Gjest Hege Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Vi skal ha gjester på lørdag og skal servere lammelår med fløtegratinerte poteter, brokkoli, gulrøtter og rosenkål. Det jeg trenger litt hjelp til er å finne en god, men lett dessert til å avrunde måltiden (ikke fruktsalat da en av gjestene er allergisk mot sitrusfrukter og epler).
Elbereth Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hva med en mousse eller fromasj? Mange gode oppskrifter på Tines nettsider
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 I og med at middagen er "særnorsk" og typisk høstmat, ville jeg fulgt opp det i desserten Foreslår enten eplepai eller tilslørte bondepiker. Med de deeeeilige norske eplene vi har nå.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 I og med at middagen er "særnorsk" og typisk høstmat, ville jeg fulgt opp det i desserten Foreslår enten eplepai eller tilslørte bondepiker. Med de deeeeilige norske eplene vi har nå. Så først nå at noen var allergisk mot epler! ups Hva med blåbærpai og vaniljesaus da
Gjest Eurydike Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Hjemmelaget karamellpudding med krem?
Rosalie Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Så på svensk TV i kveld, og der ble det laget multemarengs. Så skikkelig nammelig ut, og det er jo luftig og fint, oppskrift her. (hjortron = multer)
Gjest nextlife Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 I og med at middagen er "særnorsk" og typisk høstmat, ville jeg fulgt opp det i desserten Foreslår enten eplepai eller tilslørte bondepiker. Med de deeeeilige norske eplene vi har nå. Det var vel en med epleallergi som gjest her? Veldig godt å bytte ut eplemosen i tilslørte bondepiker med enten ripsgelè eller ferkenpurè
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå