Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #1 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg har masse euromynter liggende. Om jeg putter de på børsen, vil banken telle de opp i likhet med Norske? uten gebyr.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 6. april 2003 #2 Del Skrevet 6. april 2003 Nei, norske banker tar vanligvis ikke imot utenlandske mynter. Rett og slett fordi Norges Bank (som er dit bankene sender og mottar valuta sedler og norske penger) vanligvis ikke tar i mot slik mynt. Hadde bankene tatt i mot utenlandske mynter hadde du uansett måtte betale vekslingsgebyr for valuta. Ta heller vare på Euro myntene. De gjelder jo for så mange land i Europa. Kanskje du om en liten stund skal reise til et "euro-land" igjen. Eller la noen venner eller familie kjøpe eller få dem av deg hvis de skal til et "euro-land". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #3 Del Skrevet 6. april 2003 Ja jeg vet det med utenlanske mynter, men Euro mener jeg det blir annerledes. Man kan faktisk betale med Euro i Norge i noen butikker. Derfor jeg lurte. Er bare at jeg har så innmari mye, tungt i veska. Blir gjerne slik når en er på farten , lett å gi fra seg sedler i stedenfor å tvile hva som er hva av mynter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. april 2003 #4 Del Skrevet 6. april 2003 Et tips når det gjelder mynter: Mine foreldre er mye ute og reiser og har en krukke full av mynter og enkelte sedler i forskjellig valuta. Når et barn eller en ungdom i familien skal ut og reise gir de penger til bursdager eller som julegave. Da slipper begge parter unna vekslingsgebyrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 9. april 2003 #5 Del Skrevet 9. april 2003 Ja jeg vet det med utenlanske mynter, men Euro mener jeg det blir annerledes. Man kan faktisk betale med Euro i Norge i noen butikker. Derfor jeg lurte. Er bare at jeg har så innmari mye, tungt i veska. Blir gjerne slik når en er på farten , lett å gi fra seg sedler i stedenfor å tvile hva som er hva av mynter. Nå har ikke jeg vært noe særlig i Norge på en stund, men jeg trodde man bare kunne betale med utenlandske (dollar, euro, pund) sedler i enkelte norske butikker. Betaler man ikke nøyaktig sum i seddel så får man tilbake i norske mynter. Jeg tror ihvertfall det er sånn man vanligvis gjør det på "internasjonale" steder som flyplasser, båter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå