Gjest Jentepusen Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jaja, i fjor og tidlig i vår gikk jeg til tannlegen. Siden jeg har vært ekstremt skremt var det en stund siden jeg hadde vært. Jeg fikk noe som heter dormicum som gjorde at jeg ikke husket noe. Tror jeg var inne 4 5 ganger og til sammen kostet dette rundt 17.000!!! Jeg måtte ta lån......... Nå viser det seg at jeg allikevell må ha krone på den ene tanna. Det koster 3400 + bedøvelse. Og skal jeg ha "sovemedisin" koster det 6000 ink. Denne medisinen blir jeg skikkelig dårlig av, virkelig spysyk. Og må være sykemeldt dagen og neste dag fra jobb. Så har ikke lyst til dette, skal prøve å få noe fra legen. Ikke minst er det myyye billigere. Ja, så har jeg også oppdaget en sprekk i tanna nede ved en gammel fylling. Og jeg tør ikke tenke på hva det kommer til å koste!!!!!!!!! Nå vet jeg ikke hva jeg gjøre. Kan jeg ta å re.finansiere lånet? Dette iriterer meg,,,,,, pga min tannlegeskrekk har jeg blitt slik jeg er og aldri har jeg fått noen hjelp av noen! Selv ved skoletannlege fikk jeg ikke engang lov å høre på høy musikk (høretelefoner) for å komme gjennom dette og det ble jo bare verre...... Jævla helsenorge...... Dette blir dyrt for meg Er så lei, trodde alt var greit nå og at jeg skulle få slippe
punkyB Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Du har ikke en leil. feks du kan øke lånet på ? Tar du vanlig lån vil jeg tro renten er dyr. Men i verste fall må du øke det - om du får da. Du kan jo også høre med tannlegen om hvilke ordninger de har. Kanskje du ikke må betale alt med en gang der. Ikke virkning akkurat nå med en gang - men disse utgiftene må du prøve å få trekt fra på skatten. Vet ikke helt hvordan reglene er - men er jo verdt et forsøk. Har du hørt med tannlegehøyskolen om du kunne være et 'case' for de? DA vil jeg tro det koster lit mindre.
Gjest Jentepusen Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Har Ikke leilighet, leier.... Og har kunn tannlegelånet som ikke er spes billig. Men jeg har studielån som jeg kan søke utsettelse på å "spare penger slik". Ble bare så ufattelig lei meg nå..... Føler jeg er i 1000 knas.... Har akkurat begynt å spare noen 1000 lapper å jeg tør nesten ikke bruke de, for jeg har ikke noe annet på lur i tilfelle krise situasjon. Er det vanlig å kunne spørre arbeidsgiver om lån?
Gjest Jentepusen Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Nå viser det seg at samtalen jeg hadde med tannlegen i går var om den tanna nede som jeg i ettertid hadde knukket. Og det viser seg at dem har rotfylt begge tennene...!!! Og nå må jeg ha krone på begge!!!!!!!!!!!!!!! Og i tilegg må jeg betale 480 kr for konsultasjon av hva som må gjøres..!!!! Tror jeg snart dør på meg selv.......
punkyB Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg ville ha sjekket de andre mulighetene (tennlege/tannlegehøyskole) først . Ville også brukt sparepenger før jeg tar nytt lån. Det er mulig å få forskudd på lønn - men tolker det slik at du ikke er fast ansett noe sted siden du studerer så da er jeg usikker på det.
Bokormen Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Om du har mulighet til å gå på Tannlegehøgskolen enten i Oslo eller Bergen å få behandling, vil dette bli MYE billigere for deg, men da må du være forberedt på å bruke mye tid også. Vet ikke hvordan det er i Bergen, men i Oslo pleier de å bare ta inn pasienter 2 x i året, en dag i august og en dag i januar. Du kan lese mer på denne siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå