Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe dere gjør?

Når du får en fin gave, men ikke har brukt for?

Gir den videre som en re-gift?

Hva gjør du med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "fin" gave?

Jeg vil som regel ha alle fine gaver jeg...........

Men min mann har en onkel, som alltid kommer med de rareste ting. Det kan være uhorvelig grusomt grønt CD stativ (Nille 39 kroner) det kan være plastperlekjede til meg og en pakke lommetørklær til mannen, vi fikk en gang en pakke uslipte nøkler........

jadda fyren er smårar på dette området :fnise:

Men FINE gaver vil vi jo gjerne ha da.....

Skrevet (endret)

kaster eller gir bort, liker ikke ting så godt. :) Hvis ikke det er noe jeg liker veldig, veldig godt, da. :)

Endret av Pax
Gjest Apple- i.i
Skrevet

Jeg gjør det! Jeg har familiemedlemmer som aldri vil høre og kjøper gaver som slett ikke passer meg. F.eks. får jeg en del hudpleieprodukter og parfyme, som er umulig å få byttet uten byttelapp (som selvsagt aldri er med). Jeg har særdeles tørr og sensitiv hud og kan bare bruke noen få produkter det har tatt meg lang tid å finne frem til, disse får jeg selvsagt aldri *sukk*

Så ja, jeg "resirkulerer".

Skrevet

Den blir som regel liggende bortgjemt en plass, og etter en tid blir den kastet :sjenert:

Skrevet

Hvis jeg får en "fin" gave, så betyr det som regel at jeg liker denne og vil ha den. Hvis jeg får en gave jeg ikke liker enten bytter jeg den, eller hvis det ikke er byttekort, gjemmer den vekk eller kaster den. Evt gir den bort hvis det er noe andre kan sette pris på, men jeg gir den aldri videre som om det var en gave jeg hadde kjøpt...

• 2 uker senere...
Skrevet

Men om byttekortet gies med vil jo prisen stå på.

Vet ikke helt om jeg føler at jeg var snill som gav det med, så de kan bytte, dum som ikke tenker på at de sikkert vil like den, eller flau om de tror jeg glemte å fjerne kvitteringen. Gir beskjed bestandig, men å pakke opp en gave med kvitering da...

Hmmm.

Skrevet
Men om byttekortet gies med vil jo prisen stå på.

En byttelapp har jo ikke pris på, er derfor det heter byttelapp. En byttelapp inneholder den informasjonen en butikk trenger for å ta gaven i retur uten at kunden finner ut noe om prisen før de får beskjed av personell.

Skrevet

Jeg "resirkulerer" rødvin - om jeg får det ... drikker kun hvit.

Men ellers tror jeg stort sett at de som kjøper gaver til meg er såpass flinke til å finne noe som passer - at jeg veldig sjelden ikke setter pris på gavene - så behovet for regifting er ikke det største hos meg.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg gir bort til mamma, søstrene mine eller venninner.

Skrevet

Ja, jeg har gitt ting videre hvis jeg ikke har fått byttet den eller absolutt ikke har bruk for den.

Skrevet

Kremer og såper som jeg ikke tåler, har jeg null dårlig samvittighet for å gi videre. Bedre det enn at det blir kastet.

Ellers har jeg vel i hvertfall et par ganger gitt pynteting som jeg har fått fra fjerne slektninger videre til min Bestemor (som i motsetning til meg synes tingene var rålekre :fnise: ).

Tross dette synes jeg i grunn å gi ting videre fordi det ikke falt helt 100% i smak er en uting.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Ærlig talt hadde jeg blitt skuffet dersom noen hadde gjort det med en gave jeg ga. Bytting er én ting, men å gi noe videre som om du skulle ha kjøpt det selv, det er faktisk litt frekt.

Det nærmeste jeg kommer er alle de fæle pyntetingene jeg ikke ha noe som helst bruk for eller lyst på opp gjennom ungdomsårene. De har jeg stuet vekk på barndomsrommet, og latt moren min, som selvsagt synes alt sånt er dritfint, få bruke som hun vil.

Skrevet

Jeg har gjort det med gaver jeg har fått av forretningsforbindelser, av type vin, konfekt, bøker, keramikkfat som ikke har falt helt i smak, men som jeg vet mottakeren vil sette pris på.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har regifta i den forstand, men endel ting har gått rett fra papiret og bort i mamma sine hender. Jeg har fått mange rare hudpleieprodukter opp gjennom årene og endel av det har desverre endt i søpla etter å ha stått innerst i et skap noen år.

Skrevet

hvis det ikke ser altfor dyrt ut har det som regel psset fint til gevinster på foreldrefester på speidern eller lignende... Det funker for det meste utenom vin, den bytter jeg med pappa. Han får den jeg ikke liker, og jeg får noe som smaker bedre...

hvis det er for dyrt til å brukes som gevinster, kan det hende jeg gir det videre, men jeg er ikke særlig gla i å gjøre dette...

Gjest Mayamor
Skrevet

Endten gir jeg det til noen det kan passe for eller så legges det i skapet til en eller annen basar el. Gir aldri en gave til en annen som en gave. Har også kastet ubrukelige gaver.

Skrevet

Har et par gaver liggende som jeg vurderer å gjøre noe slikt med.

Det er da snakk om gaver fra folk som ikke kjenner oss så godt, og som har gitt oss ting som for så vidt er fine, men som tar mye plass og ikke går det minste inn i stilen vår. Altså vil det aldri bli brukt, men ligge og ta opp plass.

Synes det da er bedre å gi det bort i gave til noen som kan bruke det!

Er det billigere og kanskje mer personlige ting, legges det helst bakerst i skapet til det blir kastet noen år senere.

Skrevet
En byttelapp har jo ikke pris på, er derfor det heter byttelapp. En byttelapp inneholder den informasjonen en butikk trenger for å ta gaven i retur uten at kunden finner ut noe om prisen før de får beskjed av personell.

Ikke alle gir byttelapp med gavene sine, og ikke alle butikker har egene byttelapper, de mener man skal bruke kvitteringen.

Det var sånn jeg mente det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...