Gjest Mor til treåring Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Hei, lurer på om det er noen foreldre her som er kjent med spillet Worms? Er klar over at det kommer i mange versjoner, men er det noen av dem som egener seg for en treåring? Søkte på Spaceworld, og der har de til DS, med syv års grense. Hvis det ikke finnes noen mer småbarnsvennlige versjoner enn til syv år pluss, så kan det da ikke være urimlig av meg å forlange at min sønn på tre år ikke får spille det sammen med onkelen sin? Lettere bekymret mor
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Både worms 3d og worms world party har 3 års grense.. Begge til pc..
Gjest Mor til treåring Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Se der, da lærte jeg noe nytt idag også :-) Takk. Lettere beroliget mor
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Hei, lurer på om det er noen foreldre her som er kjent med spillet Worms? Er klar over at det kommer i mange versjoner, men er det noen av dem som egener seg for en treåring? Søkte på Spaceworld, og der har de til DS, med syv års grense. Hvis det ikke finnes noen mer småbarnsvennlige versjoner enn til syv år pluss, så kan det da ikke være urimlig av meg å forlange at min sønn på tre år ikke får spille det sammen med onkelen sin? Lettere bekymret mor Hvis du leter etter grunner til at ikke far og hans familie er egnede omsorgspersoner for ditt barn, ja da klarer du sikkert å finne ting de som er totalt feil for barnet.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Dessuten er det en del spill med aldersgrense som kan tas med en liten klype salt. Som f.eks worms.. Det er samme spillet på ds og pc, men ds har av en eller annen grun høyere grense.. Også tony hawk irriterer meg.. Det er 16 års grense pga blod, men er på ingen måte værre enn normal skating ute, når man detter og slår seg.
Gjest Mor til treåring Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis du leter etter grunner til at ikke far og hans familie er egnede omsorgspersoner for ditt barn, ja da klarer du sikkert å finne ting de som er totalt feil for barnet. Det har du helt rett i. Det er lett å finne feil hvis man leter. Det var ikke det som var intensjonen min, har ingen ønske om å diskutere deres velegnethet. De er familien hans, og vil alltid være det, og jeg skyller min sønn å håndtere det på best mulig måte. Jeg skyller også min sønn å bry meg om hva som foregår foran øynene hans, og i ørene hans, frem til han er gammel nok til å filtere selv. En treåring får ikke noe positivt ut av et spill beregnet på syvåringer, men siden det også finnes versjoner egnet fra tre år og oppover, er det jo ikke noe problem. Jeg stoler på at far og onkel har gått til anskaffelse av en egnet versjon til hele familiens gullgutt Mor som ikke ønsker å krangle.
Gjest Mor til treåring Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Så, er det noen foreldre som har erfaring med spillet til såpass små barn? Mor til treåring
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Nå skjer det spesielt lite i dette spillet. Man er marker som "skyter" på hverandre og skal prøve å vinne på den måten. Ikke noe spesielt farlig for å si det sånn, med mindre man er overhysterisk angående skytevåpen o.s.v i den grad at de ikke får lov til å se på barnetv hvor de leker seg med lekevåpen. Står litt er om det her og.. http://en.wikipedia.org/wiki/Worms_(series) Noen aldersgrenser på spill skl nok tenkes litt om før man følger den 100%. Teenage mutant ninja turtels spillet har f.eks 12 års grense, men det skjer akkurat det samme i spillet som i tegneserien.
DDuck Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 er det ikke kansje litt for viltert for en tre åring eller? Det er jo meningen å skade ormene på det andre laget så mye at de dør... Og det brukes banningsord i spillet også.. Jeg ville ikke latt min 3åring spilt det... Jeg er enig med 7års grense på dette...
Gjest Mor til treåring Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 er det ikke kansje litt for viltert for en tre åring eller? Det er jo meningen å skade ormene på det andre laget så mye at de dør... Og det brukes banningsord i spillet også.. Jeg ville ikke latt min 3åring spilt det... Jeg er enig med 7års grense på dette... Haha, endelig en faktisk forelder som svarer og har en mening! (no offence AnnChristin86, selv om jeg fikk barn så ung som du er tror jeg ikke du har noen) Synes egentlig heller ikke at Turtles hverken spill eller serien egner seg for barn under skolealder... Takk til Lotus for YouTube klippet. Fikk egentlig ganske lyst til å spille worms selv (sikkert 10 år siden sist), men jeg tror nok ikke det er spes fornuftig underholdning for en treåring nei...
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Man kan jo tenke over spill som f.eks sly3. Solgt sinnsykt mye av det, men handling er faktisk at man er en tyv og skal stjeler for siste gang, dette er nå heller ikke særlig bra. Og de worms spillene somhar banning har syv års grense, er derfor de har det.
Gjest Mor til treåring Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Man kan jo tenke over spill som f.eks sly3. Solgt sinnsykt mye av det, men handling er faktisk at man er en tyv og skal stjeler for siste gang, dette er nå heller ikke særlig bra. Og de worms spillene somhar banning har syv års grense, er derfor de har det. Men... du sa jo at det samme spillet har 7års grense på DS og 3 år på PC... Har det da banning eller ikke? Er enig i at spill som går ut på å stjele heller ikke høres bra ut... Synes sånne banale lære-spill høres fine ut jeg nå :-) Basert på Byggmester Bob og sånt :-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jeg ville nå si det er samme spillet selv om det er litt forskjell på det. Ifølge PEGI ratinga så skal det ikke være banning. Der setter de aldersgrense etter innholdet i spillet.. http://www.pegi.info/no/ Nå har ikke jg spilt worms generelt på lenge, men husker ikke noe særlig banning, hvertfall ikke som jeg la merke til. Godt mulig jeg er glemsk eller noe. Men spillet har fått 7 år på de nyere konsollene ettersom volden vises bedre der. Eneste problemet er at slike lære spill er veldig korte. Er man først ferdig så må man gjøre det samme om igjen, og dessverre ser det ut som en del barn blir fort lei av disse. Endret 11. oktober 2007 av Gjest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå