Donpedro Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 I dag hadde vi rutinemessig strømkontroll utført av nettleverandøre, der de sjekket jording, sikringsskap osv. Nå oppdaget vi at 3 rom er uten strøm. Ett av disse ble sjekket før i dag, og hadde da strøm (ga utslag på apparatet som måler om det er jording). Sikringen har ikke slått ut. Rommene har ikke vært i bruk etter dette. Hva kan ha skjedd?
Arwen Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Dårlig kontakt i sikringen. Vi manglet plutselig strøm i store deler av huset, men sikringene var på. Var en leding som hadde løsnet. (samme ledningen holdt på å begynne å brenne i dag så noe er galt med vårt nye sikringskap :hår: )
Donpedro Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 Kan jo fortelle hva feilen var: Ringe strømmmannen, og han sa at dette hadde IKKE han noe med å gjøre, og jeg måtte ringe elektriker for feilsøking. Etter litt mer snakk spurte han om vi hadde jordfeilsbryter. Ja, tror det, sa jeg. En nyinnstallert umerket jordfeilsbryter i sikringsskapet var skrudd av i løpet av strømkontrollen, og ikke på igjen. Hadde jammen vært kult om jeg hadde ringte en elektriker for å få betalt 1000 kr for at denne skulle flippet en bryter på... Not.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå