*Frøken Fryd* Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Har to barn som skal begynne i barnehage neste måned. Trenger litt tips fra dere om hva og hvor mye jeg trenger av klær og utstyr... Og andre ting jeg bør tenke på.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Du får sikkert en liste fra barnehagen, der det står hva du trenger! Kjekt å vite en stund før ungene begynner i barnehagen. Hvor gamle er barna? Er det ettåringer, kan det være nok at de har et par vintersko. (Ja, ikke på deling, da ) Ble ihvertfall anbefalt ponny vintersko, som er lave og gode å gå i for en som nettopp har begynt å gå. Sherroxer og støvler kan vente til de er litt større, for impregnerer du skoene er de fullstendig vanntette. Det er vanskelig for en som skal lære å gå, å gå med så høyt, stivt fottøy. Så spørs det hvilken dress du har til dem. Er det en vannavvisende, vanntett bra greie, trenger du kanskje ikke så mye skifteklær. Jeg for min del har to par regnklær og en dress med avtakbart for. 3-åringen min må gjerne skiftes på i løpet av dagen. Han har både støvler og sherroxer i barnehagen nå, som kan brukes alt etter hvilken temperatur det er. I tillegg har jeg tenkt å sende med han vintersko når det blir kaldere. Ullundertøy er jo kjekt. Min tåler ikke ull, så da blir det flere lag med fleece og andre varme klær. Ellers bør du jo ha et-par tre skift av alle klær; strømpebukser, bukser, sokker, truser/ bodier, tynne og tykke gensere. I tillegg bør du ha to-tre par varme votter, og gjerne regnvotter og sydvest. Hals og skjerf, og finlandshette er også lurt. Ungene er gjerne ute i all slags vær. Og så bleier da, hvis de bruker det. Om du skal ta med et par handduker til bleieskift, og våtservietter, får du vel vite. Om barna skal sove i barnehagen trenger du kanskje vogner som kan stå i barnehagen. (Eller du tar med vogner hver dag) Og pledd og sovepose. Eller kanskje ungene sover inne, enten på madrasser, eller i reisesenger. Du får høre med barnehagen; det er forskjellig hvordan de praktiserer den biten. Kanskje må du ta med reiseseng sjøl. Smukk og bamse må kanskje med også=) Det var noen tips fra meg. Kanskje jeg har glemt noe, og kanskje andre har noen bedre tips! Det beste tipset jeg har er ihvertfall: spør barnehagen!
*Frøken Fryd* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for svar! Barna er ett og to år gamle, de har det meste, men greit å vite hva jeg kanskje bør kjøpe inn ekstra av! Skal be barnehagen om liste... Ellers så er navnelapper bestilt... så da er det gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå