MarianneE Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Pent brukt `73-modell gies bort grunnet snorking! Han er snill, omtenksom, god, ikke så veldig huslig, trofast og "a working man". Liker godt data, musikk og alt med motor som går (for) fort! Trenger regelmessig stell, men klarer seg stort sett selv. Intresserte kan henvende seg til meg via hørselsskade forbundet for og avtale henting evt. levering. Bill.mrk: Søvnløse Netter??
Tusenfryd Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Jeg får en ukes ro ved at jeg sier "hvis du ikke gir deg med den snorkingen din, så må vi operere i nesen din vet du, vennen min" med sukkersøt stemme. Han blir så redd at han slutter å snorke. Ellers så kjenner jeg flere som ikke er overvektige, men som likevel får som råd å gå ned noen kilo, man legger nemlig på seg bakerst i tungen, og da er det mer hud og kjøtt som vibrerer. Så kan du også gjøre en inevestering for deg selv, et større hus med et ekstra rom til bare deg - eller i hvert fall en nydelig sofa som kan soves på - reglemessig.
Gjest Kinga Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 En snorkeoperasjon anbefales før mannen gies vekk. Alkohol gjør også den bløte ganen slappere og fører dermed til mer snorking.
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Unnskyld meg MarianneE.. Du kan ikke bare gi bort samboeren min vet du... Dessuten har du bommet på fødselsåret, men ellers har du jo fått med det mest vesentlige.
MarianneE Skrevet 6. april 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2003 Dessuten har du bommet på fødselsåret, Nå ble jeg forvirra her! Hvordan vet du når han er født?
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Jeg VET da når samboeren MIN er født!!! Forresten er han ikke så interessert i data heller.. men ELLERS stemmer det perfekt! For det er MIN samboer du prøver å gi bort???
MarianneE Skrevet 6. april 2003 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2003 Jeg VET da når samboeren MIN er født!!! Forresten er han ikke så interessert i data heller.. men ELLERS stemmer det perfekt! For det er MIN samboer du prøver å gi bort??? Nå er jeg med!! :oops: Nææ...du skal få ha sambizzen din ifred (evt. gi ham bort sjøl ) Mannen min snorker ikke SÅÅ mye (værre før), men irriternde er det! Tusenfryd sitt råd hjelper ikke, for han er tynn!! (snakker om mann som gikk på pulverdiett for og legge på seg!) Og hva sofaen angår er den ellerede nyyyydelig.........
Anki1971 Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 hehe - kjenner meg igjen der ja. Har sagt til mannen min noen ganger på morgenen: "I natt hadde du en nære døden-opplevelse" Sover allerede på stua som regel jeg da.. heller det og få meg litt søvn enn å ligge og irritere meg over at han snorker.
Livets datter Skrevet 7. april 2003 #9 Skrevet 7. april 2003 Snorking kan faktisk føre til skilsmisse i de verste tilfellene. Da jeg hadde samboer, var snorking et veeeldig stort problem. Jeg pleide å si at "i natt har du ommøblert bihulene igjen, vennen. Kanskje du kan ta sofaen denne gangen?"
MarianneE Skrevet 7. april 2003 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2003 Han er ikke SÅÅÅ ille!! Han var værre før! Men, sammen med mine søvnproblemer er det en dårlig kombinasjon! Han er kronisk tett i nesa, så det er derfor han snorker. Men, opperere? Åneida!!!!! :x
Furstina Skrevet 7. april 2003 #11 Skrevet 7. april 2003 Skicka era män till läkaren! Om ni har fått tag på ett bra exemplar, "laga" honom i stället för att byta bort honom. Snarkning är inte bara störande för er, utan även dåligt för hans hälsa. Vid snarkning och ännu värre vid sömnanapér (pustepauser) störs nattsömnen, han blir aldrig utvilad, riskerar stresstymptom och halsproblem. Min man fick hem lite mätutrustning och jag fick sova någon natt på soffan. Testerna visar att han snarkar som en normal gatukorsning. Jag sover som en stock och tur är väl det Dessutom hade han 25-30 andningsuppehåll i timmen på upp till 30 sek vardera! Det är illa. Hans puls stiger, adrenalinet stiger eftersom kroppen är hotad, halsen svullnar av snarkningarna och magen får stresssymptom (liknande magsår). Han blir heller aldrig utvilad och är ofta trött och/eller grinig. En del saker opererar man, andra kan åtgärdas tex med bettskena. Testa! Du kan få en helt ny man! Utan att behöva byta!
liv Skrevet 7. april 2003 #12 Skrevet 7. april 2003 når mannen min snorker som værst så legger jeg han på siden. hjelper det..
Skusla Skrevet 7. april 2003 #13 Skrevet 7. april 2003 Det hjelper ikke om sambisen min ligger på siden,opp/ned eller hvordan det skal være.. Han snorker like fast. Å så kommer han med de "små" gryntene sine, som gjør at jeg står i sengen .. Skvetter så hjertet banker i 3920- Men han kom hjem med snorkeplaster og en stor pakke " sov i ro" til meg her for ikke så lenge siden, og det har faktisk hjulpet!
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2003 #14 Skrevet 7. april 2003 Du må ta godt vare på din mann, kanskje han blir moderne igjen... :D Selv om snorking ikke er så veldig in for øyeblikket....
CEL. Skrevet 7. april 2003 #15 Skrevet 7. april 2003 når mannen min snorker som værst så legger jeg han på siden. hjelper det.. Mannen min er begynt å snorke på alle sider! Hjelp! Hva skal jeg gjøre? Det kan være stille en god stund og så kommer plutselig et brak og han er i gang igjen. Noen ganger skvetter jeg sånn at jeg må sparke han tilbake :evil: DU SNORKER! SNU DEG!
Gjest Cruella Skrevet 7. april 2003 #16 Skrevet 7. april 2003 Ikke alltid operasjon hjelper... :cry: Jeg sendte mannen min til en klinikk for utredning, og de sa han var selskapssnorker; dvs, operasjon hadde ikke hatt særlig effekt. Han har ikke disse nær-døden opplevelsene heller..., bortsett fra at han våkner om morgenen og skjønner ikke hvorfor han har alle blåmerkene på beina... L-B *hørt om "snorkesmokker" som skal være effektive*
Furstina Skrevet 7. april 2003 #17 Skrevet 7. april 2003 Skicka han till en läkare för att få hjälp - det finns många olika slags snarkning/snorking och olika hjälp att få! Med hjälp av mätningar kan man se hur mycket och när han snarkar, och utifrån det och en undersökning se vad som är problemet. Min man testade en mask med maskin som skulle pressa ner luft i halsen. Den såg ut som en kombination av dykarmask och hmm... sån där män kissar i på sjukhus. Den fungerade men maskinen lät och min man trasslade in sig i slangarna. Något vidare värst sexy var det inte heller. Som att dela säng med en intensivvårdspatient. Nu haqr han någon slags dubbel bettskena i plast som tvingar fram underkäken en bit - och han sover gott. (tills han har spottat ut den och får den i ryggen)
Nanella Skrevet 7. april 2003 #18 Skrevet 7. april 2003 Samboeren min har lagt seg på operasjonsbordet han. De meisla og hakka og slo opp litt :o men så ble han bedre også da. Nå slipper jeg og ligge å høre på at han nesten kveler seg selv. DEILIG!!! Litt snorking blir det men når man er vant med så mye bråk, legger du ikke merke til det lille som henger igjen.
Murvel Skrevet 7. april 2003 #19 Skrevet 7. april 2003 Tror nok jeg må overtale min samboer til operasjon også. Han snorker på både inn- og utpust, og hele veien rundt. :o I dag oppdaget jeg at hunden vår snorker også :o
Kristian (71) Skrevet 7. april 2003 #20 Skrevet 7. april 2003 Jeg snorker :-? bråker som et uvær sier noen, mens en annen sier jeg ikke snorker så mye (god du :blunke: ). Problemet mitt er vist at jeg er blandt de som slutter å puste for kortere perioder For å få utredet dette, med pustemaskiner osv. som enkelte her skriver om, har mannen/smaboern/kjæresten deres blitt henvist til spesialist fra allmennlegen, eller har de kommet inn til undersøkelse direkte hos en spesialist/klinikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå