Gå til innhold

Elektrisk luskam

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

For noen dager siden oppdaget jeg lus på datteren min for annen gang siden skolestart. Mellom hennes to omganger har jeg også hatt en omgang, og vi er midlt sagt møkka lei, begge to.

Hun har langt, tykt hår som nesten er umulig å komme igjennom med luskam, og innen vi er halvveis er håret nesten tørt, så da må hun under dusjen igjen. Håret hennes floker seg lett, og hun synes hele greia er vondt og plagsomt.

Jeg skulle egentlig på apoteket for å kjøpe en ny luskur, men så kom jeg på at jeg hadde hørt noen snakke (var det her?) om luskur fra helsekostforretning. Luskur hadde de ikke, men de hadde en elektrisk luskam! Det de kunne fortelle om denne i butikken hørtes så fantastisk ut at jeg slo til.

Prøvde den med en gang jeg kom hjem, og det gikk som smurt!

Luskammen er en liten batteridrevet tingest med stålkam. Man slår den på trinn I og grer igjennom uten at man trenger å trekke kammen gjennom hele håret - hodebunnen er nok. Hele tiden avgir den en pipelyd. Hvis pipelyden avbrytes, eller hakker, betyr det at den har "funnet" lus. Da er det bare å skru over til trinn II, som dreper lusa med elektriske støt. Man kan høre at kammen kommer over lus, igjen ved at pipelyden avbrytes, eller hakker.

Man grer igjennom hele hodebunnen til pipelyden er konstant.

Datteren min er superfornøyd! Ikke var det vondt, og ikke tok det lang tid! Hun er vant til at omgangen med luskammen tar minst en time.

Denne lille, smarte saken kostet 389 kroner, og hvis den holder hva den lover, sparer man fort inn de pengene. Gud vet hvor mye vi har lagt igjen på apoteket for alle disse luskurene... Det å slippe å helle sterke kjemikalier i hodet er også en fordel som er verdt å nevne!

Jeg krysser fingrene for at dette er en fantastisk nyvinning, og kommer tilbake med rapport når vi har brukt den lenge nok til å se om dette virkelig funker! :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes jo kjempesmart ut! Skal legge meg den på minnet dersom det blir nødvendig, vi har sluppet unna lus så langt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...