Amalie_85 Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Skal kjøpe masse julekuler som er ensvarget. 24 stk. Så skal jeg skrive nr og henge dem ned fra takbjelkene, og så skal det jo da henge en liten pakke også! Men hva gir man til en voksen mann? Noen ting jeg har tenkt på: - Øl - Snop - Gadget (men hva? :klø: - Gode gjerninger han skal gjøre - Gode ting jeg kan gjøre for han Blir en bra jul! Første jula i huset :rødme:
Zero Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Så god ide! Tenkte jeg også skulle lage julekalender til sambo i år, hadde vært så koselig. Første jula for oss også, sammen. Flere tips: - undertøy og sokkepar (spesielt om han har noe som trengs å byttes ut ) - kinobilletter - cd med musikk - brent dvd med en film du vil se med han og en pakke popkorn ..og der gikk jeg ut for ideer..
lulle Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Lottokupong og flax lodd (hvor gevinst deles med kjæresten) Bilde av kjæresten i ramme
pilutta Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Er vel ikke til noe hjelp, men jeg tenkte jeg skulle fortelle om kalenderkonseptet mitt. Koster ikke penger, men er en kjempeslager. Konseptet er radiokalender til familien min. Jeg jobber blant annet med radio, og er derfor så heldig å ha studio- og utstyrstilgang. Jeg lager 24 spor på en eller to CD-er, der hvert spor starter med en jingle som sier hvilken dag det er. Så består sporet av en hyggelig julehistorie, en sketsj jeg får med meg noen på å lage, en oppskrift, og som oftest en fin julesang. Noen dager er det kanskje et telefonintervju med lillebroren min som leser sin helsprø stunt-poesi. Ifjor var det ukentlige "Julenyhende" på korrekt nyhetsoppleser-nynorsk. På slutten av hvert spor er det en jingle som sier "ikke lov til å jukse, skru av CD-spilleren nå!" På søndagene er det selvfølgelig rett antall vers av "Tenn lys" fra Portveien 2. Lille julaften er det "Navidad Nuestra", julaften er det "Deilig er jorden" osv. Ellers kommenterer jeg selvfølgelig familiens merkelige førjulstradisjoner (som den årlige Grandiosa-dagen, der mamma får panikk for alt som ikke er gjort, og kryper til ferdigpizzakorset, ca den 18. desember.) Og når broren min eller kjæresten hans skal ha eksamen er det en lykke-til-hilsen. Alle får samme CD, og det er en fin måte å forene den spredte familien i førjulstida. (Noen i Trøndelag, noen i Bergen, jeg i Oslo) Er selvsagt mye jobb på natta i november, men det har blitt en fin tradisjon som folk setter veldig pris på. Og moro å lage! Ei venninne og jeg begynte med dette da vi studerte journalistikk og måtte øve til teknikk-eksamen. Endret 10. oktober 2007 av pilutta
Chans Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Flere tips: - brent dvd med en film du vil se med han og en pakke popkorn Brent DVD? Herrenammen. KJØP en DVD. Du får knallfilmer ned til 60 (20 hvis du leter litt) på Platekompaniet. Ellers er jeg enig i at film og musikk er en god idé. pilutta: Det var en knallidé! Om noen år kommer jeg nok til å stjele den, hvis det er greit for deg:) Det høres veldig tidkrevende ut, og jeg har ikke så mange å lage til for tiden, så jeg holder meg til en liten pakkekalender til mannen. Jeg ble litt misunelig likevel, da. Kjempeidé, virkelig!
Amalie_85 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 Supre ideer. Men nå er det han som alltid tar seg av filmene, men det går da bare ant å lage en "billett" til filmkveld! Det med CD er jo en kjempe god i de og hørtes utrolig morsomt ut. Men det blir jo ikke så lett for meg da! Men innmari morsom! Oppdatert liste over ting jeg kan gi. (tallrekken blir tilfeldig, bare for å få 24 ting) 1. Sokker 2. Bokser 3. Snop 4. Filmkveldbillett (popcorn og da) 5. Snop 6. En kjøttetende plante (bare må bestille) 7. Nerde ting (panic-tast) 8. Nerde ting (any-tast??? usikker på om det blir det) 9. God gjerning han må gjøre 10. God gjerning jeg kan gjøre på han (middag, og god behandling etterpå ) 11. Øl 12. Flax-lodd 13. Dikt 14. Julekule til tre 15. Julepynt 16. Julepynt 17. Julepynt 18. Julepynt (vi har ikke noe sånt enda) 19. 20. 21. 22. 23. 24. Så det vil si at jeg mangler 6 ting, men er veldig usikker på mange av de over da det er noe som jeg må bestille, men syns det er litt dyrt
MellonCollie Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Er vel ikke til noe hjelp, men jeg tenkte jeg skulle fortelle om kalenderkonseptet mitt. Koster ikke penger, men er en kjempeslager. Konseptet er radiokalender til familien min. Jeg jobber blant annet med radio, og er derfor så heldig å ha studio- og utstyrstilgang. (.......) For en utrolig fantastisk ide!! Åhh, nå ble jeg utrolig gira. Jeg har ikke radioutstyr, men jeg burde da kunne få til noe lignende i mye mindre format... Da har du gitt meg noe å tenke på resten av kvelden
Zero Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Brent DVD? Herrenammen. KJØP en DVD. Du får knallfilmer ned til 60 (20 hvis du leter litt) på Platekompaniet. Jo, for all del, er jo bare å kjøpe også Tenkte bare jeg skulle komme med tips som ikke er så dyre, da jeg f.eks, er student, og ikke har råd til å bruke 60-70 kroner per dag i desember.
Gjest Veronica Mars Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Pilutta: Fantastisk bra idé! Skal prøve å lage noe sånt en gang, om kanskje ikke nå. En noe forenklet utgave kan jo bare være å brenne en CD med en julesang for hver dag. Amalie_85: du kan kanskje finne noen nerdeting her: http://www.thinkgeek.com/index.shtml De har fantastisk kule t-skjorter, mannen min har fått til jul før og de ble veldig godt mottatt. Det blir kanskje litt dyrt til kalender dog. Er han linux-mann kan du kanskje gi han noen pingviner? Ellers så går det an å se litt i bokhandler og stæsj-butikker om de har noe kult eller søtt du kan bruke, kjøleskapsmagnet som det står noe kult på f.eks.
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 behøver vi å være så materialistiske da?? hva med massage. dette kan du faktisk ta flere ganger i løpet av advent, vanlig massage, fot massage, hodebund massage, erotisk massage (du er naken, bruker ting som fjær osv) ti kyss, eller gi ham kyss på forskjellige steder yndlings middag, romantisk middag gi en sang.. skriv om en av julesangene til å omhandle dere og julen... eller bare syng for ham om morgenen av full hals... om han ikke får julestemning synes han sikkert du er søt på en sprø måte gjør ham en tjeneste.. gjør noe du vet han synes er et strev... eller bare noe som vil være til hjelp.. vaske bilen... lag en cd til ham med julemusikk, eller musikk som minner om dere eller musikk du synes han bør høre på. eller en cd med noe morsomt... finnes jo noen hørespill eller annet som er artig. eks tazte privat med harald og bård. eller trond viggo og john skolmen som forteller en skummel historie gi ham noen hjemmelaget.. et stort pepperkakehjerte med en hilsen skrevet på.. håper du fikk noen ideer.. lykke til
ninnii Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 24 grunner for at jeg elsker han fikk min mann hos meg for noen år tilbake, kjempesuksess:) Og mannen ble veldig glad, gikk rundt med et salig glis hele advent:)
Amalie_85 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. oktober 2007 Å det var koselig kalender :rødme:
Gjest Pepper Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 I år blir det lettvindt varianten - en kasse med 24 forskjellige ølsorter! Slår aldri feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå