Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Når man lager den, kan man bruke hvit konditorfarge for å få den helt hvit? Finnes det hvit konditorfarge? Endret 10. oktober 2007 av Elize
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Ja det tror jeg bestemt finnes. Man får også kjøpt marsipan som er mye hvitere. Odense har en marsipan som heter ekstra hvit, har kun sett den i danmark. men den kan sikkert skaffes her om man kontakter importøren. Vi kommer til å ha 1 lag marsipan så el lag helt hvit sukkermasse utenpå der. Så det er også et alternativ.
Gjest nextlife Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Når man lager den, kan man bruke hvit konditorfarge for å få den helt hvit? Finnes det hvit konditorfarge? Løsningen hos oss ble å bruke MMF, den er kritthvit, og lett å jobbe merd, dessuten kan den spises av de med allergi mot mandler
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Min svigermor lager marsipanen selv, så å kjøpe er ikke noe alternativ. Men hvis det finnes hvit konditorfarge er det bare å teste ut.
Kanutten Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Hei Det finnes hvit konditorfarve. Men jeg tror ikke det er noe godt alternativ. Kan prøve det for deg i kveld å farve en bit. HVis ikke, så selger pals helt hvit marsipan, selv om den ikke er like god å jobbe med som den andre, er den iallefal helt hvit.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 hei!!! ha 200g marshmallows med 2 ss vann i mikroen til det bobler/er smeltet,bland inn en pakkem elis, da får du kritthvit masse! den skal ligge i plast natten over og er kongebra å jobbe med! denne oppskriften dekker en vanlig rund kake på 26cm
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 hei!!! ha 200g marshmallows med 2 ss vann i mikroen til det bobler/er smeltet,bland inn en pakkem elis, da får du kritthvit masse! den skal ligge i plast natten over og er kongebra å jobbe med! denne oppskriften dekker en vanlig rund kake på 26cm Smaker det noe godt?
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Tusen takk for gode svar! Dere jenter her på KG er helt fantastisk, lærer så utrolig mye her hver dag
Gjest nextlife Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Smaker det noe godt? Jepp, det gjør det, det er ikke helt marsmallowssmak, litt "mildere" på en måte (utrolig dårlig å forklare, jeg ) Jeg brukte denne massen på vår bryllupskake, det ble både pent og godt. Lagde Calla liljer av massen til pynt.
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Hei Det finnes hvit konditorfarve. Men jeg tror ikke det er noe godt alternativ. Kan prøve det for deg i kveld å farve en bit. HVis ikke, så selger pals helt hvit marsipan, selv om den ikke er like god å jobbe med som den andre, er den iallefal helt hvit.
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Jepp, det gjør det, det er ikke helt marsmallowssmak, litt "mildere" på en måte (utrolig dårlig å forklare, jeg ) Jeg brukte denne massen på vår bryllupskake, det ble både pent og godt. Lagde Calla liljer av massen til pynt. Vi har jo god tid fram til bryllupet så jeg tror jeg skal få svigermor med på en bakerunde og teste litt forskjellig.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 smaker jo ikke marsipan da,men heller ikke marshmallows. det blir såååå fint! og denne massen svetter ikke,el blir klissen på kaken.
Kanutten Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Hei igjen. Da har jeg testet det med å farve marsipan hvit, og det ble nok ingen suksess.. Tror marsipanen er for gul i utgangspunktet. Om jeg skal få si min mening om den marsmallowsfondanten, så synes jeg ikke den er noe god. Men dette er jo bare min mening da. Den smaker marsmallow med melis. Ett annet alternativ kan være å lage sjokoladepaste av hvit sjokolade da. OM du vil ha oppskrift på det, så gi meg ett hint. Men jeg ville helt klart gått for hvit marsipan. ..
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 hei! smaker ikke så mye av marshmellovsmassen på en kake da,er jo bare bunn, og krem og fyll som skal være sammen med massen. jeg anbefaler dette på det varmeste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå