Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kaja_*
Skrevet

Handlet mat rett før butikken stengte i går kveld, bl.a. en pakning kyllingpålegg. Skulle smøre meg brødskiver istad og oppdaget at pakningen med kyllingpålegg var gått ut på dato, idag. Dvs. jeg kjøpe pålegget 3 timer før det var utgått på dato. Pakningen bula ut, så ut til å være mye luft i den eller noe, så jeg tok ikke sjansen på å spise av den.

Pålegget kosta nesten 30 kr, lurer litt på å gå innom butikken for å spørre om å få en ny pakning. Hvem rekker å spise opp hele pakningen i løpet av tre timer?

Er klar over at det er mitt ansvar å sjekke datostemplingen, men regner jo liksom med at ting man plukker i butikken ikke går ut på dato tre timer etter at det er kjøpt inn.

Har jeg en tynn sak her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Du har så klart rett på å få en ny pakning - det er bare å gå tilbake til butikken med den det.

Skrevet

Det er sjelden farlig å spise mat som såvidt er utgått på dato. Maten blir ikke dårlig på et øyeblikk. Hvid lukta er helt fin så er de tingen fare. Ikke noe å få panikk for. Jeg spiser mye mat som har gått ut på dato. Det eneste jeg er forsiktig meg når det gjelder dato er rå kyling.

Er datostemplingen på pålegget ditt "best før" eller "siste forbruksdato"? En liten forskjell på det nemlig. Og i hvilken butikk kjøpte du det?

Gjest Gjest_kaja_*
Skrevet

Det står at siste forbruksdag var 08.10. Det virker som det er mye luft i pakningen, men har ikke åpna for å sjekke om det lukter mistenkelig. Selv om det neppe er skadelig å spise av pakningen burde jeg jo helst fortære innholdet i løpet av dagen og morgendagen, og det klarer jeg ikke siden jeg bor aleine.

Kjøpte den på Ica. Drar innom de og spør om å få bytta i en ny pakning, men tenker meg at de ikke vil gå med på det.

Skrevet
Det står at siste forbruksdag var 08.10. Det virker som det er mye luft i pakningen, men har ikke åpna for å sjekke om det lukter mistenkelig. Selv om det neppe er skadelig å spise av pakningen burde jeg jo helst fortære innholdet i løpet av dagen og morgendagen, og det klarer jeg ikke siden jeg bor aleine.

Kjøpte den på Ica. Drar innom de og spør om å få bytta i en ny pakning, men tenker meg at de ikke vil gå med på det.

Hvordan gikk det? Fikk du en ny pakning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...