Titta Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Så sant den ikke er lagt ned nylig så er det hvertfall en skomaker i Vestre Torggate, omtrent midt mellom Rimi og Godt Brød
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Mulig at vi snakker om den samme, men jeg vet om en som ligger i den gata opp mot kirka fra Torgalmenningen. Denne ligger ned ei lita trapp like ved Deli Deluca, på den siden av veien. Hmmm dårlig forklart når man ikke kan gatenavn gitt. Denne er i alle fall veldig koselig, og en skikkelig "gammeldags" skomaker.
Titta Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Ah. Ja, den hadde jeg helt glemt. Da er det to i den gaten. Ikke den jeg tenkte på, men i samme gate bare litt lenger oppover mot kirken og på andre siden av gaten.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Ser at denne tråden er gammel, men om noen andre skulle lure på det samme: Kyrres Skomakerverksted ANBEFALES. Den ligger i Valkendorfsgaten 7, like ved vinmonopolet. Har levert inn både sko og vesker her, og er alltid like fornøyd. Skomakeren selv er også alltid behjelpelig og i godt humør! Ser at noen snakker om skomakeren ved deli de luca, Skomakerhuset Valdersnes. Denne skomakeren anbefales absolutt IKKE!! Resultatet ved legging av ny såle var ikke bra, samt at tuppene som skulle fikses ble stygge. Da jeg skulle hente de til avtalt tid hadde skomakeren glemt å fikse de, og dette gjentok seg to ganger før de endelig var klare til avhenting.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Var hos skomaker Kyrre skomaker i Walkendorfsgt i dag med min nye skinnvest for innsying. Er KJEMPEFORNØYD. Har også vært der med sko, han er alltid like hyggelig og Bergens flinkeste og beste skomaker. Han fikser alt.
Pialill Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Ser at denne tråden er gammel, men om noen andre skulle lure på det samme: Kyrres Skomakerverksted ANBEFALES. Den ligger i Valkendorfsgaten 7, like ved vinmonopolet. Har levert inn både sko og vesker her, og er alltid like fornøyd. Skomakeren selv er også alltid behjelpelig og i godt humør! Ser at noen snakker om skomakeren ved deli de luca, Skomakerhuset Valdersnes. Denne skomakeren anbefales absolutt IKKE!! Resultatet ved legging av ny såle var ikke bra, samt at tuppene som skulle fikses ble stygge. Da jeg skulle hente de til avtalt tid hadde skomakeren glemt å fikse de, og dette gjentok seg to ganger før de endelig var klare til avhenting. Han me deli de luca har jeg helt andre erfaringer med! Han gjorde en kjemejobb med skoene mine som jeg hadde ødelagt fullstendig på brosteinen her i byn. De så ny ut! Kjempehyggelig kar, og de va ferdig på tiden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå