Kniseknott Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Hei Jeg har noen gamle video opptak, som jeg gjerne skulle fått redigert på pc`n. Problemet er hvordan få lastet dette inn? Hva trenger jeg av utstyr etc? Målet er å omsider få brent dem på cdplater. Jeg har både store vhs kassetter og disse mindre som man bruker i selve kameraet. Dette hadde vært helt knall å fått til, da opptakene har stoor verdi for meg! :D Noen som vet?
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Du trenger to ting: Et kort i maskinen med videoinngang (video capture), og et program til å ta opp og redigere med. Du plugger da videospilleren eller kameraet til dette kortet, og så spiller du av filmen mens programmet står på opptak. Når filmen er redigert, kan de aller fleste CD-brenneprogrammer lage en VCD eller SVCD av den. En slik kan spilles av i DVD-spillere (eldre spillere tar kun VCD). Ang. video capture-kort og programmer, så finnes det mye utstyr i alle slags prisklasser. En anerkjent produsent er Pinnacle Systems, de selger pakker med både kort og program for et par tusenlapper. Du finner det både i databutikker og hos kjeder som Expert og Spaceworld.
Gjest Admin'C Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Ellers kan du kjøpe et tvtunerkort som gjør samme jobben+at du kan bruke pcn til å se på tv etter instalasjon, da må du kjøpe et program ved siden av, denne løsniningen er litt tungvin og krever at du gidder å bevege deg mellom to proggs (et til å hente et til å redigere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå