Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anette_*
Skrevet

Hei!

Er det noen der ute som vet om noen midler man kan ta for at håret skal vokse fortere? Jeg har så lyst på langt hår, men er så utolmodig.. Har nå hårlengde til skuldrene - målet mitt er å få hår som rekker ned til korsryggen.. Noen som har noen råd? Tips? Ideer?

Hilsen meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret vokser i sin egen rytme. Jeg har tro på en sunn livsstil generelt. Klipp "tuppene" regelmessig og ta tiden til hjelp. Om du er altfor utålmodig kan du jo "kjøpe" deg langt hår, men det er ganske dyrt...

Skrevet
Om du er altfor utålmodig kan du jo "kjøpe" deg langt hår, men det er ganske dyrt...

Neida, under 1000-lappen fra Pilus, om du setter på selv! :) *elsker mitt lange hår*

Skrevet

F.A.S.T. shampo og balsam skal visst hjelpe ganske bra. Leste om det på mote.no og der var det en del som sa det funka, så jeg bestillte selv for en ukes tid siden.

Kan blant annet kjøpes her og sikkert hos frisøren..

Skrevet
F.A.S.T. shampo og balsam skal visst hjelpe ganske bra. Leste om det på mote.no og der var det en del som sa det funka, så jeg bestillte selv for en ukes tid siden.

Kan blant annet kjøpes her og sikkert hos frisøren..

200 kr for en shampoo som påstår å gjøre noe legevitenskapen enda ikke har fått til :overrasket::roll:

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Langt hår - hvem drømme ikke om det. (Kopi fra et annet innlegg.)

Nå skal dere få mine tips.

Da jeg var tenåring ville håret mitt ikke gro lengre enn til skuldrene. For små 10 år siden begynte jeg med extension nå begynte også mitt eget hår å gro. Jeg har aldri trodd at mitt eget hår skulle kunne bli så langt selv. Nå er det langt ned på ryggen. Jeg har kun 1 vevekant med hår - men det er nok til å beskytte mitt eget.

Frisøren har gitt meg noen tips: skandinavisk fint hår får tynne tupper uansett hvor mye du klipper dem. Så man trenger ikke å klippe så ofte hvis man har langt hår. Men hun sier også, og det vet jeg av erfaring - bruk av krølltang/rettetang gjør at man lukker skellagene i håret og holder fuktigheten inne i håret - slik at det ikke tørre ut og knekker. Jeg bruker krølltang etter vask.

Om natten tar jeg alt håret opp på hodet i en garnstrikk, snur det rundt strikken, slik at tuppene kommer godt rundt. Setter på en liten klype akkurat over tuppene og så en ekstra garnstrikk utenpå. Håret blir da ikke flokete om natten og jeg har en praktfull Hollywood frisyre med lette lokker i mitt lange hår om dagen.

Inlegget redigert

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet

jeg drømmer også om langt hår. det når meg til skuldrene nå, men jeg kunne godt tenke meg det til et godt stykke nede på ryggen, men problemet mitt er at tuppene alltid slitter seg når de komer til skuldrene, så det blir ikke seende pent ut...

Det hadde sikekrt vært verdt forsøket, men jeg har ikke penegne til F.A.S.T shampooen og balsamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...