Gå til innhold

Ikke strøm i 3 rom - hva er skjedd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde vi rutinemessig strømkontroll utført av nettleverandøre, der de sjekket jording, sikringsskap osv.

Nå oppdaget vi at 3 rom er uten strøm. Ett av disse ble sjekket før i dag, og hadde da strøm (ga utslag på apparatet som måler om det er jording). Sikringen har ikke slått ut. Rommene har ikke vært i bruk etter dette.

Hva kan ha skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig kontakt i sikringen. Vi manglet plutselig strøm i store deler av huset, men sikringene var på. Var en leding som hadde løsnet. (samme ledningen holdt på å begynne å brenne i dag så noe er galt med vårt nye sikringskap :hår: )

Skrevet

Kan jo fortelle hva feilen var:

Ringe strømmmannen, og han sa at dette hadde IKKE han noe med å gjøre, og jeg måtte ringe elektriker for feilsøking. Etter litt mer snakk spurte han om vi hadde jordfeilsbryter. Ja, tror det, sa jeg.

En nyinnstallert umerket jordfeilsbryter i sikringsskapet var skrudd av i løpet av strømkontrollen, og ikke på igjen.

Hadde jammen vært kult om jeg hadde ringte en elektriker for å få betalt 1000 kr for at denne skulle flippet en bryter på... Not.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...