Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg og typen har vært sammen i over 2 år nå. Vi har begge barn fra før, og jeg syntes jeg alltid må ta opp seriøse og alvorlige temaer. Når det er snakk om penger/økonomi, flytte sammen osv. Føler jeg nesten sitter med lista mi med top ten spørsmål og jobber meg nedover... VI snakker noe om samboerskap, men dette er noe jeg alltid må ta opp. Nå har jeg så lyst å spørre om typen har lyst å gifte seg en gang til. Ikke nå altså, men om han kunne tenke seg å gjøre det senere.

En har jo mange ting som betyr mye for en, og jeg kunne tenkte meg å vite slike viktige ting nå. Åhhh...det er så vanskelig å ta opp....

Er dette temaer som kom tidlig opp, eller er det ikke så viktig å vite når kjærligheten blomstrer for fullt...???

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Kanskje han har det helt flott som han har det nå? Så han føler kanskje ikke trangen til å ta opp slike emner enda, og om dere begge har hver deres barn allerede kan det hende han tar det ekstra med ro også.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Saken er at jeg og typen har vært sammen i over 2 år nå. Vi har begge barn fra før, og jeg syntes jeg alltid må ta opp seriøse og alvorlige temaer. Når det er snakk om penger/økonomi, flytte sammen osv. Føler jeg nesten sitter med lista mi med top ten spørsmål og jobber meg nedover... VI snakker noe om samboerskap, men dette er noe jeg alltid må ta opp. Nå har jeg så lyst å spørre om typen har lyst å gifte seg en gang til. Ikke nå altså, men om han kunne tenke seg å gjøre det senere.

En har jo mange ting som betyr mye for en, og jeg kunne tenkte meg å vite slike viktige ting nå. Åhhh...det er så vanskelig å ta opp....

Er dette temaer som kom tidlig opp, eller er det ikke så viktig å vite når kjærligheten blomstrer for fullt...???

Du har jo selv valgt ham. Det blir litt som de jenter/kvinner som henger seg etter de værste badboys og etterpå klager over at de blir så dårlig behandlet.

Etter to år sammen så syns jeg det er helt utrolig at det er du som alltid må ta opp seriøse emner, men jeg kjenner mange menn(esker) igjen i beskrivelsen. Du har funnet deg det vi kaller en tafatt mann som ikke gidder å prate om viktige ting men la ting være som de er. Det gjetter jeg på. Jeg kan vanskelig se at det betyr at han liker ting som de er, uten noe fremskritt etter hele to år. En person som aldri ønsker å prate om viktige ting, aldri tar dem opp, aldri tar tak i noe kalles initiativløs. Eller tafatt på nynorsk.

Skrevet
En person som aldri ønsker å prate om viktige ting, aldri tar dem opp, aldri tar tak i noe kalles initiativløs. Eller tafatt på nynorsk.

En tafatt person tar altså ikke fatt. Hmmm... :klø:

Skrevet

Det er fordi dere kvinner får et samboerskap til å låte som en femårsplan i det gamle sovjet unionen når dere tar det opp!

Skrevet
Det er fordi dere kvinner får et samboerskap til å låte som en femårsplan i det gamle sovjet unionen når dere tar det opp!

:ler:

Skrevet
Etter to år sammen så syns jeg det er helt utrolig at det er du som alltid må ta opp seriøse emner, men jeg kjenner mange menn(esker) igjen i beskrivelsen. Du har funnet deg det vi kaller en tafatt mann som ikke gidder å prate om viktige ting men la ting være som de er. Det gjetter jeg på. Jeg kan vanskelig se at det betyr at han liker ting som de er, uten noe fremskritt etter hele to år. En person som aldri ønsker å prate om viktige ting, aldri tar dem opp, aldri tar tak i noe kalles initiativløs. Eller tafatt på nynorsk.

Det er ikke alle som har lyst til å flytte sammen med noen etter to år, vet du. Eller overhodet har lyst til å tenke på det en gang. Det må aksepteres.

Skrevet

Tror mannen bare har det helt ok sånn som det er nå og ikke har all verdens ønsker for framtiden.

Hos meg var det samboer som ivret og presset på for at vi skulle flytte sammen. Alt for tidlig etter min mening (et år og vi hadde dine og mine barn), men fordi jeg var syk så lot jeg meg overtale. Dårlig valg fra min side. Er singel igjen. Noen trenger bare litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...