Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 http://www.kjendis.no/2007/10/09/514512.html Og jeg som liker Turboneger Nei dette var skuffende.
Gjest Advena Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hvorfor er jeg ikke overrasket? Men, for alt vi vet, så er det bare et PR-stunt.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Men, for alt vi vet, så er det bare et PR-stunt. Tviler på det, han er jo personlig kristen. Men uansett ville det vært forkastelig for han bidrar utvilsomt til homomobbing i kraft av sin posisjon. Enten man liker det eller ikke så er det mange unge som ser opp til ham som rockestjerne.
Gjest StockDama Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Av en eller annen grunn klarer jeg ikke ta en fyr som kaller seg for helvete, går med lærklær og svart sminke no særlig seriøst. Dakar lille mannen vil bare ha litt oppmerksomhet må du vite
Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Av en eller annen grunn klarer jeg ikke ta en fyr som kaller seg for helvete, går med lærklær og svart sminke no særlig seriøst. Dakar lille mannen vil bare ha litt oppmerksomhet må du vite Sant nok. Men han kaller seg for personlig kristen, og må for min del få lov til å mene akkurat det han vil om homofile ekteskap. Han er ikke den eneste kristne som har det synet.
sEnsAtion Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Dette kalles for ytringsfrihet. Han har sin mening om saken, og han ytrer den offentlig. Det er lite man kan gjøre med det, bortsett fra å kaste bort tid på å ergre seg.
mysan Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Han er vel nyfrelst kanskje, fra den gangen han ble reddet ut av heroinmisbruket sitt? Og de nyfrelste kan kanskje være de mest bastante også. Ikke vet jeg, men nå mistet han alle poengene sine. Pleide å like fyren, jeg...
Mann 42 Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Litt vanskelig å ta det på alvor. For alt jeg vet så står han for dette synet personlig, men den kristne moralisten Husby er det vanskelig å forene med Hank von Helvete både mht budskap og fremføring. Når man engang har hørt mannen legge ut om ståkuken sin fra scenekanten og beklage at det er så få russerhorer på konsertene i Nord-Norge, så blir det litt vanskelig å ta han helt på alvor når han etterlyser et felles verdigrunnlag for norge. Og særlig når det skal være det kristne. Han har jo gestalta en figur som står for det eksakt motsatte i mesteparten av sin artistkarriere, uansett hva han gjør krav på å stå for privat. Kanskje dette er et gryende forsøk på å distansere seg fra en del av publikummet sitt? Turboneger har jo dyrket et homoerotisk image helt siden starten, men bedyrer jo at de er heterofile familiemenn alle som en. Kanskje det ligger an til et hamskifte?
estrella Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 http://www.kjendis.no/2007/10/09/514512.html Og jeg som liker Turboneger Nei dette var skuffende. Uhu! Han er drittdigg^^ Bestevenninda mi er søskenbarnet til Heidi, hun som er gift med han.. Hihi! Måtte bare si det xD Hans Erik :-D:-D (y)
Donnie Darko Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 han hetser vel ikke homofile. Han sier bare at de ikke kan gifte seg i kirken Han har jo rett i at homofili ikke er forenlig med kristen tro. Da for man heller gjøre det eneste rette og kaste hele kristendommen i søpla hvis man er uenig det. Det værste er slike gummistrikk-kristne som prøver så hardt å forene kristendommen med dagens menneskesyn. Det som står i bibelen står i bibelen. Jeg syns kristendommen forfekter ett forferdelig menneskesyn og uansett hvor mye de "liberale kristne" velger å overse av det som står i bibelen så vil essensen av det menneskesynet alltid være der.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 han hetser vel ikke homofile. Han sier bare at de ikke kan gifte seg i kirken Indirekte sammenligner han jo homofili med dyresex, og det må vel kunne kalles hets. Ellers er jeg enig i det du sier.
mysan Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Indirekte sammenligner han jo homofili med dyresex, og det må vel kunne kalles hets. Ellers er jeg enig i det du sier. Der sa du det jeg tenkte Endret 9. oktober 2007 av mysan
Gjest Silmarill Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 (endret) han hetser vel ikke homofile. Han sier bare at de ikke kan gifte seg i kirken Han sammenligner jo homofile med perversitet som det å ha dyresex med eks. en sau. Det gløder jo ut av uttalelsen hans at han rett og slett ikke liker mennesker som er homofile - selv om han bare nevner homofile som vil gifte seg i kirken! Han må få si det han vil, og det fikk han også det, men det var litt vel drøyt det han uttalte der. Mulig dette var et PR stunt bare? For de som ikke har hørt om Turboneger har ihvertfall fått høre om dem nå. For tidligere fans så vet dem at han er så kontroversiel (skrives det sånn mon tro) i uttalelsene sine at de vet at dette KANSKJE bare var en "morsomhet" fra hans side. (Halvt alvor og halvt spøk kanskje, eller ingen av delene) Det sitter jo også endel fan der ute som faktisk trykker alt han sier til sitt bryst, og med disse uttalelsene han kom med i dag kanskje vil skape mer homohets enn det allerede er. Det sitter også helt sikkert homofile der ute som kanskje ikke har kommet ut av "skapet" som digger Turboneger, og som nå fikk et skikkelig slag i ansiktet av det han sa. Dette var vel å rive en bro som er under utbygging.... Endret 9. oktober 2007 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 Æsj, jeg som likte han og faktisk trodde han hadde en hjerne..
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Märtha Louise og hennes engleskole omtalte han som okkultisme og videre: «Vi snakker om reint kjetteri bedrevet av dattera til en konge». Høres nesten ut som en kristenfundamentalist http://www.kjendis.no/2007/10/09/514512.html
Yme Skrevet 10. oktober 2007 #16 Skrevet 10. oktober 2007 Spiller det no rolle om han ikke liker homser, a? Man kan være kul selvom man har sære meninger iblandt. Jeg har ikkeno imot homser, men jeg syns det er rart at de får gifte seg når det er en kristen tradisjon, fordi den relegionen ikke liker homser noe særlig. Hvis man først skal ta den relegionen seriøst så må man jo faktisk tro på og følge det som står i bibelen, ellers blir det jo fort litt teit. "Jeg tror på gud, men føkk meningene og reglene hans!"
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #17 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har ikkeno imot homser, men jeg syns det er rart at de får gifte seg når det er en kristen tradisjon, fordi den relegionen ikke liker homser noe særlig. Hvis man først skal ta den relegionen seriøst så må man jo faktisk tro på og følge det som står i bibelen, ellers blir det jo fort litt teit. "Jeg tror på gud, men føkk meningene og reglene hans!" Du tar så feil at det er ikke morsomt en gang. Å gifte seg er ingen kristen tradisjon. Vi har inngått ekteskap i Norge lenge før landet ble tvangskristnet.
Yme Skrevet 10. oktober 2007 #18 Skrevet 10. oktober 2007 Du tar så feil at det er ikke morsomt en gang. Å gifte seg er ingen kristen tradisjon. Vi har inngått ekteskap i Norge lenge før landet ble tvangskristnet. Ja, men ikke i kirka. Beklager at jeg ikke gjorde det klart nok at det var det jeg mente. Det å gifte seg i kirka er en kristen tradisjon.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #19 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, men ikke i kirka. Beklager at jeg ikke gjorde det klart nok at det var det jeg mente. Det å gifte seg i kirka er en kristen tradisjon. I Norge er det altså slik at homofile ikke kan gifte seg i rådhuset heller. Og siden vi diskuterer Hank von Helvete synes jeg det virket klart at han ikke ønsker at homofile skal kunne gifte seg i det hele tatt.
Gjest Elastica Skrevet 10. oktober 2007 #20 Skrevet 10. oktober 2007 Hva er egentlig forskjellen på å inngå partnerskap og det å gifte seg på rådhuset? *lurer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå