Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo at det ikke finnes noen fasitsvar her. Muligens ikke noe svar i det hele tatt.

Men saken er: Jeg vil ha tilbake til eksen. Vi har 3 barn sammen og samarbeider veldig bra. Det ble slutt for ca 8 år siden. Det var han som gjorde det slutt. Han sa den gang at han hadde mistet følelsene.

Jeg brukte lang tid for å komme over han, og inntil nylig kunne jeg aldri i verden se for meg å ville ha ham tilbake.

Men ettersom vi har tilbrakt endel tid sammen i det siste, (i forbindelse med barna) kjenner jeg at følelsene kommer tilbake. Jeg vil så gjerne ha familien min igjen!

Forholdet vårt var veldig godt, med lite konflikte. Med unntak av siste året da han gradvis fjernet seg fra meg uten å gi noen forklaring.

Jeg har ikke lyst til å fortelle ham om følelsene mine. Vi har mye felles venner og det blir vanskeligere å omgås om han vet, og ikke gjengjelder dem. Men samtidig er jeg redd for at han kan sitte med samme ønsker uten å si noe, fordi han tror jeg ikke vil....

Vil gjerne høre fra andre som har funnet tilbake til hverandre. Hva var det som gjorde at du ønsket å prøve på nytt? Noen konkrete råd er ikke å forakte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må du vel vite klart at han ikke har noen andre.

Har han ikke det hadde jeg kommet i snakk om at jeg savnet å være en familie, og fokusert på den delen av det. Er han da motagelig kan du fortelle mer om de spesifikke følelsene kanskje?

Ofte overvvurderer man hvor vanskelig det vil være å takkle et avslag, og det å forholde seg til personen som gav avslaget. Vi er flinke til å takkle motgang, mye flinkere enn det vi tror, så du har nok mye mer å tape på å ikke si noe enn det du har på å si hva du mener.

Skrevet

Jeg er ett hundre prosent sikker på at han ikke har noen andre. Vi har som sagt god kontakt, og snakkes stort sett nesten hver dag. Tidligere har vi snakket om kjærester/flørting også, men ikke nå de siste månedene.

Grunnen til at jeg er redd for avslag var at han unngikk meg rett etter at det var slutt. Og på en måte ble alt jeg gjorde tolket som et forsøk på å få ham tilbake. Han "stengte" kommunikasjonen på en måte.

Nå er han helt anderledes, og stiller opp på alle måter. Mye mer av hva som forventes av en eks. Ikke bare i forhold til barna, men også andre ting. Jeg er vel redd han skal "stenge av" igjen.

Å vinkle det slik du foreslo hørtes ikke dumt ut...men kanskje jeg skal gi det litt mer tid. Tilbringe enda mer tid sammen med barna kanskje. Men samtidig blir jeg litt deppa av å "leke familie" slik.

Gjest StockDama
Skrevet

Vil du ha han tilbake fordi du vil ha han som kjæreste? Eller vil du ha han tilbake fordi du savner en familie?

Skrevet

Jeg har tenkt meg om både vel og lenge når det gjelder motivet mitt, og har kommet frem til at jeg virkelig ønsker å ha ham som kjæreste. Jeg mener også jeg har vokst mye på de årene vi har vært fra hverandre.

Jeg var nok for ung da vi ble sammen, ble gravid som attenåring. Hverdagen innhentet oss raskt, uten at vi var klare for det. Ikke jeg ihvertfall. Han er 8 år eldre.

Gjest StockDama
Skrevet

Vel, da sier jeg bare kjør på og lykketil =D

Er verdt et forsøk hvertfall.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Hei. Jeg er lykkelig sammen med exen min igjen!

Nå var vi bare sammen i overkant av ett år, så dumpet jeg ha og nå over 6 år senere har vi det bedre sammen en noen sinne:-)

Men det var jeg som dumpet han, og det var jeg som måtte legge meg langflat og "inrømme" at jeg hadde følelser for han og ta intiativet for at det skulle bli noe. Han ble veldig såret den gangen jeg gjorde det slutt og har ikke hatt noe seriøst siden. De siste årene har vi omgått hverandre som venner, og tilslutt måtte jeg innrømme til han at jeg følte mer en vennskap. Det tok over ett halvt åt fra vi begynte å "date" til vi ble kjærester igjen, nettopp fordi hn trengte å se at jeg virkelig ville dette.

Nå har vi det utrolig bra sammen, har aldri hatt en sånn ro sammen med noen andre før. Jeg kjenner han på godt og vondt, og de sidene ved han som "irriterte" meg forrige gang vi var sammen er jeg mye mer forberedt til å takle nå, og vise verca....

Men har ingen gode råd til deg egentlig, siden det var han som dumpet deg så er det jo vanskelig å vite hva han føler. Du kan jo prøve å forføre han eller noe da?? Tilby ett glass vin når ungene er i seng eller noe slikt??

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...