Gå til innhold

Akutt tastaturproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og skriver en tekst som må bli ferdig i dag (i Word office 2007), og har klart å trykke en kode (som antakelig involverte venstre Alt-tast, i forbindelse med at jeg trengte et spesialtegn) som gjør at jeg har aktivert andre tegn enn de tastaturet mitt viser. Det gjelder kun i Word - for mens jeg nå skriver dette innlegget er alt (ironisk nok) i orden.

Jeg har lett over alt, men finner ikke ute av dette, og er litt i krisehumør her nå! :gråte:

Eksempel på hva som skjer: \ blir til =, ` blir til +, ø blir ;

Usannsynlig takknemlig for hjelp! :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(venstre) alt + shift !

Da bytter du til norsk tasteoppsett, samme kombinasjon for å bytte tilbake igjen..

Gjest Gjest TS
Skrevet

Skulle til å skrive at det har jeg prøvd til ingen nytte (for det har jeg altså), men så prøvde jeg for sikkerhets skyld Alt Gr+ shift, og da ble det riktig i Word-dokumentet!

MEN da jeg skulle skrive om seieren her, så var det da blitt feil her (å ble ] etc), slik at jeg måtte trykke venstre Alt + shift for å få det riktig.

*forvirret*

Men uansett - nå har jeg inntil videre en enkel løsning på problemet. Tuuusen takk! :blomst:

Gjest nalle-maja
Skrevet

Har du vært på Innstillinger for region og språk/Regional and languages i Kontrollpanel og sett? Kanskje du har skrevett ETT engelsk ord i teksten din, som gjør at noe klikker. Gå inn der jeg sa, og på fanen "Avansert" (har i allefall). Dersom det står på engelsk, skifter du tilbake til norsk (bokmål) og trykker "Bruk/Apply". Bytt gjerne til engelsk igjen og bekreft, og til norsk igjen så bekreft... Det pleier å løse mine slike problemer :fnise: Etter å ha gjort det en gang, får jeg en liten språklinje nede til høyre på verktøylinjen der jeg lett kan skifte mellom NO og ENG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...