Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #41 Del Skrevet 4. desember 2007 ...og italienske menn bor hjemme hos sin mama til de er 36....... ......du må som gift med en italiener kunne lage en fireretters middag,holde det rent i hjemmet og sørge for at din svigermor er fornøyd samtidig som du sørger for å aldri bli noe mer enn en størrelse 36 selv etter 5 barnefødsler og 10 års tilbakelagt spesialisering i bløtdelskirurgi fra sykehuset i Milano ( ikke mg men min gode italienske veninde)........at han er utro med deg er selvfølgelig din egen feil siden du har glippet fra størrelse 36 til 38 og fått dårlig hud som følge av all tomatsauskokingen sammen med svigermor.... italienske menn blir SURE hvis de ikke får all oppmerksomhet i faglige debatter av internasjonal karakter.......... :kaffe: som kvinne i italia er den ting viktigere enn alt annet ; la famiglia Takke meg til En nordmann, en danske eller til nød en svenske med liten tiss...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #42 Del Skrevet 7. desember 2007 De gjør ingenting for meg ihvertfall.. Men det har vel litt med personlig smak å gjøre. Å, de italienske menn ville ha elsket deg - du som er blond i avataren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 9. desember 2007 #43 Del Skrevet 9. desember 2007 Var i Italia i sommer, og da traff vi jo selvfølgelig noen italienere, men av en eller annen merkelig grunn kan de ikke ta et hint.. Ei i klassen er halvt italiensk(faren er der ifra og bor i Italia, men hun bor her i Norge, sammen med moren, siden moren er norsk), og hun sier at familieforholdet blant italienske familier er veldig annerledes enn her i Norge. De er veldig tilknyttet som familie som regel, og det er veldig viktig å bli foreldre og besteforeldre. Det er ganske stor stas når du blir bestemor og bestefar for å si det slik. Men det var også noe som hun syns er mer negativt der enn her i Norge blant familiene. Foreldrene, spesielt fedrene slår barna sine, uansett. Det er jo ikke det samme som mishandling, men mer sånn "hold kjeft og klapser til ungen". Ut ifra opplevelsene mine fra sommerferien, og hennes "fortelling", så er de ikke Guds gave til kvinnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #44 Del Skrevet 9. desember 2007 Foreldrene, spesielt fedrene slår barna sine, uansett. Det er jo ikke det samme som mishandling, men mer sånn "hold kjeft og klapser til ungen". Eh, greit at din venninne fortalte dette, men jeg tror nok ikke vi kan si at det er vanlig i Italia. Jeg kjenner en god del mennesker i Italia (Napoli, Roma, Bolognia), menn og kvinner i 20- og 30- årene. De er alle velutdannet og ingen slår sine barn. Det er ikke vanlig...fedrene er moderne fedre som her, de har med barna ut i bæreseler. Det er ikek akkurat som i Norge, men det kan da være flott for det! Kvinnene er mer kvinner i italia og mennene mer menn. det er synes nå jeg er positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 10. desember 2007 #45 Del Skrevet 10. desember 2007 Eh, greit at din venninne fortalte dette, men jeg tror nok ikke vi kan si at det er vanlig i Italia. Jeg kjenner en god del mennesker i Italia (Napoli, Roma, Bolognia), menn og kvinner i 20- og 30- årene. De er alle velutdannet og ingen slår sine barn. Det er ikke vanlig...fedrene er moderne fedre som her, de har med barna ut i bæreseler. Det er ikek akkurat som i Norge, men det kan da være flott for det! Kvinnene er mer kvinner i italia og mennene mer menn. det er synes nå jeg er positivt. Jeg valgte iallefall å tro på henne, siden hun tross alt er fra Italia, men alle er jo individuelle og alt varierer fra familie til familie. Hun pratet om familier hun kjenner til, venner som opplever dette o.l Når jeg skriver at de blir slått, så mener jeg ikke blåveiser, men at de blir litt klapset til, forsiktig. Det er ikke mange som klapser barna sine her i Norge, så vidt jeg vet om iallefall, i og med at hos de fleste her så er ikke dette akseptert.. Hun kommer fra Roma da..(flyttet med moren til Norge for noen år siden, men er der 2 mndr hvert år, samt hun flytter ned dit neste år..). Men som sagt, alle er jo forskjellige, og jeg har aldri bodd i andre land bortsett fra Norge, så jeg kan jo ikke si at dette stemmer hos alle familier utifra det hun fortalte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 12. desember 2007 #46 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Italienere gir jo komplimenter veldig mye, men det er jo ikke alltid pågående. Du må jo ikke snakke med en du ikke vil. På visse måter var det jo ganske fint å bli minnet, at jo da, jeg er ikke så forferdelig Men ellers - mange av dem er ganske pene, ja. Men jeg er ganske tilfreds med min egen ikke italiensk mann Endret 27. januar 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest italienerfrue Skrevet 2. januar 2008 #47 Del Skrevet 2. januar 2008 ...og italienske menn bor hjemme hos sin mama til de er 36....... ......du må som gift med en italiener kunne lage en fireretters middag,holde det rent i hjemmet og sørge for at din svigermor er fornøyd samtidig som du sørger for å aldri bli noe mer enn en størrelse 36 selv etter 5 barnefødsler og 10 års tilbakelagt spesialisering i bløtdelskirurgi fra sykehuset i Milano ( ikke mg men min gode italienske veninde)........at han er utro med deg er selvfølgelig din egen feil siden du har glippet fra størrelse 36 til 38 og fått dårlig hud som følge av all tomatsauskokingen sammen med svigermor.... italienske menn blir SURE hvis de ikke får all oppmerksomhet i faglige debatter av internasjonal karakter.......... :kaffe: som kvinne i italia er den ting viktigere enn alt annet ; la famiglia Ja, og alle afrikanere er kjempeflink å danse og alle trøndere har bart og alle svensker er blonde... Har italiensk mann. Ja, han er pen. Han har et helt normalt forhold til sin mor - og til resten av familien. Han flyttet hjemmefra da han var 22. Jeg kan ikke lage mat (han står for matlagingen hjemme hos oss). Jeg er størrelse 42. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. januar 2008 #48 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har vært i Italia - der var det ingen som kapret min oppmerksomhet. Min niese har en italiensk kjæreste, og han er en alldeles skjønn gutt. Jeg kjenner en italiensk musiker som var nabo tidligere - han er en skikkelig slimål som tror at han er guds gave til kvinnen, mens han egentlig minner mer om Gollum hvis man kan forestille seg denne lille varelsen med hår. Ellers har man jo Eros Ramazotti.. vakker og se på, men vet vi egentlig noe mer om han enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 3. januar 2008 #49 Del Skrevet 3. januar 2008 han er en skikkelig slimål som tror at han er guds gave til kvinnen, mens han egentlig minner mer om Gollum hvis man kan forestille seg denne lille varelsen med hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 3. januar 2008 #50 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg kan bare prøve å forestille hvor mye mas det hadde vært hvis noen hadde lagt en lignende tema om norske kvinner. At hvordan kan man generalisere og at alle er individer og hva det da skulle være... PS. jeg vet at dette er forumet for den slags osv, men likevel Endret 3. januar 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. januar 2008 #51 Del Skrevet 3. januar 2008 Men Fru. Bond - her kommer jo faktisk frem forskjellige påstander om individuelle forskjeller. Skulle ikke forundre meg om italienske menn er like forskjellige som de norske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 4. januar 2008 #52 Del Skrevet 4. januar 2008 Skulle ikke forundre meg om italienske menn er like forskjellige som de norske... Jo da, DET hadde jo vært helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milorill Skrevet 4. januar 2008 #53 Del Skrevet 4. januar 2008 Italienske menn er ikke spesielt kjekke! De gjør seg kjekke og myke. Når dem har deg så forfører dem andre kvinnemennesker på lik linje med det dem gjorde med første dama! Kjekke, nei, de er som åler..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 27. januar 2008 #54 Del Skrevet 27. januar 2008 Har sett italienske menn, og kan ikke si jeg syns dem er spesielt kjekke. Men har sett modellpene italienske menn som egentlig ikke ser så italienske ut, og dem er kjekke. Men de er vel kanskje modeller så? hehe. Møtte på noen italienske menn her på byn om dagen (i Polen). De var så innpåslitne på min blonde venninne. Jeg vet de har en fetisj for blondiner. Hvorfor er det slik? Har snakket med et par italienere, og enkelte av de ser ut til å forgude blondiser. Så det er ikke en myte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #55 Del Skrevet 28. januar 2008 På språkreise for 15 år siden var italienske gutter veldig kjekke. De ga oss norske tenåringsjenter positiv oppmerksomhet - høflige var de også. Det var vi jo ikke vant med fra Norge! Har truffet en italiensk mann som voksen, omtenksom og kjekk på alle måter. Dessverre ble det ikke oss... De er kjekke...ikke merkelig, de har vokst opp med skjønnhet, spennende mat, kunst, kultur og levende europeisk sivilisasjon og utvikling: http://www.youtube.com/watch?v=nMBGPyvHK5M...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=nMBGPyvHK5M...feature=related Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_felina_* Skrevet 28. januar 2008 #56 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde en kort periode en italiensk kjæreste, lege fra Palermo som var på kort forskningsopphold i Norge. Han var kjekk, elegant ,som kun få av norske menn, og veldig ok sånn generelt. Grunnen til at han likte meg var iallfall ikke en fetish for blond vakre jenter. Jeg er vestlandsk mørk og brunøyd, og ville nok ikke skille meg særlig ut i Palermo. Nå er jeg gift med en norsk mann som jeg aldri i verden ville ha byttet med noen, det være seg italiensk eller fransk! Synes ikke nasjonalitet er viktig, men fin personlighet og sjarm. Og det er det jo mange norske menn som har i overmål! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglad Skrevet 28. januar 2008 #57 Del Skrevet 28. januar 2008 Synes men fra Sør-Europa er mer galante enn nordiske menn. Og nå snakker jeg om voksne menn, som kan være i følge med familie. De åpner dører, sier god morgen o.l. Jeg har ihverfall sansen for høflige folk. De kler seg pent også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 29. januar 2008 #58 Del Skrevet 29. januar 2008 Meinar italienske menn berre er ute etter ein ting. Det fekk eg bekrefta då ei eg kjenner vart skild pga utroskap med ein italienar på jobben. No må ho bite i det sure eplet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 1. februar 2008 #59 Del Skrevet 1. februar 2008 Synes men fra Sør-Europa er mer galante enn nordiske menn. Og nå snakker jeg om voksne menn, som kan være i følge med familie. De åpner dører, sier god morgen o.l. Jeg har ihverfall sansen for høflige folk. De kler seg pent også. Enig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2008 #60 Del Skrevet 3. februar 2008 De åpner dører, sier god morgen o.l. Jeg har ihverfall sansen for høflige folk. De kler seg pent også. Minner meg om hakesleppet jeg fikk da jeg var i Italia for noen uker siden og en av dem vi hadde hatt møte med absolutt ville hjelpe meg både av og på med ytterjakken. Ble jo helt himmelfallen jo, men fikk tatt meg sammen og takket pent. Forøvrig en usedvanlig kjekk bestefarstype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå