Gjest Gjest_jada_* Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Heisann. Søsteren min skal få seg en blind kattunge. Denne kattungen er veldig for seg. Finner frem til doen uten problemer:) Det har blitt noen knall og fall, men det er vel slik hun lærer... hi hi.. Søsteren min er litt nysgjerrig på om det er noen der ute som har erfaring med blinde katter.
Gjest Gjest_jada_* Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg glemte å legge til at denne katten kommer til å bli en innekatt..
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes dette er dyreplageri jeg da..
Gjest Eir Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg synes dette er dyreplageri jeg da.. Hvorfor det? En katt har jo bedre forutsetninger for å klare seg som blind enn ett menneske, pga den er ett nattdyr og ikke så avhengig av synet som vi er. Katten har god følelsessans, og værhårene gjør at den ikke vil dunke borti ting osv, som voksen. (Kattunger ramler og dunker borti ting uansett om de ser eller ikke.) I tillegg manøvrerer de mye etter hørselen også, og de har ganske god luktesans. Endret 11. oktober 2007 av Eir
Gjest Gjest_jada_* Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes dette er dyreplageri jeg da.. Så du synes at katten burde avlives, er det det du mener? For å si det slik, jeg personlig tror at blinde katter har et mer verdig liv enn det blinde mennesker har. Så vær så snill, spar meg for slike kommentarer, OK!?!
Gjest vimselot Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Eir har allerede skrevet det jeg ville svart. Synes ikke det er dyreplageri, men ville ikke vurdert å avle videre. Værhårene gjør kattene litt spesielle, slikt har ikke f.eks. blinde mennesker. En bikkje klarer seg fint på tre ben, om det ene må amputeres, og det er ikke dyreplageri. En blind katt (nå er jeg litt i mot å ha innekatter da, men...), klarer dette kjempefint, om ikke møblene blir byttet ut hvert halvår... Egentlig er jeg litt usikker, skal man avlive en kattunge som er blind? Selv om den må og alltid må være en innekatt... Da ville jeg skaffet meg en katt som ikke er blind, slik at den har litt selskap, gjerne en kastrert hanne, om denne blinde er en hunnkatt. Katter kan elske hverandre, jeg har sett det. Jeg har bilder av det. Katten blir jo betraktet som et s.k. alenedyr, men det er ikke det jeg har sett, de er bare litt sånn arrogante av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå