Gå til innhold

Søndagsutflukt?

Fremhevede innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet

En venninne og jeg skal ut en tur på søndag, men vet ikke helt hva vi skal finne på. Museer, utstillinger osv. er interessant.

Noen gode tips?

Vi bor i Oslo/Akershus-området og har bil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Museer: Astrup Fearnley, Samtidskunstmuseet, Henie Onstad, Munchmuseet? (sjekk utstillingene først?). Massevis av gallerier i Oslo, sjekk for eksempel Galleri K? Galleri GAD ved Munchmuseet? Ville ha sjekket utstillingoversiktene i avisen, rett og slett. Og kake på Pascal etterpå :)

Utflukt: Har dere vært på Oscarsborg? Ferge fra Drøbak, fint (men litt lite) turområde, kafe og restaurant. Drøbak sentrum er også koselig. Ca 20 minutter fra Oslo sentrum med bil eller buss.

Det var i grunnen det første jeg kom på, men har ikke akkurat fullstendige utstillingsoversikter i hodet :sjenert:

Skrevet

Forslagene over er gode, i tillegg (og litt mindre finkulturelt) er det visst fint å gå tur ved slusene ved.. ehm, Øyern? I hvert fall i Lillestrøm-området.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Buskerud da? Kan jo godt kjøre litt

Skrevet
En venninne og jeg skal ut en tur på søndag, men vet ikke helt hva vi skal finne på. Museer, utstillinger osv. er interessant.

Noen gode tips?

Vi bor i Oslo/Akershus-området og har bil.

Har sett reklame på T-banen i det siste at det fram til en eller annen dato (i 2008) er det tre museer som har gratis inngang. Munch var en av de.

Skrevet
Buskerud da? Kan jo godt kjøre litt

Vestfossen? Det ligger vel i Buskerud, på vei mot Kongsberg. Fine utstillinger :)

Skrevet
Forslagene over er gode, i tillegg (og litt mindre finkulturelt) er det visst fint å gå tur ved slusene ved.. ehm, Øyern? I hvert fall i Lillestrøm-området.

Du mener kanskje Lense-museumet i Fetsund? Der er det veldig fint, spesielt når man har med barn.

Skrevet
Har sett reklame på T-banen i det siste at det fram til en eller annen dato (i 2008) er det tre museer som har gratis inngang. Munch var en av de.

Det er Munch, Vigeland og Stenersen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...