007 ja, bra å få meninger utenfra.Jeg vil nok bare si at jeg melder meg ut, det må jo være opp til meg, så får han bare bli sur, jeg må jo få litt råderett over meg selv, dessuten er det ikke han eller de han har meldt inn som jeg ringer noe særlig til, men min andre blodsbånd familie, for de bor jeg langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caso Skrevet 13. oktober 2007 #8 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kanksje han ikke skjønner at sånt kan være ekkelt og er litt personlig. Kanskje han er litt av en eldre generasjon, som ikke har samme forholdet til mobiltlf? Ettersom noen har tatt slike grep ovenfor deg pga din privatøkonmi, så er jo tanken god. Litt overformynderier kanskje,men den situasjonen kjenner jo ikke jeg. Skaff deg evt et kontantkort du bruker til ting du ikke vil at han skal vite om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady M Skrevet 13. oktober 2007 #9 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvorfor skal svigerfar ha oversikt over din økonomi? Forsørger han deg eller sønnen sin? Betaler du dine egne telefonregninger, har han ingenting med å vite hvordan du bruker telefonen din. Får da være måte på. Helt enig med deg, meld deg ut og gi beskjed at du ikke liker å være overvåket. Har han lite å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 14. oktober 2007 #10 Del Skrevet 14. oktober 2007 Nå bruker jeg telefonen lite, men hadde ALDRI orket å ha det abonnementet dersom personen som fikk fakturaen holdt på sånn... Jeg er nesten overrasket over at det er mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #11 Del Skrevet 14. oktober 2007 Han mottar jo fakturaen så da ser han jo hva du bruker. Jeg tenker at han kanskje har litt "pappa" følelser for deg, og egenlig ikke mener noe annet enn ditt eget beste. Jeg skjønner godt at du melder deg ut, men når du godtok å sende dine fakturaer dit i utgangspunktet så mener jeg du har deg selv litt å takke. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke har meldt meg inn selv, Jeg ønsker ikke å måtte stå annsvarlig for pappa ovenfor å betale en regning, i mitt hode bilr det litt feil. At han ble sur for at du meldte deg ut er en annen sak. Det er jo bare å si at du ønsker å melde deg inn på dette med din egen familie i stedet, siden du ringer mer til dem som bor langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #12 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg godtok ikke noe som helst,jeg fikk høre bare plutselig at nå hadde han meldt meg inn......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #13 Del Skrevet 14. oktober 2007 jeg godtok ikke noe som helst,jeg fikk høre bare plutselig at nå hadde han meldt meg inn......... Da blir det litt annerledes. Men jeg tror likevel dette var en litt sånn "pappa" ting å gjøre, med gode intensjoner men likevel en bommert. Jeg tror han bare mente å hjelpe deg, og ikke ser at han trødde langt ut over sine grenser. Forsøk heller å sett pris på at han føler for å passe litt på deg, det er ikke kritikk men omtanke. Se litt gjennom fingrene på resten. Meld deg ut og si du ønsker å være i familie med de lenger vekke, enkelt og greit. Prøver man å anta at andre gjør det de gjør med de beste intensjoner kommer man faktisk mye lenger her i livet, da slipper man å irritere seg så mye, og kan heller bare godta at de beste intensjoner slo litt feil og la det være med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #14 Del Skrevet 15. oktober 2007 ja, men da får jeg jo se da om han respekterer mitt valg, hvis ikke, var det ikke i de beste intensjoner....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 16. oktober 2007 #15 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja her hadde jeg nok også meldt meg ut av det abonnementent og fått mitt eget med egen faktura. Dette har da svigerfar ingenting med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #16 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er veldig enig med den som sier at dette var godt ment, men ble litt feil... Jeg ser klart fordelen med typen "fri familie" abbonement, og i stedet for at du melder deg ut har jeg et annet forslag som jeg vet mange andre benytter seg av. To mobiler... en gammel kontanttelefon til "fri familie", og en annen til vanlig bruk. Da er det ingen andre enn deg selv som vet hvordan du bruker telefonen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hilda_* Skrevet 16. oktober 2007 #17 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kjære vene, jeg hadde steilet hvis min svigermor plutselig hadde meldt meg inn i fri familie og styrt økonomien rundt min mobilbruk. Hva sier mannen din om dette da? Syns han det er greit? Jeg vil være en fri fugl og ringe det jeg selv ønsker så lenge det ikke går utover resten av familiens økonomi. Jeg syns dette var frekt, han burde spurt først sånn at du hadde et reellt valg. Det neste blir vel spesifisert regning så han ser hvem du ringer til. Det er vel du og din mann som må jobbe sammen for å ordne opp hvis en av dere roter økonomisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 16. oktober 2007 #18 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg hadde ikke godtatt en sånn ordning selv om svigerfar nok ikke gjorde det for å være slem. Bare meld deg ut igjen og ikke styr mer med saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå