Gå til innhold

HJELP! Vi gifter oss om 10 dager og har ennå ikke funnet sang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke danse vals, og er begge to helt håpløse dansere, så det blir en rolig dans sammen. Men siden vi aldri danser ellers (tror vi har danset sammen kanskje tre ganger på 7 år), så har vi ingen "egen" sang - ihvertfall ingen vi klarer å danse til.

HJELP!!

Noen forslag???

(vi skal ha DJ)

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet (endret)
Vi skal ikke danse vals, og er begge to helt håpløse dansere, så det blir en rolig dans sammen. Men siden vi aldri danser ellers (tror vi har danset sammen kanskje tre ganger på 7 år), så har vi ingen "egen" sang - ihvertfall ingen vi klarer å danse til.

HJELP!!

Noen forslag???

(vi skal ha DJ)

Tingeling

Something abot the way you look tonight- Elton John

Halelujah- Mange artister har denne

Fly me to the moon- Frank Sinatra

Unintended- Muse

En smart ting å gjøre, dersom dere ikke helt ser for dere denne "bryllupsvalssettingen" er å be toastmaster si at "BRudeparet åpner dansen, og gjestene følger umiddelbart på". Funker veldig bra :)

Endret av nextlife
Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

HJELP!!

Noen forslag???

(vi skal ha DJ)

Tingeling

Kan være litt vanskelig det der;) Vi satt et par dager før selv vi.. Ble til slutt "Nothing else matters" av Metallica. Mannen min som kom på det til slutt, og vi fant en versjon som var roligere, ikke så rocka. Spørs litt hva dere liker, men "Come away with me" av Norah Jones er fin.. Norah Jones har en versjon av "Love me tender" også, fra Love actually tror jeg..Den er kjempefin.Shania Twain med "From this moment".Vamp med "Tir a noir(eller noe sånt..). Bryan Adams har noen fine sanger også da.

Spørs liksom om dere vil klisse-romantiske-sanger eller ikke;)

Fikk helt jerneteppe her selv jeg, skal skrive fler hvis jeg kommer på noen:)

Lykke til! Dere finner sikkert noe fint:)

Gjest lillagubban
Skrevet

Siden dere ikke har egen sang, hva med å ta musikk dere forbinder med en film dere liker?

Tips kan jo være å se på filmmusikk/soundtrack til typiske romantiske komedier, de har ofte en del sånn type musikk. Husker jeg hadde Notting Hill soundtracket når jeg var mindre, den var full av klinesanger :ler:

Må det være være typisk slow låt? Hvis du har sett Billy Elliot er det mye kul musikk fra T Rex som du bare blir glad og dansete av, men det er ikke så rolig.

Ellers kan du ta noen søte 60talls klassikere, av f.eks The Beatles, the Kinks, Herman's Hermits, The Turtles, der går jo kjærlighet mye igjen. Jeg elsker 60talls musikk, så tror jeg hadde valgt noe sånt...

Dere kan også gå litt tilbake i tid og ta en sang som var populær når dere var unge og som kanskje begge har gode ungdomsminner fra?

Ellers kan du ta I want to know what love is av The Foreigners :fnise: Minner meg bare om Fucking Åmål, men det er jo litt koseligt det og!

Gjest *marie*
Skrevet (endret)

Enig at Tir Na Noir er en fin sang, men etter som den handler om døden passer den kanskje ikke så godt i et bryllup....

Celine Dion har jo masse fine kjærlighetssanger, Kjærlighetsvisa med Halvdan Sivertsen er jo nydelig...

Hva slag stype musikk liker dere da?

Litt lettere å komme med tips da :sjenert:

Endret av *marie*
Skrevet

Satt nettopp med bryllupsmusikk selv. Det er ikke før i september til neste år for vår del, så jeg er tidlig ute kan man si. *kremt*

Satt blant annet å hørte på Shania Twain, og "From this moment" er fin, men om ikke enda finere er "You`ve got a way". Den gir meg tårer i øynene. Også er Robbie Williams`"Angels" fin. Ellers er mange som er nevt her ganske passende.

Skrevet

Tror vi har funnet løsningen nå:

Songbird med Eva Cassidy.

Ikke for cheesy, og mange minner siden jeg hørte den CD'en hver dag i slutten av svangerskapet med vår felles sønn og siden hver kveld når vi skulle få han til å sove. (skal innrømme at vi var litt lei av den da, men nå er det bare gode minner :rødme: )

Tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...