Gå til innhold

Trener jeg nok?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hard Candy_*
Skrevet

Jeg løper 6-7 km 5 ganger i uken, skogssterreng, opp og ned hele tiden. Jeg skulle trengt litt styrketrening også, forslag til hva jeg kan trene hjemme? Og en annen ting, løper jeg lite eller er dette bra i løpet av uken? Synes jo selv at jeg er enormt flink :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Eller er dette bra i løpet av uken?

Eh, selvsagt er det bra.

Gjest Elastica
Skrevet

Selvfølgelig trener du nok. Fem dager i uka er til og med kanskje for mye for enkelte.

Hvis jeg var deg ville jeg variert med en dag i uka med intervall-løping og en dag med enda litt lengre langløp i sakte tempo. Når det gjelder styrketrening kan du ta hurtigversjonen med litt knebøy og utfall for å styrke fremside og bakside lår, samt baken, og plankeøvelse for å styrke magen.

Jeg pleier å ta planken i tre X ett minutt, og tre forskjellige knebøy/utfall-øvelser X tre repetisjoner for lår/bak. Dette er enkelt å gjøre i trappa før jeg tøyer eller på plenen om sommeren.

Gjest Kristin_
Skrevet

Fine hjemme-styrkeøvelser

"supermann"

Ligger på magen og hever ryggen og beina ørlite over bakken. Funker supert på ryggen, kan også varieres med en og en side

Planken

Sit-ups

Armhevninger, som kan varieres i det uendelige med smale og brede (for triceps og bryst)

Knebøy (hvis det blir for lett kan du prøve å holde på noe som veier litt)

Utfall (samme)

Investerer du i en strikk som koster et par hundrelapper har du et fint utgangspunkt i begynnelsen.

Og husk å gi kroppen din tid til å hente seg inn etter treningen, for all del;)

Gjest Gjest_Hard Candy_*
Skrevet

Tusen takk for kjempegode tips, jeg skal prøve alle disse. :goodbye: Skjønte det var rett plass å spørre her, flinke jenter er dere!

Gjest Elastica
Skrevet

En fin styrketreningsøvelse på lår og bak:

Stå i utfallsposisjon med det bakerste benet opp på et trappetrinn. Når man da går ned, vil man få ekstra belastning på øvelsen. En grei variasjon hvis du ikke har vekter o.l. Jeg pleier heller å ta flere repetisjoner, 20, litt hurtig, (X tre), fordi jeg vil trene styrke som matcher med løpingen. Hvis jeg tar få rep med tunge vekter, synes jeg at jeg blir litt tung i bena. Bare et lite tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...