Gjest nygjest Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 jeg ble stoppet på et senter engang og tilbydt et produkt. jeg sier vanligvis nei til slikt, men denne gangen gjorde jeg et unntak. og det skulle vise seg å være veldig så dumt! men damen sa jeg kunne bare avbestille innen1 4 dager om jeg ikke var intr. hvis ikke ville jeg motta pakker hver mnd på 800 kroner. jeg kom hjem, og bestemte meg for å ringe dem og avbestille. Men ingen svarte. jeg holdt på en rimelig god stund, og endelig tok noen telefonen. Fikk forklart at det skulle være i orden, men fikk et nummer som jeg skulle ringe på og si fra. men damen skulle notere seg at jeg ikke ønsket varene mer. ringte dette andre nr jeg fikk oppgitt og fortalte også her at jeg ikke er intr. hun sa at jeg måtte fylle ut et angreskjema og sende det inn innen 14 dager. dette sendte jeg inn 3 dager etterpå, sammen et brev om at jeg hadde snakket med dem og og at det skulle være i orden, samt at jeg ikke ville motta produkter. Men så her iom dagen dukket produktene opp i postkassa, med en betalingsfrist på 6 dager! på 800 kroner!!!!!! Jeg tok telefonen og ringte igjen, fikk igjen et nytt nummer som jeg skulle ringe til. de svarte omsider og da fikk jeg beskjed om at de var ute av kontoret og at jeg måtte sende en sms med all informasjon og at dem skulle ringe meg opp igjen idag. Ingen ringte idag, så jeg ringte opp igjen. fikk beskjed om at de ikke hadde mottatt noe brev... Tullete...så da måtte jeg betale pakken. jeg ble morsk og sa at det fant jeg ikke i, da jeg hadde fått det på telefonen bekreftet at det var notert at jeg ikke ville ha mere produker. da fikk jeg beskjed om å ringe tilbake til hovedkontoret igjen, det gjorde jeg og måtte forklare alt igjen. jeg sa hva jeg mente og at pakken kunne de få tilbake. han sa det var i orden og at jeg skulle sende pakken og han skulle slette meg, og at jeg ikke skulle betale noe. jeg sa at jeg ikke var intr i å betale for porto på pakken, men kunne sende den i oppkrav men det var han ikke intr i. han sa at jeg klarte nok å betale 20 kroner porto. Noe det absolutt ikke ble da det er en tung pakke! porto ble på 50 kroner! jeg synes uansett dette er feil! jeg skal ikke betale 50 kroner for noe jeg ikke skal ha! 50 kroner er ikke all verdens,jeg vet men synes det er penger som går ut av vindu når man ikke skal egentlig bruke dem. jeg kjøpte med et frimerke og tok vare på kvitteringen og lurer nå på om jeg skal sende dem et brev med mitt kontonummer og kreve at dem setter inn de 50 på denne kontoen.. men så tenker jeg, kanskje jeg skal droppe det, kanskje de blir kranglete og ber meg betale denne pakken... men det kan de jp heller ikke, når jeg har sendt tilbake..hva ville dere ha gjort???
Gjest Eir Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville sendt tilbake pakka, med ett brev hvor jeg oppsummerte saken slik jeg ser den. Ville også beholdt kopi av brevet og kvittering på returnert pakke. Så ville jeg ikke foretatt meg noe som helst, før jeg evt fikk en innkalling til forliksrådet.
Carebear1 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det hjelper lite at loven gir det rett når dette firmaet bare nekter for alt. Det skal holde å si i fra muntlig i hht. angrettsloven. Det har du gjort. Imidlertid kan dette være vanskelig å bevise. Du sendte og skriftlig melding. Det holder i alle fall. Men så nekter de å ha mottatt angrerettsskjemaet?! Du skal IKKE betale porto! Jeg ville nektet plent! Du har retten på din side. De har prøvd seg på en sleip manøver; de sendte deg første pakke likevel, og håpet at du iallfall skulle gi etter og betale denne. Dette er sånn denne typen firmaer driver business. Mitt råd er enkelt; IKKE gi deg! Kontakt forbrukerrådet, de har sikkert vært borti dette firmaet før. Ring tilbake til firmaet igjen; si at du kan tilby deg å sende pakken i oppkrav, og hvis de ikke godtar dette går du videre med saken. Begynn og loggfør navn på den du snakker med, tidspunkt og dato. De kan ikke sende en omstridt krav til inkasso. Og jeg ville tro de ikke tar sjansen på å gå til sak da de sikkert er meget klar over at de har en særdeles dårlig sak! IKKE GI DEG!!! Endret 10. oktober 2007 av Melania
Frigg Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Helt enig! Ikke gi deg! De prøver bare å manipulere deg. HAr vært borti lignenede, jeg nektet rett og slett å betale for hele greia. Ba dem om å sende meg en returlapp, slik at de selv fikk betale portoen hvis de ville ha pakken tilbake ettersom jeg ikke kom til å betale for den. Du kan jo ringe til dem å si at du ikke kommer til å betale for pakken, og hvis de vil ha tilbake pakken så får de betale portoen. Du har jo ikk bedt om å få dette i posten og da skal du selvfølgelig ikke betale for det heller!!! STÅ PÅ !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå