Gjest Torsken Skrevet 11. september 2008 #61 Del Skrevet 11. september 2008 tja hvor skal man begynne...p2 i italia kansje? så nei du det er ikke en subjektiv oppfatning,vet om menesker her i norge som har blitt forfulgt og trakasert av frimurere og en ting til..om man må ha en kristen tro for å bli med i herreklubben,hvorfor er alle utsmykninger og ornamenter inne i bygningene deres egyptiske guder å den der jævla ugla?? hva har den med kristendom å gjøre? Innlegget er endret i henhold til reglene. Marianne Admin Godt poeng razerd. Båndene mellom P2 og Den norske frimurerorden er jo meget sterke som alle vet. Etter all den informasjonen du tydeligvis sitter på, bør vel en politianmeldelse være på sin plass? jf. straffelovens § 60 a om organisert kriminell gruppe. På den annen side kan du vurdere time hos en terapeut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasagnes Skrevet 12. september 2008 #62 Del Skrevet 12. september 2008 Naboen min er Frimurer. Kjeempe hyggelig fyr Dette med at man ikke skal gi ut info om hva som skjer i ritualene pga at det ødelegger for de som skal oppleve det,er vel et godt poeng. Har ikkeno mer skesis for Frimurere som Enkeltindivider som ALLE andre. Om man skal ta opp det, er det endel kristne også som er Hokkuspokkus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frimurer ?? Skrevet 29. oktober 2008 #63 Del Skrevet 29. oktober 2008 Man må bekjenne seg til den kristne tro, men det er ingen evaluering av "hvor kristen du er". Det er opp til den enkelte og like mye en del av utviklingen for hvert individ. Alle dere Jenter der ute, som lurer, kan få vite akkurat alt dere vil om frimureriet. Det kan forsåvidt guttene også, men det er for alle de som en dag ønsker å bli med i arbeidet at ritualer holdes hemmelige. Har du venner som er frimurere er jeg sikker på at de forteller deg alt du vil vite. Ingenting er hemmelig i den forstand, men det er lukket i og med krav til kjønn, alder og livssyn. Ritualene for nye grader er hemmelige for at den individuelle 1. gangs opplevelse skal være unik. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #64 Del Skrevet 8. desember 2008 I Norge er det bare kristne menn som godtas som medlemmer. Når det gjelder hva de driver med, er de svært hemmelighetsfulle om dette, men du finner nok endel info om du googler frimurerlosjen Visvas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gammel mann Skrevet 9. desember 2008 #65 Del Skrevet 9. desember 2008 Visvas Eksakt HVA er det du mener er visvas, Dåsa mi? Leder: Det å være en sann frimurer Å være Stormester i Den Norske Frimurerorden har gitt meg mange gleder og minnerike opplevelser. I de vel tre årene som har gått siden jeg ble valgt har jeg møtt mange frimurere, deres familier og venner, som alle ved sin oppførsel og holdninger har bekreftet viktigheten av å være opptatt av det enkelte menneskets foredling, etikk og moral. For å oppnå disse målene har vår Orden et helt spesielt pedagogisk system og læremåte som skiller seg noe ut fra det som er vanlig ellers i samfunnet. For meg høres dette ut som et noe penere uttrykk enn "Hjernevasking". Hvordan blir man medlem? Den Norske Frimurerorden er en frittstående, selvstendig sammenslutning av menn i alle yrkesgrupper fra hele landet. De møtes regelmessig for på kristent grunnlag å arbeide nå sin personlighetsutvikling og omgås i tradisjonsbundne og verdige former. Betingelsene for å bli medlem er at man: *Har fylt 24 år *Gir sin tilslutning til den kristne tro (herunder ingen spesiell dogme eller retning) *Er en mann med godt omdømme og med en ordnet økonomi *Er anbefalt av minst to frimurere Er en mann! Bare de tre ordene alene, er grunn god nok til å avskaffe frimureriet, på grunnlag av likestillingsloven. Hvor er dere hen, jenter? - Ihvertfall ikke i losjen. (Eller LOGEN, som det heter i disse konservative, bakstreverske kretser). Derimot, i Grand Orient (Den franske storlosjen) har kvinner hatt adgang helt siden 1774, der Hertuginnen av Bourbon ble den første Grand Mistress, eller "Stormesterinne". (Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Frimurer ) Frimureriet kan, ihvertfall delvis, spores tilbake til 1400-tallet, til familien Sinclair, en Skotsk adelsfamilie med røtter til tempelridderne/korsfarerne, som var pavens egen milits, og hadde sverget en spesiell lojalitetsed overfor den katolske kirke i sin alminnelighet, og paven i særdeleshet. Kall dem gjerne datidens elitesoldater, som skulle vinne Jerusalem tilbake fra "hedningene". Så langt den "kristne" arven til frimurerne. Som sagt, dette strekker seg tilbake til 1400-tallet. Allikevel er den første losjen etablert i Skottland så sent som i 1599. Hvorfor? Fordi noen da hadde fått tak i deler av et gammelt okkult rituale, tilhørende en langt eldre, esoterisk gruppering, som kalte seg Rosenkreutzerne. Disse delene, (Noen få hilsningstegn, adgangstegn, og ritualer), ble så benyttet som "bevis" på at man besatt en eldgammel, okkult "viten" om livet og dets mysterier, deriblant evnen til å kunne lage gull (alkymi), gjøre seg usynlig, kurere alle sykdommer, og få evig liv! På dette grunnlaget ble de første Skotske frimurerlosjene opprettet. DER forsvant vel den "Kristne arven", tenker jeg. Rosenkreutzerne (Rosenkors-ordenen) hevder å ha en ubrutt historie tilbake til den egyptiske farao Akhenaton, og baserer sine riter på den Hermetiske lære. (Jfr. Hermes Trismegistos. Trismegistos betyr "Den trefoldig store"). Således finner man alle de gamle Egyptiske symbolene igjen i frimureriet, slik en annen debattant i tråden her ganske riktig hevder. Dermed kan man hevde at frimurer-ritualene er basert på fragmenter av en gammel okkult lære, hvor elementer som alkymi og magi inngår. Dette passer vel heller dårlig inn i det kristne livssyn? Men, for all del, ta ikke mitt ord for noe av dette. Sjekk selv på nettet. Du finner hundrevis av artikler, også på norsk, om du går inn på wikipedia, og bruker søkeord som "frimurer" "Rosenkreutz" "Rosenkorsordenen", osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 9. desember 2008 #66 Del Skrevet 9. desember 2008 Heh-heh, jeg tror jeg ler meg ihjel. Toskene og de ryggradløse, anonyme feigingene som ikke tør stå for tøvet de river av seg på dette forumet er åpenbart ikke begrenset til seksualitetsforumet. Å lese i denne tråden er som å lese på conspiracytheory.com - det er underholdende og utrolig, vanvittig latterlig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gammel mann Skrevet 9. desember 2008 #67 Del Skrevet 9. desember 2008 Heh-heh, jeg tror jeg ler meg ihjel. Toskene og de ryggradløse, anonyme feigingene som ikke tør stå for tøvet de river av seg på dette forumet er åpenbart ikke begrenset til seksualitetsforumet. Å lese i denne tråden er som å lese på conspiracytheory.com - det er underholdende og utrolig, vanvittig latterlig :-) Du unngår temaet ved hjelp av desinformasjonstaktikk. Hvem er det forøvrig du kaller "Tosk, ryggradsløs og ANONYM feiging"? Jeg ser ikke DITT navn og adresse under innlegget ditt? Og jeg ser tydelig at du heller ikke adresserer saken, men isteden "feigt, ryggradsløst og toskete" angriper med-debattanter med skjellsord? Dine grunnløse påstander og kallenavn har ingenting med fakta eller saken å gjøre, og demonstrerer din mangel på kunnskap, fornuft og logikk. Hvorfor nekter du å adressere spørsmålene i saken ved å benytte deg av slik desinformasjonstaktikk? (Regel nummer 5/25 for desinformasjon: Prøv å få saken inn på et sidespor ved å benytte latterlggjøring og drittslenging)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 9. desember 2008 #68 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut arild Skrevet 12. desember 2008 #69 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei frimurerordenen tilhører verdens eldste orden 900 år før kristus Det nordiske systemet dvs norge sverige finland danemark og det sørlige tyskeland bygger på den kristne tro. Det er mange prester med og disse får en av de høyeste gradene Det er ingen hemmelig orden men en lukket orden Alt i frimureriet er åpen uten om ritualene Ritualene er ikke farlige , men det er viktig at de holdes hemmelige slik at de som får den aktuelle graden får den opplevelsen de har krav på Der er 12 grader i frimureriet og det tar normalt 22 år og få alle gradene Damene har 7 grader Husk at ritualene i hver enkelt grad også er hemmelig for de som er med i frimurerlogen og ikke har den aktuelle graden . Dvs en frimurer kan bare gå på møter hvor han/ hun har den riktige graden. Ordenes formål er menneskeforedling " kjenn deg selv " Det er ingen hemmelig broderkjede ,men uansett sivil status så har frimurerbrødre en ting felles at de har de samme opplevelsene fra logen. Dette gjør oss til "brødre" og "søstre" for damene Logen for damene kalles Marialogen Min kone er forøvrig med i denne og her har ikke menn adgang Jeg synes det er bra at det ikke er kvinner i våres loge " så brødrene kan konsenterer seg om kveldens arbeide" Les mer på www .frimurer.no og www.maria.no Dette er kjempespendende det kan jeg love alle som leser dette. Jeg har vært med i 8 år og skal snart ha min 9 grad Se i medlemslistene våres om dere finner noen nær dere som er med og ta en prat med disse om et eventuelt medlemsskap i denne eldgamle orden Ordenen er åpen for alle som søker "sannheten og lyset" uansett alle sammen lykke til mvh knut arild høyt opplyste kong salamons betroende broder ( 8 grad) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hermes_* Skrevet 8. mai 2009 #70 Del Skrevet 8. mai 2009 Frimureriet kan, ihvertfall delvis, spores tilbake til 1400-tallet, til familien Sinclair, en Skotsk adelsfamilie med røtter til tempelridderne/korsfarerne, som var pavens egen milits, og hadde sverget en spesiell lojalitetsed overfor den katolske kirke i sin alminnelighet, og paven i særdeleshet. Kall dem gjerne datidens elitesoldater, som skulle vinne Jerusalem tilbake fra "hedningene". Så langt den "kristne" arven til frimurerne. Som sagt, dette strekker seg tilbake til 1400-tallet. Allikevel er den første losjen etablert i Skottland så sent som i 1599. Hvorfor? Fordi noen da hadde fått tak i deler av et gammelt okkult rituale, tilhørende en langt eldre, esoterisk gruppering, som kalte seg Rosenkreutzerne. Disse delene, (Noen få hilsningstegn, adgangstegn, og ritualer), ble så benyttet som "bevis" på at man besatt en eldgammel, okkult "viten" om livet og dets mysterier, deriblant evnen til å kunne lage gull (alkymi), gjøre seg usynlig, kurere alle sykdommer, og få evig liv! På dette grunnlaget ble de første Skotske frimurerlosjene opprettet. DER forsvant vel den "Kristne arven", tenker jeg. Rosenkreutzerne (Rosenkors-ordenen) hevder å ha en ubrutt historie tilbake til den egyptiske farao Akhenaton, og baserer sine riter på den Hermetiske lære. (Jfr. Hermes Trismegistos. Trismegistos betyr "Den trefoldig store"). Således finner man alle de gamle Egyptiske symbolene igjen i frimureriet, slik en annen debattant i tråden her ganske riktig hevder. Dermed kan man hevde at frimurer-ritualene er basert på fragmenter av en gammel okkult lære, hvor elementer som alkymi og magi inngår. Dette passer vel heller dårlig inn i det kristne livssyn? Vel vel gammer`n, du har gjennomskuet alt nå? Eller? Det som skrives under vil provosere frimurere (ja da, det ER en kristen orden) like mye som på bedehuset i Vennesla. Du har "nesten" rett når du skriver: "okkult "viten" om livet og dets mysterier", fordi gjennom historien HAR Rosenkreuzerne videreformidlet Mysteriet. Dette mysteriet ligger også skjult i frimureriet, men er svært utilgjengelig og (hvis det ikke er nesten tapt i den Svenske rite?) beskyttes godt. Men problemet her gamlingen er ikke frimurerenes sitt kristne livssyn, men din holdning til kristendommen. Hvorfor kan du finne bilde av Hermes Trismegistos i en av Spanias største katedraler? 1: I en periode var "prisca teologia" viktig og periodevis akseptert av kirken. 2: De hermetiske tekstene er svært bra og kan lære deg vel så mye som det meste hentet fra Bibelen. 3: Den trefoldig store er også ett symbol, men på hva? Og hvem tilskrives han? Så, noen tanker og paradokser rundt det du skriver: Din påstand om Rosenkreutzernes linje til Akhenaton er i beste fall unøyaktig. Les manifestene (se også årstallene de er skrevet og se på historien din en gang til). Hva er likhetene mellom Jesus og Osiris? Svaret er alt for mye! Det virker som om de aller fleste kristne tror at kristendommen i så stor grad representerte noe nytt, den gjorde ikke det. Så da er det store spørsmålet: Finnes det i kristendommen gjemt en ur gammel visdom om forholdet mellom menneske, naturen og gud som for alltid vil være gyldig uavhengig av tid, samfunn, kultur og religion? Svaret på dette er ja. Hva er da problemet? I det øyeblikket man trenger gjennom mysteriet faller kirken som institusjon. Den blir overflødig. Hva med avgudshysteriet? Når du skriver at røttene påstås å gå tilbake til Akhenaton (som forkastet Osiris og de andre gamle gudene), hva er problemet? Han var den første vi kjenner til som innførte en monotonistisk religion. Hvis det er slik at det bare er 1 Gud, det du er sikker på er at det er 1 Gud, da må den Guden ha vært den samme for Akhenaton som den er for mennesker i dag. Har navnet da noe å bety? Hvis vi skal kompliserer dette ytterligere kan man bare lese 1. Mosebok hvor det står rett frem at det er ikke bare 1 Gud, Gud er i flertall, akkurat som oss... Alkymien består både av fysisk og åndelig alkymi. Er dette i strid med kristendommen? Overhode ikke! Å hva er egentlig magi? Hva er egentlig kristendommen? "Hvis du bare kjenner en religion kjenner du ingen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå