Gå til innhold

hjelp! Middelalderstil.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente27
Skrevet

Jeg har lyst på et bryllup inspirert av middelalder-vikingtid-empire-barokk, litt deromkring. Hvor brudgom kunne trengt et anttrekk fra middelalderen, enten vikinginspirert, eller litt ridder-inspirert.

Husker brudebildene av Kristin Kirkemo og eks mannen da de giftet seg, nydelige klær! MEN hvor skal jeg finne det jeg er ute etter? Har vel surfet nettet i flere mndr, men greier ikke helt finne ut av det. Må ha klær til jente og gutt også.. Vanskelig... Noen om har vært der, er der, eller vet om?

Videoannonse
Annonse
Gjest *marie*
Skrevet (endret)

Agape har i alle fall middelalderkjoler til bruden... til resten av brudefølge har jeg ikke sett noe desverre,men det kan jo eventuelt være noe å leie da?

Muligens fra teatre?

Og du kan jo selvfølgelig alltids sy selv? Eller bestille fra sydame?

Lykke til på jakten

Endret av *marie*
Gjest Jente27
Skrevet

Ja, det verste er vel ikke kjole til meg, har sett etpar jeg kunne tenkt meg, med vide ermer, enkle, men helst med korsett-liv. Syns det verste er å finne klær til brudesvenn og brudgom. Samt jentekjoler i litt middelalderstil? Brdepiken er ca 9..

Er himla dårlig på å sy :D :fnise:

Gjest Heloise
Skrevet
Jeg har lyst på et bryllup inspirert av middelalder-vikingtid-empire-barokk, litt deromkring. Hvor brudgom kunne trengt et anttrekk fra middelalderen, enten vikinginspirert, eller litt ridder-inspirert.

Husker brudebildene av Kristin Kirkemo og eks mannen da de giftet seg, nydelige klær! MEN hvor skal jeg finne det jeg er ute etter? Har vel surfet nettet i flere mndr, men greier ikke helt finne ut av det. Må ha klær til jente og gutt også.. Vanskelig... Noen om har vært der, er der, eller vet om?

Prøv å kontakt Frilansene, de holder ikke på med klær egentlig, men de har flere medlemmer som syr middelalderklær, som kanskje kan hjelpe deg med noen tips? :)

Er jo verdt forsøket. --- > Frilansene

Skrevet

Kjøp BBc history magazine (finnes på gode Narvesen)

Der er det fult av annonser fra folk som lager/selger middelaldrklær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...