Empat Skrevet 9. oktober 2007 #1 Del Skrevet 9. oktober 2007 Huff. Har etter mye slit klart å innstallere versjon 7.0 av explorer. Da jeg gjorde dette måtte jeg "deaktivere" sikkerhetsgreiene mine så det ikke skulle oppstå komplikasjoner med nedlastingen. Så jeg avinnstallerte ad-aware og ccleaner(har ikke anti-virus da jeg tidl. brukte avast, gratis, og det bare var gratis en stund. Noe sånt..). Nå har jeg prøvd innstallere både ad-aware, avast og ccleaner, og "thank you for downloading bla bla bla" kommer opp på skjermen, men jeg kan ikke se at noe er blitt lastet ned! Hva skjer? Har også et annet problem; Grunnen til at jeg måtte oppdatere til 7.0 var at facebook ikke funket ordentlig, men nå når jeg har fått 7.0 får jeg ikke opp noen facebookside i det hele tatt! Logger meg på og så kommer bare en tom side fram. Jeg blir gal! Er på ingen måter flink med datamaskiner, og er redd jeg har gjort noe galt nå. I tillegg sitter jeg alstå her uten noen sikkerhetsgreier i det hele tatt. Hva må jeg ha, og hvordan får jeg det(Har prøvd avg en gang før men da fikk jeg hele tiden melding om at det var funnet virus på maskinen, uten at det stemte, så den vil jeg ikke ha.)? Tror ikke pc'n min har særlig stor kapasitet. Dette ble vel litt mye, men er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 9. oktober 2007 Og så har jeg ikke lenger den "linja" "der oppe" med fil, verktøy, hjelp osv. Ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 9. oktober 2007 #3 Del Skrevet 9. oktober 2007 Først av alt går du inn på verktøymenyen på på IE.Hak av for menylinje. Av antivirusprogram, så vil jeg anbefale AVG. De har en bra gratisversjon. For et eller annet antivirusprogram bør du ha. Når du har hatt CCleaner og Ad-aware på maskinen din fra før av, så ligger sikkert installasjonsprogrammet inne på maskinen et sted. Regner med du har en spesiell mappe du laster ned til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hurra, jeg har menylinje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 9. oktober 2007 Har som sagt dårlige erfaringer med AVG. Noen sa noe om at den ikke var kompatibel med... ccleaner? Noe sånt. Så det kan ha vært derfor den tiltet, isåfall laster jeg ikke ned begge de. Skal gi avg et nytt forsøk, nå når jeg ikke har de andre programmene. Men trenger man egentlig ccleaner? Hvis jeg selv fjerner coockies manuellt fra maskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 9. oktober 2007 #6 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) CCleaner kan være kjekt å ha i tillegg. Jeg har noe som heter nCleaner. Og den finner mye som med fordel kan fjernes. Som et ps. Avaste og Avg er ikke det samme Endret 9. oktober 2007 av Qha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei. Jeg forstår at avast og avg ikke er det samme. Nå har jeg lastt ned AVG, så da var det et nytt problem, hehe: Jeg finner ikke programmet! Kun under kontrollpanel, hvor man fjerner programmer. Men jeg vil altså ikke fjerne det, jeg vil bruke det.. Hvordan finner jeg ut hvor på maskinen et program befinner seg? Så jeg f.eks kan kjøre en scanning av maskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #8 Del Skrevet 9. oktober 2007 IE er en fryktelig dårlig nettleser. Prøv med opera istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 9. oktober 2007 #9 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hehehe, det greieste er vel å bruke søkefunksjonen. Klikk på start og nest nederst i høyre kolonne finner du søk. Litt vanskelig for meg å svare på hvor på harddisken din det er lagret. Selv har jeg oppretta ei mappe til nedlastinger, og selfen legger jeg alt av nedlastinger der. Er så greit å finne igjen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 9. oktober 2007 #10 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei. Jeg forstår at avast og avg ikke er det samme. Nå har jeg lastt ned AVG, så da var det et nytt problem, hehe: Jeg finner ikke programmet! Kun under kontrollpanel, hvor man fjerner programmer. Men jeg vil altså ikke fjerne det, jeg vil bruke det.. Hvordan finner jeg ut hvor på maskinen et program befinner seg? Så jeg f.eks kan kjøre en scanning av maskinen? Hvis man ikke gjør noenting spesielt, havner de ofte inne på "Mine Dokumenter".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. oktober 2007 #11 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei. Jeg forstår at avast og avg ikke er det samme. Nå har jeg lastt ned AVG, så da var det et nytt problem, hehe: Jeg finner ikke programmet! Kun under kontrollpanel, hvor man fjerner programmer. Men jeg vil altså ikke fjerne det, jeg vil bruke det.. Hvordan finner jeg ut hvor på maskinen et program befinner seg? Så jeg f.eks kan kjøre en scanning av maskinen? Trykk på start og så på alle programmer. Den skal ligge der en plass. Når du har funnet den kan du høyreklikke og feste den til skrivebordet som snarvei. Da finner du den lett igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caso Skrevet 11. oktober 2007 #12 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ligger ikke programmet å kjører hele tiden i bakgrunnen tro? Se nede til høyre ved klokken på pc'n.. hold muspekeren i ro over ikonene noen sekunder, og du får opp hva de betyr. FInner du antivirusen der, høyreklikker du, - og får opp en meny du kan velge fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 12. oktober 2007 #13 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) :klø: Hjelper ikke det, hvis hun ikke finner igjen det som er nedlasta - og ikke installert. Endret 12. oktober 2007 av Qha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå