Gjest Lura Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hei I min bekjentskapskrets finnes det ei dame som mottar maks overgangsstønad, og har gjort det i veldig lenge nå. Men, det er en ny samboer inne i bildet her, og han har hatt sin adresse hos jenta i langt over et år nå, så hvordan går dette ann? Finnes det noen smutthull jeg ikke kjenner til? Hun har ikke jobb Neida, jeg har ikke tenkt å prøve meg, slapp av :-) Bare klør litt i hodet av dette her Lura
Gjest Lura Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 trygdeSVINDEL skulle det selvfølgelig stå øverst :-)
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Hun plikter å gi beskjed dersom hun har samboer over så lang tid. Det finnes selvsagt ingen smutthull. Reglene for å motta overgangsstønad er veldig klare. Så har du fått det ut av verden og kan fortsette med livet ditt.
lubiluu Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 man kan ha ny samboer i et år før man mister stønaden, det var i hvertfall det nav sa til meg om saken.
Jodi Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Stemmer det, man mister ikke overgangsstønaden før man har vært samboere i over ett år.
Brunhilde Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg mener det heter at når man har vært sambort i 12 av de siste 18 månedene. Mister man overgangsstønad også, eller bare ekstra barnetrygd?
Lizzee Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg mener det heter at når man har vært sambort i 12 av de siste 18 månedene. Mister man overgangsstønad også, eller bare ekstra barnetrygd? En enslig forsørger mister rett til stønad som enslig mor eller far (folketrygdloven kap. 15) og utvidet barnetrygd (barnetrygdloven) etter ett års samboerskap.
Gjest lillebøll Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg mener det heter at når man har vært sambort i 12 av de siste 18 månedene. Mister man overgangsstønad også, eller bare ekstra barnetrygd? Dette er endret. Nå er det siste tolv måneder.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Min nabo bodde hos sin nye mann (begge med rettigheter fra NAV) i over 2 år før hun skiftet adresse hit....Man kan bli litt irritert når det svindles slik, men jeg fikk ikke vite at hun hadde hatt annen adresse før etter den ble endret...
Brunhilde Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Dette er endret. Nå er det siste tolv måneder. Der lærte jeg noe nytt. Hadde ikke fått med meg det.
Gjest B Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Min nabo bodde hos sin nye mann (begge med rettigheter fra NAV) i over 2 år før hun skiftet adresse hit....Man kan bli litt irritert når det svindles slik, men jeg fikk ikke vite at hun hadde hatt annen adresse før etter den ble endret... Ja noen jukser slik får å få fordeler. Min eks jukser også. Han tar ut minimal lønn fra sitt firma slik at beregningsgrunnlaget for barnebidrag blir mikroskopisk! Dette gjør han bevisst. Hans nye samboer som han eier firmaet sammen med tar ut betydelig større lønn som kompensasjon for hans lønn. I tilegg utgiftsfører han ALT på firma. De sitter med flott hus, to biler, eksotiske feriereiser og luksus. Men lønna hans er så lav at han ikke trenger betale noe særlig i bidrag til sin sønn. Juks og bedrag altå - bare fordi han vil hevne seg og ikke "gi" meg penger som han sier..... I tillegg vet jeg at han tjener svarte penger. Vet hvordan han gjorde det da vi var sammen. Han snyter altså både staten og sin sønn!
Bønna Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Ja noen jukser slik får å få fordeler. Min eks jukser også. Han tar ut minimal lønn fra sitt firma slik at beregningsgrunnlaget for barnebidrag blir mikroskopisk! Dette gjør han bevisst. Ja, ikke sant. Det jukses og trikses over en lav sko i hele samfunnet. Men de som skal tas er dem som strekker trygdereglene litt lenger enn de egentlig burde. Snakk om prioritering! Det må være noe alvorlig galt med mennesker som liker å sparke nedover. Endret 16. oktober 2007 av Bønna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå