Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt betatt av en mann som er 17 år eldre enn meg, og ønsker å høre om det er andre som har erfaringer (gode som dårlige) å dele. Jeg er 35 år og han er 52. Vi har vært bekjente i mange år, og jeg har alltid syns han er en sjarmerende mann. For noen uker siden møttes vi på en fest, og ble sittende å prate hele natten. Det endte med at jeg ble med han hjem og vi hadde det veldig bra sammen. Var sammen hele neste dag, og kjemien stemte 100%. Vi bor i forskjellig by og har forskjellig liv (han er en "arbeidskar" og jeg en "karrierekvinne"). Vi har hatt mye kontakt de siste ukene, og til helgen skal vi møtes igjen. Jeg er litt usikker på om jeg bør starte noe som er dømt til å mislykkes, eller om jeg bør gi det en sjanse. Tips og råd mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så stor forskjell mellom unge voksne og godt voksne lenger. Faktisk synes jeg det i min omgangskrets er omtrent like mange "satte" 25-åringer som det er 50-åringer. Så aldersforskjellen synes jeg ikke du skal tenke så mye på hvis dere har det bra sammen. Selvfølgelig vil ting endre seg om 30 år, men det ingen vits i å ta sorger på forskudd.

Nei, lev mens du kan. Går det ikke så går det ikke, men husk at det er problemer i alle forhold, og hvis det eneste "problemet" er så håndfast som en aldersforskjell, er det kanskje lettere å forholde seg til.

Skrevet

Vi er selv i aldersgruppen du skriver her. Alder er absolutt det siste vi tenker på!!!

Skrevet

Kjør på hvis du føler det er det rette.

Men du bør være klar for å være sammen med en 70 år gammel pensjonist når du selv er 53.

Skrevet
Kjør på hvis du føler det er det rette.

Men du bør være klar for å være sammen med en 70 år gammel pensjonist når du selv er 53.

Trenger man å se så langt fram i tid sånn med èn gang?

Det er nok å se 5 år framover i første omgang, etter min mening.

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Veldig enig. Få forhold varer livet ut, så å legge opp strategi for hvert forhold at så skal være tilfelle tror jeg er en dårlig strategi. Hva så om dere er så heldige å ha et 30 år langt forhold? Klarer dere det, klarer dere garantert de utfordringene dere møter da også.

Skrevet

Hvorfor mener du at det er dømt til å mislykkes?

Er i samme situasjon selv jeg, er veldig betatt av en på 48, selv er jeg 32. Vi har samme hobby da, og vanker mye i samme miljø, det er der jeg har blitt kjent med ham. Har igrunn aldri hatt en så god kjemi med en mann noen gang jeg!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det kommer litt an på hva man vil i livet. Når trådstarter er 35, er akkurat de 5 årene den tiden hun har hvis hun vil ha barn og ikke allerede har. Om hun har barneønske, er det noe å ta med i beregningen.

Jeg er ellers ikke helt enig med Don Giovanni i at om det holder i 30 år, så takler de de utfordringene som kommer da. Om 30 år er han 82. Hvis han blir 82. Gitt forskjellen i forventet livslengde mellom kvinner og menn, er det bra sjanser for at å satse på denne mannen, om alt går bra, gir henne 20-25 år uten partneren mot slutten av livet. Det er ikke noe "de" kan takle, det er hun som må takle det.

Jeg ville tatt mest hensyn til følelsene, men jeg er ikke sikker på om det nødvendigvis er så lurt å dyrke frem noe som ikke har vokst seg sterkt enda, alltid.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg føler at vi har et vanskelig utgangspunkt pga aldersforskjell, at vi lever så forskjellig og at vi bor ca 50 mil unna hverandre. Det siste er det "lett" å gjøre noe med, men resten er litt verre. På den annen side er det år og dag (bokstavelig talt) siden jeg har hatt den kjemien og følt det samme for en mann. Så plan a er å bli bedre kjent så får jeg ta en beslutning etterhvert. Jeg har ikke barn, men er veldig usikker på om jeg ønsker barn. Prøver å nyte følelsene som gror for denne mannen, men er litt samtidig litt skeptisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...