Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenkte jeg bare skulle tipse om denne fine siden..

Fin side. Er det ikke på tide at Kvinneguiden får en egen romfartsside?

Gjest Nedfall
Skrevet
Fin side. Er det ikke på tide at Kvinneguiden får en egen romfartsside?

Næh ! :)

Skrevet

Fantastisk vakre bilder, og de får en virkelig til å fatte hvor små og ubetydelige vi er i den store sammenhengen.

Ganske komisk når man tenker over hvor høye tanker vi har om oss selv. :ler:

Gjest Nedfall
Skrevet
Fantastisk vakre bilder, og de får en virkelig til å fatte hvor små og ubetydelige vi er i den store sammenhengen.

Ganske komisk når man tenker over hvor høye tanker vi har om oss selv. :ler:

Vi, og de greiene der, er laget av samme stoff.. stjernestøv.

Gjest Stusselige meg
Skrevet
Veldig mye fantastisk flotte bilder du hadde der Nedfall :)

Se på dette da:

http://www.rense.com/general72/size.htm

:sjenert: føler meg liten jeg når jeg ser sånt

:overrasket:

Jeg føler meg plutselig så liten.....

Enda mindre enn i går.... :gråte:

Skrevet

Jeg føler meg ikke liten, jeg føler meg oppløftet. Det er så fantastisk å tenke på at disse formasjonene og fantastiske gasståkene og galaksene finnes der ute.

Og så får jeg lyst til å bytt avatar :ler:

Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg føler meg ikke liten, jeg føler meg oppløftet. Det er så fantastisk å tenke på at disse formasjonene og fantastiske gasståkene og galaksene finnes der ute.

Og så får jeg lyst til å bytt avatar :ler:

:) Å ja, får en støkk :overrasket: når man ser det på den måten.

Det er utrolig å tenke på det ja, men det er også samtidig veldig fasinerende og interessant tema :Nikke:

Hva skal du bytte til av avatar?

Gjest Nedfall
Skrevet

Ta rigel, ta rigel !! :)

Gjest Nedfall
Skrevet
Veldig mye fantastisk flotte bilder du hadde der Nedfall :)

Se på dette da:

http://www.rense.com/general72/size.htm

:sjenert: føler meg liten jeg når jeg ser sånt

Har sett den før, men ja.. den setter ting i perspektiv, vi bor på en liten bakterie i bane rundt en prikk..

Skrevet
:) Å ja, får en støkk :overrasket: når man ser det på den måten.

Det er utrolig å tenke på det ja, men det er også samtidig veldig fasinerende og interessant tema :Nikke:

Lurte litt på Kattøyetåken, det var skikkelig fint. Eller Eskimotåken. Også en vinner. De andre bildene fra Hubble var jo også skikkelig flotte, men jeg tror at de to jeg nevnte ville egne seg best til forminsking.

Men jeg vet ikke riktig da. "You are here"-bildet av galaksen er ganske morsomt, syns jeg.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Lurte litt på Kattøyetåken, det var skikkelig fint. Eller Eskimotåken. Også en vinner. De andre bildene fra Hubble var jo også skikkelig flotte, men jeg tror at de to jeg nevnte ville egne seg best til forminsking.

Men jeg vet ikke riktig da. "You are here"-bildet av galaksen er ganske morsomt, syns jeg.

Den du har nå er jo veldig bra for å vise hvor små vi "store" er ja!

Både Kattøyetåken og Eskimotåken er veldig fasinerende og pene dem også :Nikke:

Fy fankern så mye lengre det er ut til Jupiter, enn til Mars, ikke rart de kaller dem de "indre planetene"..

Ikke sant, avstandene er ganske større enn vi faktisk tror at vi vet den er...

Mye fint!

Jeg liker også denne: http://www.gofish.com/player.gfp?gfid=30-1025863

Så flott video - ble litt lang men tiden går fort når du følger med på noe som interesserer deg... :)

Endret av Silmarill
Skrevet

Plutselig blir alle problemene så bagatallmessige. Vi er jo mindre enn støvkorn. Ingen ting! Men fytte rakkern så mye dritt vi klarer å avstedkomme på denne vakre lille planeten vår...

Gjest Nedfall
Skrevet
Plutselig blir alle problemene så bagatallmessige. Vi er jo mindre enn støvkorn. Ingen ting! Men fytte rakkern så mye dritt vi klarer å avstedkomme på denne vakre lille planeten vår...

Vi kan være glad vi ikke fikk tildelt en enda større planet fra først av.. (hm.. vi hadde jo fått større muskler da.. qlt ! ;) )

..eller enda værre, tenk om det var to beboelige planeter i dette solsystemet ? Konflikten mellom øst og vest hadde blitt rimelig fort glemt tipper jeg.. :sjenert:

Skrevet
..eller enda værre, tenk om det var to beboelige planeter i dette solsystemet ?

Hva? Mener du at det ikke er små grønne menn på Mars? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...