Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:kjefte:

For et par uker siden kjøpte vi, billig på Jysk, et kjøkkenbord med 4 stoler i hvit MBD. En dag så jeg at stolen til eldstemann var skrevet på med blyant!!! :kjefte: han, stakkars, var så fortvilet...han hadde jo ikke gjort det...:riste:

Så viser det seg at det er knappene i buksene våre som lager disse strekene... F.eks. knapper i jeans... :/

Jeg tok en klut og skulle vaske stolene, men den gang ei... :riste: Her funker kun viskelær, og som småbarnsmor kan jeg bare fortelle at å viske 4 stoler og et bord daglig - det kommer ikke på tale!!! :kjefte:

Jeg kontaktet Jysk, og etter noen dager fikk jeg telefon om at Jysk sentralt hadde bestemt at jge ikke fikk heve kjøpet...:0(

Hadde jeg visst hvor dårlig kvalitet ( ikke at det vipper eller er sjanglete...der er det fint!) det var ville jeg uten tvil betalt noe mere penger om jeg slapp å viske hver kveld...;)

Lurer på hvorda andre slike stoler/bord "ter" seg...? Tåler det like lite? selv Aftenposten-flekker må viskes bort. Går ikke bort med klut...

Se på tilbudsavisen til høyre og klikk deg til side 2. Der ser du møblemanget nederst på høyre side.

http://www.jysk.no/tilbudsaviser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig forslag kanskje, men hva med å male de? Slipe lett, tørke over med rødsprit, ett strøk heftgrunn og ett par toppstrøk. Masse arbeid, men kanskje verdt det?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ellers så er det noe som heter "Swiffer Magic Eraser" som er ment for barnas "veggkunst". Da blir det vel kanskje litt mindre skrubbing?

Skrevet
Da blir det vel kanskje litt mindre skrubbing?

En stund kanskje, men så blir det verre enn verst. Disse "svampene" fungerer som svært finkornet slipepapir (Korning 2000 hvis jeg ikke husker feil) og sliter ned overflaten slik at den blir enda mer mottakelig for skitt og merker.

Disse møblene har åpenbart dårlig overflatebehandling, men hvorvidt det er en mangel eller ikke, prisen tatt i betrakting, er det litt vanskelig å uttale seg om. Det er jo også begrenset hvor mye man gidder å krangle for 1.250 kroner.

Jeg ville ha hørt med Jysk hva slags overflatebehandling de egentlig har fått, d.v.s. hvilken type lakk/maling og deretter lagt på 2 - 3 strøk klarlakk tilpasset underlaget. Mye enklere enn å male og gjort på en ettermiddag. Det blir sikkert finere hvis man maler det, men det spørs om det er verdt alt arbeidet.

Skrevet

Vel, når det gjelder prinsippsaker, skulle du bare visst hva jeg er villig til å diskutere...;)

Male et helt nytt møblemang - ikke aktuelt. :riste:

Og, ja det var billig, men det fulgte ikke med noen begrensninger til bruken av det, f.eks. "skal kun brukes med joggebukse på", eller "må brukes pute"!

Jeg har betalt for en vare som ikke holder mål, mener jeg.

Har sendt en forespørsel om saken til Forbukerportalen. Får se hva de mener... ;)

Skrevet

Rent prinsipielt er jeg selvfølgelig enig med deg! Det burde ikke være helt bak mål å forvente at man skal kunne sitte på stoler med vanlige klær og spesielt når de reklamerer med "ekstra god kvalitet".

Skrevet
:kjefte:

For et par uker siden kjøpte vi, billig på Jysk, et kjøkkenbord med 4 stoler i hvit MBD. En dag så jeg at stolen til eldstemann var skrevet på med blyant!!! :kjefte: han, stakkars, var så fortvilet...han hadde jo ikke gjort det...:riste:

Så viser det seg at det er knappene i buksene våre som lager disse strekene... F.eks. knapper i jeans... :/

Jeg tok en klut og skulle vaske stolene, men den gang ei... :riste: Her funker kun viskelær, og som småbarnsmor kan jeg bare fortelle at å viske 4 stoler og et bord daglig - det kommer ikke på tale!!! :kjefte:

Jeg kontaktet Jysk, og etter noen dager fikk jeg telefon om at Jysk sentralt hadde bestemt at jge ikke fikk heve kjøpet...:0(

Hadde jeg visst hvor dårlig kvalitet ( ikke at det vipper eller er sjanglete...der er det fint!) det var ville jeg uten tvil betalt noe mere penger om jeg slapp å viske hver kveld...;)

Lurer på hvorda andre slike stoler/bord "ter" seg...? Tåler det like lite? selv Aftenposten-flekker må viskes bort. Går ikke bort med klut...

Se på tilbudsavisen til høyre og klikk deg til side 2. Der ser du møblemanget nederst på høyre side.

http://www.jysk.no/tilbudsaviser

Nå er det slik på Jysk, du får hva du betaler for....

men, jeg har villet klage. møbler skal tåle barn og slike bukser.

på vanlige møbelbutikker så er eks. stoffer merket med tall. Det viser hva slags slitasje de tåler bla.

Tidligere år før disse kodene kom, så klagde folk på eks sofaer. Butikken kunne svare at ungene hadde brukt dongri i sofa og det slet de sund. En sofa skal tåle dongry. Det er det barn/unge bruker i dag. Om jeg ikke husker feil så ble det en dom over det. Slik beg vel disse kodene å komme.

Nå er det andre møbler du har kjøpt,men de kan ikke selge hva som helst heller. Send en skriftlig klage. Får du ikke respons, så henvend deg til forbrukermyndighetene.

Skrevet

Ja, jeg sendte en skriftlig klage til Jysk sentralt forrige uke - ikke mulig å komme gjennom på telefon...

Etter noen dager fikk jeg avslag på heving av kjøpet på mobil. I går sendte jeg brev til Forbrukerportalen.no. Venter på svar derfra nå...

Måtte bare lufte dette, og dessuten lurer jeg på om andre brukere som har disse stolene, eller liknende har de samme problemene.

Er det like ille ved kjøp av liknende stoler til 500,- pr.stk er det jo ikke verdt det... :forvirret:

Skrevet

Skjønner godt at du er irritert. Møblene skal da tåle vanlig bruk..

Har du forresten prøvd å vaske bort merkene med hvit Jif? Det er ihverfall lettere å bruke enn viskelær. Og å male de! :dåne:

Synd, det var jo fine møbler.

Lykke til!

Gjest nextlife
Skrevet
Vel, når det gjelder prinsippsaker, skulle du bare visst hva jeg er villig til å diskutere...;)

Male et helt nytt møblemang - ikke aktuelt. :riste:

Og, ja det var billig, men det fulgte ikke med noen begrensninger til bruken av det, f.eks. "skal kun brukes med joggebukse på", eller "må brukes pute"!

Jeg har betalt for en vare som ikke holder mål, mener jeg.

Har sendt en forespørsel om saken til Forbukerportalen. Får se hva de mener... ;)

Åååå, jeg er så enig, og digger deg for at du "står på krava"

Vi forbrukere er til tider noen idioter, lar oss avspise med "sånn er det bare"-forklaringer fra leverandører, og står med lua pent i hånda og sier takk :rope::kjefte:

Nei, vis dem at de må FORTJENE oss som kunder :lur:

Lykke til videre med saken :jepp:

Skrevet
Åååå, jeg er så enig, og digger deg for at du "står på krava"

Vi forbrukere er til tider noen idioter, lar oss avspise med "sånn er det bare"-forklaringer fra leverandører, og står med lua pent i hånda og sier takk :rope::kjefte:

Nei, vis dem at de må FORTJENE oss som kunder :lur:

Lykke til videre med saken :jepp:

Takk! :vinke:

Skal holde dere oppdaterte...

Enda ikke hørt noe...venter...;)

Skrevet
Ja, jeg sendte en skriftlig klage til Jysk sentralt forrige uke - ikke mulig å komme gjennom på telefon...

Etter noen dager fikk jeg avslag på heving av kjøpet på mobil. I går sendte jeg brev til Forbrukerportalen.no. Venter på svar derfra nå...

Måtte bare lufte dette, og dessuten lurer jeg på om andre brukere som har disse stolene, eller liknende har de samme problemene.

Er det like ille ved kjøp av liknende stoler til 500,- pr.stk er det jo ikke verdt det... :forvirret:

avslag på mobil etter en skriftlig henvendelse? Fy flate så lite seriøs

Skrevet
avslag på mobil etter en skriftlig henvendelse? Fy flate så lite seriøs

Ja, ikke sant... :eeeh:

:riste:

Gjest Blondie65
Skrevet

Etter min mening er det mange muligheter her.

Du kunne fått heve kjøpet siden møblene er av en annen kvalitet enn forventet.

Du kunne fått en prisreduksjon som gjør at kjøpet er akseptabelt likevel.

Du kunne fått ny og bedre vare dersom det er en fabrikkasjonsfeil ved den varen du har mottatt.

Hvis Jysk mener de har sitt på det tørre når det gjelder varens kvalitet og beskaffenhet i forhold til pris så kan de vel ta seg de minuttene det tar å skrive et svar på det brevet du har sendt.

Uansett synes jeg dette er slett kundebehandling av Jysk, og med mindre de oppgraderer seg vesentlig på hva de tilbyr deg blir det ikke noen Jysk handling fra meg i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...