Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg sitter og skriver en tekst som må bli ferdig i dag (i Word office 2007), og har klart å trykke en kode (som antakelig involverte venstre Alt-tast, i forbindelse med at jeg trengte et spesialtegn) som gjør at jeg har aktivert andre tegn enn de tastaturet mitt viser. Det gjelder kun i Word - for mens jeg nå skriver dette innlegget er alt (ironisk nok) i orden. Jeg har lett over alt, men finner ikke ute av dette, og er litt i krisehumør her nå! :gråte: Eksempel på hva som skjer: \ blir til =, ` blir til +, ø blir ; Usannsynlig takknemlig for hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 (venstre) alt + shift ! Da bytter du til norsk tasteoppsett, samme kombinasjon for å bytte tilbake igjen..
Gjest Gjest TS Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Skulle til å skrive at det har jeg prøvd til ingen nytte (for det har jeg altså), men så prøvde jeg for sikkerhets skyld Alt Gr+ shift, og da ble det riktig i Word-dokumentet! MEN da jeg skulle skrive om seieren her, så var det da blitt feil her (å ble ] etc), slik at jeg måtte trykke venstre Alt + shift for å få det riktig. *forvirret* Men uansett - nå har jeg inntil videre en enkel løsning på problemet. Tuuusen takk!
Gjest nalle-maja Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Har du vært på Innstillinger for region og språk/Regional and languages i Kontrollpanel og sett? Kanskje du har skrevett ETT engelsk ord i teksten din, som gjør at noe klikker. Gå inn der jeg sa, og på fanen "Avansert" (har i allefall). Dersom det står på engelsk, skifter du tilbake til norsk (bokmål) og trykker "Bruk/Apply". Bytt gjerne til engelsk igjen og bekreft, og til norsk igjen så bekreft... Det pleier å løse mine slike problemer Etter å ha gjort det en gang, får jeg en liten språklinje nede til høyre på verktøylinjen der jeg lett kan skifte mellom NO og ENG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå