Gå til innhold

"Tale" fra baby...

Gjest Gjest_Thea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Min venninne gifter seg, og lurte på om hun skulle skrive en sang fra datteren på 6 mnd, til mor og far som gifter seg... Hun har slått det fra seg, men jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe i steden, men da en liten (bitteliten!) tale eller et dikt fra datteren. Noen som har noen gode tips? Er det en god ide, eller bare teit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med det, det blir jo bare oppspinn.

Gjest *marie*
Skrevet

Må si meg enig med Elfrida,ser ikke poenget med det.

Skrevet

hvorfor ikke si noe på dine egene vegne i steden?

Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg er enig i at dette virker litt dumt.

Veldig koselig hvis du selv kommer med noen ord på vegne av deg :)

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Takk!!!

Skal absolutt si noe fra meg selv, er både forlover og toastmaster... (long story :o)

Skrevet

Da synes jeg ikke du trenger å si noe fra babyen. Høres kunstig ut, spør du meg.

Skrevet
Takk!!!

Skal absolutt si noe fra meg selv, er både forlover og toastmaster... (long story :o)

Endelig har jeg funnet noen som skal være både forlover og toastmaster :danse:

Vi tenker på å ha min manns forlover som toastmaster. Hvordan organiserer du og brudeparet dette? Hva blir dine oppgaver?

Beklager at jeg stjeler tråden litt.

Gjest nextlife
Skrevet
Min venninne gifter seg, og lurte på om hun skulle skrive en sang fra datteren på 6 mnd, til mor og far som gifter seg... Hun har slått det fra seg, men jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe i steden, men da en liten (bitteliten!) tale eller et dikt fra datteren. Noen som har noen gode tips? Er det en god ide, eller bare teit?

Synes det hørtes ut som en koselig ting å gjøre, særlig siden mamma`n har vært inne på ideen. Hva med å si noe om et barns forventninger til sitt liv i lag med mamma og pappa?

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg synes det hele høres ganske teit ut, men hvis du skal gjøre det må du jo legge det opp som en vanlig, svært kort tale, hvor du kanskje i hovedsak takker brudeparet for god omsorg osv., samt ønsker de lykke til på livets vei sammen

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet
Endelig har jeg funnet noen som skal være både forlover og toastmaster :danse:

Vi tenker på å ha min manns forlover som toastmaster. Hvordan organiserer du og brudeparet dette? Hva blir dine oppgaver?

Beklager at jeg stjeler tråden litt.

Må innrømme at jeg egentlig gjerne skulle sluppet dobbeltjobben. Greia er den at bruden er dansk og der har de ikke forlover. Jeg ble først spurt om å være toastmaster, siden jeg kjenner både brud og brudgom ganske godt, og jeg er nok den som kjenner flest av gjestene. Siden har jeg fått spørsmål om å være forlover, men den oppgaven består først og fremst i å sitte sammen med bruden i kirken, og skrive under protokoll (bryllup i utlandet, men ikke i Dk).

Jeg må/ vil selvfølgelig da også holde en tale og har tidligere hjulpet med kjole og invitasjoner osv, men jeg har ikke holdt utdrikningslag for det har hennes venninner i Dk gjort (før jeg ble spurt om å være forlover).

Det går jo greit med dobbeltrollen på dagen, men som brudens forlover skulle jeg jo gjerne hatt mer tid til å kunne hjelpe henne, selv om hun ikke forventer det...hadde vært koselig å kunne fokusere mer spesielt på henne...

Min konklusjon: finn helst noen andre!!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Babyer holder ikke tale, er min mening ;)

Er du kreativ går det sikkert an å lage en artig filmsnutt eller bildeshow som får frem noe fra barnets perspektiv, men ungen er kanskje litt liten til at det blir skikkelig morsomt.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Til dette me forlover/toastmaster; jeg ville ikke latt det være samme person. Må tenke litt på arbeidsmengden for den det gjelder også.

Jeg var utslitt dagen før jeg var forlover, skulle jeg da vært toastmaster i tillegg vet jeg ikke hvordan det hadde gått

Skrevet
Må innrømme at jeg egentlig gjerne skulle sluppet dobbeltjobben. Greia er den at bruden er dansk og der har de ikke forlover. Jeg ble først spurt om å være toastmaster, siden jeg kjenner både brud og brudgom ganske godt, og jeg er nok den som kjenner flest av gjestene. Siden har jeg fått spørsmål om å være forlover, men den oppgaven består først og fremst i å sitte sammen med bruden i kirken, og skrive under protokoll (bryllup i utlandet, men ikke i Dk).

Jeg må/ vil selvfølgelig da også holde en tale og har tidligere hjulpet med kjole og invitasjoner osv, men jeg har ikke holdt utdrikningslag for det har hennes venninner i Dk gjort (før jeg ble spurt om å være forlover).

Det går jo greit med dobbeltrollen på dagen, men som brudens forlover skulle jeg jo gjerne hatt mer tid til å kunne hjelpe henne, selv om hun ikke forventer det...hadde vært koselig å kunne fokusere mer spesielt på henne...

Vi blir og invitere ca 80 gjester. Og tror det skal gå greit for han samboeren vil skal være forlover og være toastmaster å. Samboeren min har ikke spurt om han vil være forlover enda, men da han fortalte at vi skulle gifte oss var han snar med å selvutnevne seg som toastmaster.

Bortsett fra det han skal jøre i kirka har vi kommet frem til at vi ikke vil gi han for mange oppgaver utenom. Vi får en av servitørene til og servere velkomsdrinkene. Han skal annonsere at brudeparet ankommer lokalet, si ifra at alle må sette seg til bordet når middagen starter, , presentere alle som skal tale (med våre familier blir det toppen to), si ifra om røykepause under middagen, presentere første dansen, kakeskjæring, si ifra om nattmaten og si ifra om at brudeparet drar.

Ble vist litt når man skrev det ned, men tror det skal gå bra :)

Skrevet

Gjest Gjest_Tullen_*
Skrevet

Det er mange som lager en søt sang fra barna til foreldrene som gifter seg, og jeg har aldri opplevd annet enn at det blir veldig godt mottatt.

Ekstra stas er det jo hvis mamma og pappa får sangen som en koselig overraskelse......

Skrevet

Bare teit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...