Gå til innhold

Brudepiker

Gjest Kommende brud

Anbefalte innlegg

Gjest Kommende brud
Skrevet

Vi har fem brudepike-kandidater i familien vår.

Vår egen datter, som selvfølgelig er selvskreven, så har han to tantebarn, og jeg to tantebarn.

Herlige uger alle sammen, og vi vil ha fler brudepiker enn kun vår datter! :)

...MEN jeg syns to av disse jentene er for store til å være brudepiker. Jeg syns noe av sjarmen er at de er "søte og små", og da ser jeg for meg en grense på rundt fire år.

Jeg skjønner jo at de kommer til å synes at det er leit, men det er jo ikke deres dag...

Er det OK å ekskludere to av jentene?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet

Spørs helt om noen av disse jentene er søsken, dersom en søster får være brudepike, og en annen ikke, er vel ikke det noe hyggelig. Tenker jeg ville tatt alle, eller bare kun min datter.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

De to jentene som er for "gamle" er søsken, så sånn sett blir det ikke urettferdig. Jeg er helt enig i at det ikke går å velge en av dem.

Det jeg er mest redd for er at noen skal reagere på at vi vil ha to brudepiker fra en av oss sin side, og utelater den andre siden...

Vanskelig dette her!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Tja, er de 5 og 6 de jentene du vil bruke vielsen din til å såre, eller er de 13 og 14? En 5-åring vil ha null forståelse for at tante ikke synes hun er søt nok. Rent praktisk kan det være greit med noen litt større brudepiker, hvis de små brudepikene skal ha en rolle. Har sett at en del har trukket seg på dagen om planen var at de skulle gå opp eller ned kirkegulvet, og må trøstes av mamma i stedet. En hånd å holde i kan kanskje hjelpe.

Skrevet

Synes det er trist hvis dere skal såre noen barn.

Kan dere ikke bare ha datteren deres?

Skrevet

Dersom de eldste er såpass små at de blir knust dersom kun de yngste blir spurt om å være brudepiker, hadde jeg nok enten tatt alle eller kun datter.

Jeg hadde uansett ikke valgt to fra den ene siden, er ganske så sikker på at det hadde blitt rabalder i våre respektive familier i allefall!

:fnise:

Skrevet (endret)

Oi! Innlegget mitt dukket visst opp to ganger...

Endret av Betsy
Skrevet

Først så må jeg bare si til deg, =tentacle=, vi ikke har som hensikt å "bruke vielsen til å såre noen".

Alle niesene våre står i fokus ved hver eneste anleding ellers, og det ser vi på som e selvfølge.

Men vi ser også på det som en selvfølge at våre ønsker veier tungt på vår dag...

Det er jo fordi vi ikke ønsker at noen skal føle seg utelatt og såra, at dette er så himla vanskelig...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Først så må jeg bare si til deg, =tentacle=, vi ikke har som hensikt å "bruke vielsen til å såre noen".

Alle niesene våre står i fokus ved hver eneste anleding ellers, og det ser vi på som e selvfølge.

Men vi ser også på det som en selvfølge at våre ønsker veier tungt på vår dag...

Det er jo fordi vi ikke ønsker at noen skal føle seg utelatt og såra, at dette er så himla vanskelig...

Når dere har noen av niesene som brudepiker, blir det også deres dag, mens de andre niesene vil føle seg annenrangs og ikke like viktige for onkel og tante. Forutsetter her at de fortsatt er småpiker i sinnet, og det er jenter i forhold til brudepikestas ofte en stund.

Er dere like glade i de andre niesene bør det være like stas å vise fram dem, selv om de minste er mer egnet som pyntedukker.

Skrevet

Stjeler TS sin tråd litt.

Vi har samme problemet. Vi har 6 nevøer og nieser. Når vi gifter oss kommer de til å være:

3 år (gutt)

5,5 år (jente)

De er søsken.

4 år (jente)

6,5 år (jente)

De er søsken.

7,5 år (gutt)

12 år (jente)

De er søsken.

Vet ikke om det blir for mange og om noen blir for store. Hvordan velge?

Gjest nextlife
Skrevet

Kunne vært interessant å høre hvor gamle disse niesene var :sukk:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Et av mine største sår fra barndommen var da jeg ikke fikk være brudepike for lykketanta mi.

Hun mente jeg var for gammel, jeg var sju...

Jeg hadde nok hatt bare datter eller alle.

Skrevet

Jentene er (nå) 1, 3, 4, 11 og 14. De vil være 3, 5, 6, 13 og (nesten) 16 når bryllupet står.

Det er disse på 11 og 14 vi ikke helt klarer å se på som brudepiker... De vil jo være ungdommer når bryllupet står. Jeg tviler på at alle i den alderen har lyst til å være brudepiker, men disse jentene kommer nok til å ønske det... Derfor vanskelig!

(Jeg er også ganske lav av vekst, og hun eldste er like høy som meg nå, og det vil unektelig se litt rart ut (på bildene) å ha ei brudepike som er et halvt hode høyere enn meg... :(:sjenert: )

Gjest glamourgirl
Skrevet

Tenker man på sånn allerede to år før bryllupet? Hvor høye jentene er, og hvordan det ser ut på bildene????

Jeg mangler et brudegen, tror jeg :sjenert:

Hvis de er så gamle så snakk med dem! Si at dere har lyst til å ha en eller tre eller ingen brudepiker og at det er derfor de ikke blir valgt.

Jeg hadde kun valgt datter.

Skrevet

Jeg ser at førsteinnlegget og sisteinnlegget mitt kan være litt misvisende, da jeg skriver i førsteinnlegget at jeg ser for meg en grense på fire år. Det jeg mente var at jeg ser for meg at grensa går ved henne som er fire år (nå, seks ved bryllup).

Bare for å oppklare :)

Skrevet

Jeg var akkurat i et bryllup der brudepikene var 13, 11 og 6. Den eldste er like høy som bruden.

Brudepikene hadde kjoler som var hel annerledes enn bruden's....de hadde enkle, hvite topper og hvite tyllskjørt, tyllsjal, og enkel blomsterpynt i håret. (De var rett og slett KJEMPESØTE....også den eldste!)

Bruden hadde en kroppsnær kjole i et annet materiale.....ergo var det ingen tvil om hvem som var hvem, selv om den ene brudepiken var like høy som bruden.

De store kan kanskje være gode å ha når alle brudepikene skal opp kirkegulvet.....dersom de små får et anfall av sjenanse etc...? En treåring kan jo gjerne få for seg at hun slett ikke VIL gå opp kirkegulvet på det tidspunket hun skal, og da kan en stor brudepike eller to være godt å ha....

Jeg er helt enig i at det er deres bryllup, og derfor deres valg, men det er jo leit å såre unge slektninger da, dersom det kan unngås:).

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi skal ha tre brudepiker på vår dag på henholdsvis 9, 12, 12 år! Hun ene på 12 er nesten like høy som meg, men jeg bryr meg ikke. Jeg skal ha hvit kjole med slep, slør og større brudebukett enn hva de kommer til å ha. De skal også ha rosa kjoler.

Men det er jo en viss aldersforskjell på barna... de to eldste er jo såpass store at de skjønner det hvis dere snakker med dem for å høre hva de synes om saken. Det hadde jo gått an å gi dem en annen oppgave, som f.eks. å lese i kirken, synge en sang (hvis de liker det) eeller noe annet. Jeg tror at poenget er at dere ikke må sette dem helt til siden, men jeg tror også at det hadde gått an å bare bruke de minste - med en skikkelig prat med de to andre! Hvis de ikke synes det er greit, så hadde jeg bare brukt datteren deres!!

Gjest Veronica Mars
Skrevet

En 13-åring og en 16-åring burde overhodet ikke ha problemer med å forstå at dere velger to på 5 og 6 i stedet for å ha med alle.

Skrevet

En 13 og en 16 åring har sikkert ikke lyst til å være brudepiker engang, hvertfall ikke 16 åringen.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg synes vel at brudepikekarrieren kan regnes som avsluttet når man er konfirmert, og at 13 kanskje er et tvilstilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...