Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg skal lage en fiskesuppe hvor det egentlig skal være 2-3 dl tørr hvitvin, men er usikker på om jeg rekker å komme meg til et pol... I matbutikken selger de alkoholfri vin, fungerer denne i mat, eller bør jeg finne en annen erstatning? Vil f eks sitronsaft på slutten av koketiden "likne" vinen? Andre forslag? Det er en klar suppe.
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Du kan sikkert bruke alkoholfri vin. Jeg har selv brukt en blanding av eplejuice og bittelitt hvitvinseddik hvis jeg ikke har hatt hvitvin tilgjengelig, og det har fungert utmerket. Sitronsaft vil jeg tro blir i sureste laget.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for svar Jeg har brukt sitron i noen andre oppskrifter i stedet for vin, men når jeg tenker etter har det vært endel mer kraftige/smakssterke ingredienser enn i denne suppa. Da satser jeg nok på alkoholfri.
Gjest Elfrida Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Noen matbutikker har matlagingsvin, som er enkel vin som er tilsatt f.eks. salt og pepper slik at den er udrikkelig, men utmerket til saus.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 *oppdatering* Matbutikkene her hadde bare alkoholfri rødvin (derimot har de et enormt utvalg av tilsetnings-siruper til "ren sprit", les hjemmebrent), så da var jeg ca like langt når det gjelder vin, i hvert fall (hvis ikke den ene butikken kan ha gjemt bort matlagingsvin på et eller annet fjernt sted..). Vurderer å bruke cider, det blir vel omtrent i samme dur som å blande eplejuice og hvitvinseddik...
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Har tidligere fått tips her inne om å erstatte hvitvin med eplemost. Funket utmerket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå