Gå til innhold

Oppstart og programmer på oppgavelinjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

PC-en min bruker et halvt år på å starte opp!

Det er 12 ikoner på oppgavelinjen som bruker uendelig lang tid på å "poppe" opp og det er fryktelig irriterende.

Er det noen som vet hvor man kan endre innstillingene slik at disse programmene starter opp når man vil.. ikke nødvendigvis ved oppstart av PC-en?

Har Win2K og programmene er blandt annet: WebCam (brukes bare en gang i jubelåret, men gidder ikke å avinstallere/installere), RealPlayer, Norton (firewall og antivirus), skriver, språk-ikon for tastatur, brenner-program, ikon for lydinstillinger, ikon for frakobling av USB-maskinvare, en nettverkstilkobling for et nettverkskort som ikke er i bruk (har 2 kort i PC-en) og Direct-CD.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det til på en eller annen måte, ved å gå inn på instillingene på hvert enkelt program, men lurer fortsatt på om det finnes en måte å gjøre dette på uten å behandle et program om gangen..?

En annen ting er at jeg ikke får lastet ned SP3 for W2K!

Stopper opp midt i installasjonen...

:evil:

Skrevet

Heisann!

Du kan velge manuell eller automatisk oppstart på disse. Gå i control panel, adm tools, services. Høyreklikk på de aktuelle og velg startup type som manuell hvis du ikke vil at de skal kjøre fra oppstart.

vilde

Skrevet

Gå inn på start-kjør-(skriv)msconfig-(gå inn på flippen)innstillinger

Der kan du "hake" ut de programmene du ikke vil skal starte opp.

Lykke til

Skrevet

Der var den ja!

Tusen takk for hjelpen Vilde!

Utrolig irriterende med disse programmene som skal starte opp altså!

Skrevet

Skal teste den også Supermann!

Men som sagt så klarte jeg å stoppe halvparten ved hjelp av instillinger (hvert enkelt program).

Takk for svar!

Gjest Admin'C
Skrevet

hvis du har nettverkskort kan det hende at maskinen tar seg en pause under loading av programmer for å mota ny ip, ta da og sett fast ip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...