Gå til innhold

Tvangstrekk i lønn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Jeg er et trekk fra Statens Innkrevingssentral i lønnen min, og skal begynne i ny jobb i en stor butikkjede og i den forbindelse lurer jeg på følgende:

Er det bare lønningskontoret som vet dette, eller er det vanlig at f.eks. butikksjefen får kopier av lønnsslippene til de ansatte? Eller får de bare en oversikt over hva de har hatt i lønnsutgifter på den enkelte ansatte pr. mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er et trekk fra Statens Innkrevingssentral i lønnen min, og skal begynne i ny jobb i en stor butikkjede og i den forbindelse lurer jeg på følgende:

Er det bare lønningskontoret som vet dette, eller er det vanlig at f.eks. butikksjefen får kopier av lønnsslippene til de ansatte? Eller får de bare en oversikt over hva de har hatt i lønnsutgifter på den enkelte ansatte pr. mnd?

De pleier å henge opp lapper under prisene at eks Ole Olsen har tvangstrekk i lønna si :fnise: Slapp av...

Normalt er det bare lønningskontoret. Spørs hvilke folk som sitter der da.....De har bare en moralsk taushetsplikt.

Ta det med ro.....det er så mange som har ulike trekk på sin lønn. I store bedrifter går det dessuten maskinelt....

Skrevet

Jobber på lønningskontor: vi låser inn permene hver kveld. Og det er flere enn man skulle tro som har tvangstrekk, alt fra sjefer til vanlige ansatte. Så bare slapp av, at akkurat du har tvangstrekk er ikke så interessant at man gidde å lee ett øye.

Skrevet (endret)

Hva er tvangstrekk i lønn? :rødme:

Endret av Elize

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...