hemmeligbrud Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Jeg må spørre og grave, jeg, for dere er litt mer erfarne enn meg ser det ut til. Samboeren og jeg begynte å diskutere i går, da vi reiste for å se på kappellet. Hvordan er plasseringen i kirken??? Han mener at han skal sitte på en side sammen med sin mor (og evt far) frem til selve vielsen, mens jeg skal sitte på den andre siden med min familie (men dette vil jeg ikke, da vi ikke har noen nær tilknytning og min far er ikke en gang bedt). Da jeg var forlover satt forloverne på den ene siden og brudeparet på den andre siden. Trodde dette var vanlig, jeg Skal jeg sitte alene der oppe da??? Evt med min sønn som skal følge meg opp?? Det blir jo helt snålt! Og flaut. Hvor skal forloverne sitte da??
Gjest Tex Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Du skal sitte sammen med forloveren din og eventuelt din eskorte før selve ekteskapsinngåelsen. Han skal sitte sammen med sin forlover og hvis du har din eskorte skal hans mor sitte sammen med mannen din. Etter ekteskapsinngåelsen skal du ha han ved din venstre side og forloverne sitter sammen, eventuellt at din forlover sitter på din høyre side og deres foreldre pluss hans forlover sitter på den andre siden.
Kaktus Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Etter det jeg vet kommer brudgommen inn med sin mor og sitter brudgommen med henne oppe ved alteret og forloveren bak seg. Bruden kommer inn med sin far/følge og sitter ovenfor dem, med hennes forlover bak seg. Etter at ekteskapet er inngått, byttes det slik at brudeparet sitter sammen, og brudgommens mor med brudens far. Hvordan folk sitter ellers i kirken tror jeg ikke så mange tenker over, så lenge den nærmeste familien sitter lengst foran. 10. mai 2003
'Lilly' Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Hos oss er det vanlig at det står 4 stoler fremme ved alterringen. To og to sammen som vender mot hverandre. Først sitter bruden og hennes forlover på venstre side, og brudgommen og hans forlover på høyre side. Etter ekteskapsinngåelsen bytter brudgommen og brudens forlover plass, slik at brudeparet blir sittende på venstre side og forloverne på høyre side. Der det er plass kan også foreldrene velge å sitte på stoler bak brudeparet og forloverne, ellers sitter de på fremste benk i kirken. Brudens familie på venstre side og brudgommens på høyre. Her ble det mye høyre og venstre etc, men jeg håper at du forsto likevel.....
Maxine Grey Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 Klikk deg inn på orkdalsmenighetene så finner du flere alternativer: http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/st...ring_vigsel.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå