Lassie Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Min mann og jeg var på den lokale videobutikken i stad og skulle leie en film. Så da hun i kassa slår inn navnet mitt, får hun beskjed om at jeg er sperret pga et krav har gått til inkasso! Jeg skjønte ingenting, og spurte hvilken film det gjaldt, hvor høy regningen var på og når det var fra. Det eneste hun kunne fortelle meg var at regningen var på 110kr. Hun ante ikke når det var fra eller hvilken film det gjaldt. Så jeg ble ganske frustrert, sa at jeg kunne ikke huske å ha fått noen regning derfra engang. (Da hadde jeg jo betalt den!!) De hadde mitt nye etternavn etter jeg giftet meg i fjor sommer, og de hadde riktig adresse som jeg har hatt siden 1.desember i fjor. Så jeg sa at jeg skulle gå hjem og se gjennom regningene mine. Heldigvis sparer jeg på alt av regninger! Jeg sjekket alle jeg har tilgjengelig - det er fra 1.desember 2006 - altså nesten et år siden. Jeg fant ikke en eneste regning fra Videobutikken. Jeg har alle regninger jeg mottar hengende på korktavle rett over PCen her, og det henger ingen der heller. Så jeg har faktisk ikke mottatt noen regninger eller inkassovarsel eller noen ting derfra!! Så jeg prøvde å ringe dit nå for å si dette, men da kom det bare opp nettverksfeil, så jeg kom ikke igjennom til dem engang! Grrrr.... Nå er jeg forbanna - jeg kan risikere å få et inkassokrav, og da er vel regningen steget til adskillig mer enn 110kr. Hvordan skal jeg kunne bevise at jeg ikke har mottatt noen regning derfra? De kan jo ikke engang si hvilken film det gjelder eller når det er jeg skal ha lånt/levert for sent!! Nå er jeg frustrert og forbanna, jeg vil ikke ha på meg at jeg er en uærlig sjel, for det er jeg absolutt ikke... Er det noen som har et godt råd å komme med til meg? Hva skal jeg gjøre? Min venninne fikk et inkassovarsel derfra i mai (hun visste hun hadde levert filmen for sent), men hun hadde ikke fått 1.gangspurring engang først. Da påsto de at 1.gangspurringen måtte ha kommet bort i posten. Men hun fikk iallfall betalt den før den gikk til inkasso da... Jeg visste ikke engang at jeg har levert noen filmer for sent der! Hva skal jeg gjøre??
Gjest *Mim* Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Forlang å få snakke med sjefen. De må kunne dokumnetere bakgrunnen for kravet!
Lassie Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, det skal jeg gjøre - bare jeg kommer gjennom på telefonen sånn at jeg får vite når sjefen faktisk er der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå