Badeanda Skrevet 10. oktober 2007 #1 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg vurderer å spørre legen min om en resept på Aberela for å dempe/bleke fregnene mine. Er det noen av dere som har prøvd denne kremen? I tilfelle, fikk dere blandet kremen med 4% hydrokinon, eller brukte dere den som den er? Og hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. oktober 2007 #2 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg har fått Aberela for å bleke pigmentflekker, og har da fått resept på blanding med 4% hydrokinon, og litt hydrokortison i tillegg. Jeg har brukt den nå to ganger om dagen i ca 1 1/2 måned og merker tydelig forskjell, men det er langt igjen. Regner med at jeg må bruke den i lang tid, i alle fall et år. Hudlege mente også at jeg nok ikke ville bli kvitt flekkene helt. Men jeg er ganske optimistisk da jeg (og andre) allerede ser markant forbedring på relativt kort tid Endret 10. oktober 2007 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badeanda Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober 2007 Så flott! Det var virkelig gode nyheter. Må nok prøve dette, jeg også! Har hatt store komplekser for dette i mange år, og det føles på en måte hemmende.... Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har fått Aberela for å bleke pigmentflekker, og har da fått resept på blanding med 4% hydrokinon, og litt hydrokortison i tillegg. Jeg har brukt den nå to ganger om dagen i ca 1 1/2 måned og merker tydelig forskjell, men det er langt igjen. Regner med at jeg må bruke den i lang tid, i alle fall et år. Hudlege mente også at jeg nok ikke ville bli kvitt flekkene helt. Men jeg er ganske optimistisk da jeg (og andre) allerede ser markant forbedring på relativt kort tid Jeg fikk resept på både aberla og hydrokinon jeg også, men apoteket mitt ville ikke blande til hydrokinon (hadde det ikke, pluss at de sa det kom på flere tusen kroner:S) Det jeg lurer på er, når du har brukt det to ganger hver dag, får du ikke flassete hud? det har jeg gjort:( Og hvilket apotek fikk blandet dette til for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. oktober 2007 #5 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg fikk resept på både aberla og hydrokinon jeg også, men apoteket mitt ville ikke blande til hydrokinon (hadde det ikke, pluss at de sa det kom på flere tusen kroner:S) Det jeg lurer på er, når du har brukt det to ganger hver dag, får du ikke flassete hud? det har jeg gjort:( Og hvilket apotek fikk blandet dette til for deg? Jeg fikk flassete og sår hud etter en stund, ja, så jeg valgte å ta en pause på noen dager. Min krem er i tillegg blandet ut med litt kortison nettopp for å minske rødhet og flassing, men det hjalp ikke helt. Mitt lokale apotek sendte resepten til Ullevål sykehusapotek, hvis jeg ikek husker helt feil. Jeg betalte mellom fem og seks hundre kroner for en tube. Men jeg har hørt om andre (andre steder i landet, sannsynligvis) som har blitt forespeilet en pris på over 1000 kroner for den samme tuben. Flere tusen kroner har jeg derimot ikke hørt om. Jeg ville ha kontaktet nærmeste sykehusapotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apoteker Skrevet 28. februar 2011 #6 Del Skrevet 28. februar 2011 Alle apotek skal kunne få laget kremen. Dersom de ikke har lokaler for produksjon skal de kunne skaffe kremen fra et eksternt laboratorium. Som regel er grossistene behjelpelig med slikt og det er generelle priser for slikt pr ingrediens, evt dyrstofftillegg. Apoteket har heller ikke lov å nekte å skaffe den. Det er kun latskap av ditt apotek at de ikke skaffet kremen. Prisen hørtes også litt drøy ut etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå