Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ei veninne som sliter med å komme seg over en hun va sammen med i 2-3 år. spurte meg en dag: hvor lang tid tar det å komme over ham? finnes det egentlig noe svar på dette? Jeg ble selv litt usikker fordi jeg selv føler det varierer... Men etter dette spurte hun meg også: hva må jeg gjøre for å komme over ham? vil bare ha delte meninger fra dere her inne på forumet om hva dere mener om disse 2 spørsmålene:)

Endret av hilde87
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er jo som du sier-at det kan variere.

Av og til er det f.eks faktisk en ny kjæreste/forelskelse som skal til for å glemme en annen.

Endret av Duracella
Skrevet

Har hørt folk sier at det tar ca. 2 år å komme over et seriøst forhold. Det stemte med meg, selv om jeg egentlig trodde jeg var ferdig med det med en gang (jeg som gikk).

Skrevet

Det kommer også litt ann på hva man legger i å komme over.

Jeg var veldig glad i en ex av meg, men var den som gikk for forholdet vårt gikk ikke uansett om vi var glad i hverandre. Nå er det gått 8 år og jeg er lykkelig gift med min mann. Likevel er jeg ikke over exen i ordets "rette" forstand tror jeg. Jeg ønsker på ingen måte noen andre enn min mann, men jeg er enda glad i exen min og det kommer jeg alltid til å være. Jeg er glad for at jeg evner å være glad i mennesker, og bry meg om mennesker som før var en viktig del av livet mitt. Mitt hjerte er stort nok til å romme mange mennesker, min man fyller et eget helt spesiellt rom som han har helt for seg selv, men mitt hjerte rommer mange og heldigvis for det.

Jeg tror poenget er når man klarer å gi slipp, ikke når man kommer over. Kanskje er det bare jeg som legger et skille her, men man kan gi slipp på noen men ha dem i hjertet sitt likevel. Etter hvert vil man se man har mer positive ting å hente i andre relasjoner og gi slipp på det gamle for å vende seg mot det nye. Men jeg tror ikke det er et mål å komme over tidligere relasjoner, men et mål bør være å legge det i hjertet og gjemme det i fortiden og nå fokusere på nåtiden.

Uff, jeg tror på ingen måte jeg klarte å få frem det jeg mener her, men jeg mener at man aldri glemmer exer, og at man heller ikke bør søke å gjøre dette, men bevare dem i hjertet og fortiden mens man søker nye mennesker som kan fylle det ene spesielle rommet og som gjør man lykkelig. Treffer man denne nye som gjør man lykkelig vil man automatisk lukke det andre til fortiden og åpne hjertet for det nye.

Skrevet

jeg skjønner godt hva dere alle mener:-) problemet med henne er det at han var utro gang på gang og det var halveis bevisst..Hun viste det vel på forkant på en møte at det ville skje og han brydde seg ikke...til slutt ble det en gambling mellom hun og de andre på en måte..til slutt gikk hun men han var veldig spesiell for henne merkelig nok.Og nå er han med ei ann ei.Dette takler veninnen min veldig dårlig!Hun takler det rett å slett ikke i det hele!Fordi hun har er med nå skaper mye kvamle og er alltid etter henne når vi er ute sammen uansett hvor det er..Han hun var med vil jo selvfølgelig også ha henne der men hun orker det ikke..det ble en stadig kamp til slutt mellom hvem som skulle være der og en kamp halveis mellom veninnen min og hun andre...jeg har jo selv vært oppi noe lignende (huff sier jeg bare)..Men dette er så vanskelig også...:-( hva skal jeg si å gjøre for at hun skal komme seg over han for han er jo ikke annet en en skumbæg!!og hva skal jeg si for at hun ikke skal henge seg oppi henne som han "er" med nå selv om han egentlig er med alle er hun den faste nå?hjelp med:-)

Skrevet

har opplevd det samme og følt at ting var veldig sårt lenge etterpå og at det var vanskelig å gi slipp. Men man kommer til en slags grense hvor man føler at man har sunket så dypt som man kan og føler seg klar for å komme videre. Men må nok dessverre innrømme at jeg først fikk en bekreftelse for at jeg var over fyren da jeg klarte å forelske meg skikkelig igjen....hvilket tok noen år. Men det positive med å ta tiden til hjelp er jo at du faktisk lærer noe. jeg var i hvert fall veldig bevisst på ikke å havne i samme negative forhold igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...