Gjest Blondie65 Skrevet 11. oktober 2007 #41 Skrevet 11. oktober 2007 Nå viser det seg (nok en gang) at journalisten har blåst en fjær til 5 høns og lagt vekt på helt andre ting enn det Hank sier selv. Her er Hanks mening. Utdrag: Jeg har ingenting imot at homofile inngår samlivspakter, arver hverandre, eller adopterer barn for den saks skyld. Men ifølge min kristne tro er dette utenfor definisjonen ekteskap. Jeg tror at Vårherre gleder seg når folk elsker hverandre – også homofile par – og jeg har aldri ment å stille meg til doms over andre menneskers kjærlighet.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #42 Skrevet 11. oktober 2007 Vel, det er fremdeles fullstendig irrasjonelt, og det er jo også ganske åpenbart at dette bare er et forsøk på å ro seg i land. Han mente utvilsomt det han så. Heldigvis et det ikke så mange kristen igjen i Norge.
mysan Skrevet 11. oktober 2007 #43 Skrevet 11. oktober 2007 Når det gjelder det med ekteskap i forhold til hva som står i bibelen, så var det vel en som nevnte tidligere i denne tråden at et forhold mellom mann og kvinne var for ekteskap å regne i det øyeblikk de lå sammen og bestemte seg for å holde seg til hverandre og være trofaste. Ergo er dagens samboere likestilt med de som har papirer på forholdet sitt.. sånn rent bibelsk sett. Men det var j litt på siden av tråden da, egentlig.. Ergo er ikke barn født utenfor ekteskap så lenge mor og far bor sammen osv.... Godt å se at Hank har justert utsagnet sitt.
Mann 42 Skrevet 11. oktober 2007 #44 Skrevet 11. oktober 2007 Vel, det er fremdeles fullstendig irrasjonelt, og det er jo også ganske åpenbart at dette bare er et forsøk på å ro seg i land. Han mente utvilsomt det han så. Heldigvis et det ikke så mange kristen igjen i Norge. Må huske at han er nordlending, da, endatil fra Lofoten. Der "hestkuk" er noe man kan si som uttrykk for beundring, og "Du mor, du mor, du hælvetes mor...." er en sønns gråtkvalte kjærlighetserklæring. Det er ikke sikkert at det var vondt ment, det med sauen.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #45 Skrevet 11. oktober 2007 Må huske at han er nordlending, da, endatil fra Lofoten. Er det sant? Han snakker jo helt østlandsk. Men han har vel kanskje bodd der lenge?
Gjest Turbofan Skrevet 11. oktober 2007 #46 Skrevet 11. oktober 2007 :kaffe: Han har ikke sagt noe om at media har vridd på det han sa og det han mente. Han har snarere tvert i mot bekreftet dette i et radiointervju. :klø: Javel? Noe sier meg at du juger så det renner av deg! Det er veldig trist hvis folk oppfatter dette som at jeg har noe imot homofili generelt, og det siste jeg vil er å framstå som en hater av homofile. Jeg har hele mitt liv vært en motstander av alle former for rasisme, diskriminering og undertrykking av minoriteter i samfunnet. Og selv om jeg føler at mine utsagn ble misforstått, vil jeg på det sterkeste beklage at så mange føler seg støtt og såret over dette. Det siste jeg vil oppfattes som, er en fanatisk og intolerant mørkemann i slike spørsmål, skriver Dyvik Husby. http://www.kjendis.no/2007/10/11/514720.html Uhu! Han er drittdigg^^ Bestevenninda mi er søskenbarnet til Heidi, hun som er gift med han.. Hihi! Måtte bare si det xD Hans Erik :-D:-D (y) Får jeg ta på deg..... Hans Erik er ikke slik media fremstiller han.. Han er en veldig koselig fyr faktisk. Hvis dere ser bilder av Hans Erik når han ikke er Hank Von Helvete så er han en helt annerledes fyr.. ;-) Ser ut som Jesus (slik de fremstiller Jesus på bilder iallefall) (grunnen til at jeg vet at han er en snill og koselig fyr er som jeg nevnte i sted pga ei av mine bestevenniner er søskenbarnet til heidi.. Hun som er gift med Hans Erik.. ..sniker meg til litt inside info, cd-er, autografer o.l, neste gang han er på besøk hos de skal jeg sette meg på kystbussen ) Kan jeg bli bestevenninnen din
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #47 Skrevet 11. oktober 2007 Er det sant? Han snakker jo helt østlandsk. Men han har vel kanskje bodd der lenge? Han bodde på Å i Lofoten under avrusing for noen år siden, han har visst familie der. Har en utrolig dårlig demo av et lokalt band som han produserte mens han var der
MarianneE Skrevet 11. oktober 2007 #48 Skrevet 11. oktober 2007 uansett: Hertis: I LOVE YOU BABY :rødme: nå følte jeg meg som fjortis gitt...
Gjest lurven Skrevet 14. oktober 2007 #49 Skrevet 14. oktober 2007 synes det var dårlig gjort å sammenligne sauer og homofile, sauer har følelser de og
caso Skrevet 14. oktober 2007 #50 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg forstår ikke behovet for å gifte seg, som hverken hetro eller homo.. så jeg oppfatter debatten som veldig masete og barnslig. "Alle vil ha lov til hva de ikke har lov til". Virker snart som det kun er homofile som er kristne, - sagt på en overdreven måte. Eneste man får ut av ekteskapet sett objektivt og ikke emosjonellt, er jo økonomiske forenklinger i hverdagen. Tror neppe det er hovedgrunnen. Meeeen, jeg snakker neppe for flertallet av den norske befolkningen, så jeg skal holde kjeft
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #51 Skrevet 14. oktober 2007 synes det var dårlig gjort å sammenligne sauer og homofile, sauer har følelser de og Dessuten så er sauer alrighte dyr Jeg forstår ikke behovet for å gifte seg, som hverken hetro eller homo.. så jeg oppfatter debatten som veldig masete og barnslig. "Alle vil ha lov til hva de ikke har lov til". Virker snart som det kun er homofile som er kristne, - sagt på en overdreven måte. Eneste man får ut av ekteskapet sett objektivt og ikke emosjonellt, er jo økonomiske forenklinger i hverdagen. Tror neppe det er hovedgrunnen. Meeeen, jeg snakker neppe for flertallet av den norske befolkningen, så jeg skal holde kjeft Jeg forstår heller ikke hvorfor noen skal gifte seg. Jeg kommer til å være evig forlovet. Jeg er jente
estrella Skrevet 16. oktober 2007 #52 Skrevet 16. oktober 2007 En ting er å ikke være liberale mot homofile, en annen ting er å sammenligne homofili med zoofili. Synes det er utrolig rart at du ikke ser hva det er galt med å si noe slik, et menneske som sier noe slikt kan umulig være koselig som du sier. Han er sikkert hyggelig mot de som er enige med han, og lever på en måte som han er enig med. Synes det var en utrolig teit uttalelse, likte fyren før jeg og synes at musikken er kjempebra. Men leser nå at fanklubben til Turboneger har gått ut med at de tar avstand fra det Hank har sagt: http://www.kjendis.no/2007/10/10/514624.html Det kan jeg være enig. For å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke hva zoofili er Men jeg sa at han er ikke like ondskapsfull, og slem som Hank Von Helvete er. Hans Erik og Hank Von Helvete er ikke samme person.. Men jeg er enig, det er galt og å si at homofili er teite, ekle, noe galt med osv osv.. Jeg har ingenting imot de eller noe slikt. Men jeg vet ikke hva zoofili er:-/ Så den kan jeg ikke si noe om
estrella Skrevet 16. oktober 2007 #53 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) :klø: Javel? Noe sier meg at du juger så det renner av deg! http://www.kjendis.no/2007/10/11/514720.html Får jeg ta på deg..... Kan jeg bli bestevenninnen din Endret 16. oktober 2007 av estrella
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #54 Skrevet 16. oktober 2007 Det kan jeg være enig. For å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke hva zoofili er Zoo kommer fra gresk, og betyr dyr. Fili kommer også fra gresk og betyr morbid kjærlighet. Så en zoofil er en som føler morbid kjærlighet for dyr... eller, jeg tviler på om de føler så mye kjærlighet, men de tenner i hvert fall seksuelt på dyr.
Bønna Skrevet 16. oktober 2007 #55 Skrevet 16. oktober 2007 Han sammenligner jo homofile med perversitet som det å ha dyresex med eks. en sau. En perversitet er en subjektiv vurdering. Mannen vurderer rævpuling som en perversitet. Hva så? På hvilket grunnlag mener du at din mening, at det er mer perverst å pule en sau enn å pule en annen mann i ræva, er mer korrekt? Er det fordi din mening er PK, eller? Det er faktisk et poeng, at dersom man skal åpne for homofilt ekteskap, er ekteskapet per definisjon noe relativt. I prinsippet har man da åpnet for ekteskap mellom hva som helst. Også mellom mennesker og dyr. Så hvis man ikke skal nekte homser å gifte seg, hvorfor skal man da nekte folk å gifte seg med sauen Dolly? Og på hvilket grunnlag skulle man i så fall gjøre dette? Hank von Helvete kan iallfall vise til bibelen. Hva kan PK’erne vise til? Dessuten er det jo erketypisk at det er kristne germanere som får gjennomgå for sitt homosyn. Er det noen PK’ere som noen gang har tatt en titt bort på folka fra MØ, eller? Så og si alt dere finner negativt med germanerne er jo tusen ganger verre blant MØ-folka.
estrella Skrevet 16. oktober 2007 #56 Skrevet 16. oktober 2007 Zoo kommer fra gresk, og betyr dyr. Fili kommer også fra gresk og betyr morbid kjærlighet. Så en zoofil er en som føler morbid kjærlighet for dyr... eller, jeg tviler på om de føler så mye kjærlighet, men de tenner i hvert fall seksuelt på dyr. Ah! Det må jeg si er ekkelt.. (Men jeg liker han fordi om jeg..ikke pga det media sier han har sagt!)
Gjest Silmarill Skrevet 16. oktober 2007 #57 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) PK = ? MØ = ? Forklar hva det er, jeg burde kanskje vite det men det vet jeg ikke! På hvilket grunnlag mener du at din mening, at det er mer perverst å pule en sau enn å pule en annen mann i ræva, er mer korrekt? Hva min mening om forskjellen på at to forelskede homofile puler hverandre i ræva og at en mann puler på en sauerompe - Lurer du på forskjellen? To menn vil dette og gjør det i samtykke og lyst - en sau har vel neppe samtykket i at det er ok for h*n (sauen altså) å bli pult i ræva av et menneske. ------ Selvsagt kan man mene det man vil om "rompeklasking" og derfor mente jeg at hans sammenligning av homofiles seksualitet ikke kan sies å være det samme som å være nærmest zoofil. Min mening... Uansett Bønna, så har faktisk Hank von Helvete justert endel på utsagne sitt etter at jeg skrev her inne, enn det som kom fram i første innlegget! Endret 16. oktober 2007 av Silmarill
Bønna Skrevet 16. oktober 2007 #58 Skrevet 16. oktober 2007 PK = ? MØ = ? Forklar hva det er, jeg burde kanskje vite det men det vet jeg ikke! PK = politisk korrekt MØ = Midt-Østen. en sau har vel neppe samtykket i at det er ok for h*n (sauen altså) å bli pult i ræva av et menneske. Nei, men sauen har heller ikke samtykket i særlig mye menneskene bruker den til. Så hvis en kvinne forelsker seg i en sau, hvorfor skal da hun nektes å gifte seg med en sau, når homser får lov å gifte seg? Er det verre å gifte seg med en sau uten dens samtykke, enn å spise sauen uten dens samtykke? Selvsagt kan man mene det man vil om "rompeklasking" og derfor mente jeg at hans sammenligning av homofiles seksualitet ikke kan sies å være det samme som å være nærmest zoofil. Min mening... Ja, det var litt av poenget det. Det er din mening! Hvorfor skal din mening være bedre enn meningen til dem som mener at å pule en annen mann i ræva er like perverst, eller mer perverst, enn dyreelskov?
Gjest bada Skrevet 16. oktober 2007 #59 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Bønna: Det er uinteressant hvorvidt homoseksualitet er avvikende, unormalt eller unaturlig. Det kan man bare diskutere i vei om for min del. Det som er interessant er hvorvidt homoseksuell atferd er skadelig for andre. Dersom det dreier seg om frivillig sex, er det på ingen måte skadelig. Dersom det dreier seg om voldtekt, overgrep eller pedofili er det skadelig på en eller annen måte, og det faller også inn under den norske straffeloven. Så i praksis er homoseksuell legning, normal atferd og praksis helt uproblematisk. Og ja, det kan være at sex mellom mennesker og sauer er uskadelig for sauen. Det dreier seg allikevel ikke om om sex mellom to likeverdige - og ikke minst - samtykkende parter. Det rådende synet på menneskets seksualitet, og som du ser ut til å argumentere mot, forutsetter altså at de som deltar i seksuelle aktiviteter samtykker til slike aktiviteter. Sauer, og andre dyr for den del, er ikke i stand til det. Edit: Hilsen middelklassesosialist, postmodernist, multikulturalist og innvandringstilhenger (håper jeg ikke har glemt noe nå). Endret 16. oktober 2007 av bada
mysan Skrevet 16. oktober 2007 #60 Skrevet 16. oktober 2007 En perversitet er en subjektiv vurdering. Mannen vurderer rævpuling som en perversitet. Hva så? På hvilket grunnlag mener du at din mening, at det er mer perverst å pule en sau enn å pule en annen mann i ræva, er mer korrekt? Er det fordi din mening er PK, eller? Det er faktisk et poeng, at dersom man skal åpne for homofilt ekteskap, er ekteskapet per definisjon noe relativt. I prinsippet har man da åpnet for ekteskap mellom hva som helst. Også mellom mennesker og dyr. Så hvis man ikke skal nekte homser å gifte seg, hvorfor skal man da nekte folk å gifte seg med sauen Dolly? Og på hvilket grunnlag skulle man i så fall gjøre dette? Hank von Helvete kan iallfall vise til bibelen. Hva kan PK’erne vise til? Dessuten er det jo erketypisk at det er kristne germanere som får gjennomgå for sitt homosyn. Er det noen PK’ere som noen gang har tatt en titt bort på folka fra MØ, eller? Så og si alt dere finner negativt med germanerne er jo tusen ganger verre blant MØ-folka. Det blir litt feil å sammenligne zoofili med homofili så lenge homofili foregår mellom to mennesker, hvor begge forhåpentligvis har noe de skulle sagt rundt sakens anliggende. Ergo dreier det seg om to likeverdige individer som velger å offentliggjøre og formalisere sitt forhold for verden og fremtiden. En sau har neppe slike intensjoner eller ønsker. Når det gjelder MØ-folk så er det neppe noen andre enn dem selv som applauderer deres homosyn heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå