Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette kameraet? Jeg har fått ett bra tilbud på det, og ønsker meg fryktelig et digitalt speilrefleks kamera. Burde jeg slå til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra kamera, lett og smidig, og greit å bruke. Veldig ok pris, du får det på Lefdal for 5800 kroner.

Personlig foretrekker jeg nok Nikon, men hadde ikke hatt noe imot 400D

Skrevet

I den klassen kan du ikke gå feil uansett. Det aller viktigste er at du liker grepet på kameraet, 400D er kjent for å være veldig lite i grepet, selv for små jentehender. Du skal bruke kameraet, og da er det viktig at du trives med å bruke det. Hvis ikke blir det bare liggende.

400D passer ikke mine hender i det hele tatt, og jeg synes det er direkte ubehagelig å bruke.

Ellers er det et supert kamera. Om du er åpen for det, så ville jeg også kikket på Olympus E-410, det aller minste speilreflekskameraet på markedet. Det har også Live View, slik at du kan bruke skjermen som søker. I tillegg kan du ta en titt på Pentax K100D Super, et kamera som ligger bedre i hånden enn de fleste i den prisklassen, og det har i tillegg bildestabilisator (shake reduction) i huset, noe som gjør at du vil få bildestabilisering på alle objektiver.

Men som sagt, følelsen i hånda er utrolig viktig, og jeg anbefaler at du holder i 400D før du bestemmer deg. Prøv gjerne noen andre også, det er ikke bare Canon og Nikon (Canikon) som lager kvalitetskameraer i den prisklassen.

Kit-objektivet til 400D er av varierende kvalitet, sånn at du er klar over det. Det ligger jevnt over litt under kit-objektivene til Olympus, Nikon og Pentax. Men du kan være heldig og få et bra eksemplar.

(Et lite tillegg: Nikon D40 og D40x er kameraer i samme klasse, men de mangler fokusmotor i huset. Det kan gjøre at utvalget av objektiver blir en del mindre, men det trenger ikke nødvendigvis være en ulempe.)

Skrevet

Jeg har 400D selv og er kjempefornøyd. Har vel middels store hender(til jente å være), og synes grepet er helt perfekt. Har kjøpt objektiver fra Tamron da, istedet for originale..

Kan absolutt anbefales! :)

Skrevet
Ellers er det et supert kamera. Om du er åpen for det, så ville jeg også kikket på Olympus E-410, det aller minste speilreflekskameraet på markedet. Det har også Live View, slik at du kan bruke skjermen som søker.

Live View er en totalt unyttig funksjon om det ikke er stillestående ting som bygninger, landskap o.l man skal ta bilde av. Live View gjør utløserforsinkelsen enorm..

Skrevet

Har også 400d fra Canon .

Jeg syntes det er et veldig bra kamera , men er enige med alle andre over her at selve grepet er designet for små hender , og det tror jeg også de opplyste om på fotosjappa .

Skrevet

hvordan er batterilevetiden på dtte kameraet?

Skrevet

Nå har jeg ikke hatt mitt så lenge, men jeg synes batteriet holder veldig bra. Det som er greit at det skrur seg på en måte i stand-by når jeg glemmer å skru av bryteren, så det tømmes ikke for batteri selv om det blir liggende.

Men nå har jeg jo ikke så mye erfaring.. ;)

Skrevet
hvordan er batterilevetiden på dtte kameraet?

Cipa-standarden sier 360 bilder (fordelt på 50% med blitz og 50% uten). Det er litt lite i forhold til en del andre, men hvis blitzen ikke brukes spesielt, så blir tallet mye høyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...