Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er et trekk fra Statens Innkrevingssentral i lønnen min, og skal begynne i ny jobb i en stor butikkjede og i den forbindelse lurer jeg på følgende: Er det bare lønningskontoret som vet dette, eller er det vanlig at f.eks. butikksjefen får kopier av lønnsslippene til de ansatte? Eller får de bare en oversikt over hva de har hatt i lønnsutgifter på den enkelte ansatte pr. mnd?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er et trekk fra Statens Innkrevingssentral i lønnen min, og skal begynne i ny jobb i en stor butikkjede og i den forbindelse lurer jeg på følgende: Er det bare lønningskontoret som vet dette, eller er det vanlig at f.eks. butikksjefen får kopier av lønnsslippene til de ansatte? Eller får de bare en oversikt over hva de har hatt i lønnsutgifter på den enkelte ansatte pr. mnd?De pleier å henge opp lapper under prisene at eks Ole Olsen har tvangstrekk i lønna si Slapp av... Normalt er det bare lønningskontoret. Spørs hvilke folk som sitter der da.....De har bare en moralsk taushetsplikt. Ta det med ro.....det er så mange som har ulike trekk på sin lønn. I store bedrifter går det dessuten maskinelt....
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jobber på lønningskontor: vi låser inn permene hver kveld. Og det er flere enn man skulle tro som har tvangstrekk, alt fra sjefer til vanlige ansatte. Så bare slapp av, at akkurat du har tvangstrekk er ikke så interessant at man gidde å lee ett øye.
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hva er tvangstrekk i lønn? :rødme: Endret 10. oktober 2007 av Elize
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå