Gjest den andre halve Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hei. Vet ikke om dette er riktig forum jeg, men... Er ei jente på 22 år, har en halvsøster på 28 som igjen har en halvsøster på 22... (Som jeg da ikke har noen familerelasjon til) Søsteren min er vokst opp ca 50/50 hos oss og hos faren sin. Min mor og hennes far har alltid vært gode venner, har alltid feiret bursdager ol sammen og jeg har jo da møtt den "andre" søsteren menge ganger også. Vi er vokst opp i 2 forskjellige "skolekretser" selv om det er i samme by, og jeg har noen felles beskjente med den andre søstern. Jeg er veldig glad i storesøsteren min, og trodde vi hadde ett "normalt" familie forhold. Men i det siste har jeg blitt klar over at hun og den andre søsteren er mye nærere, ser bilder på facebook om ting de har gjort, meldinger de sender hverandre ol. Masse er glad i deg, savner deg og (den andre søsteren studerer i en annen by). Jeg har ikke sånn kontakt med søsteren min, og kjenner jeg blir så sjalu. Vil også ha en storesøster som er sånn mot meg. som jeg kan gå på cafe med, som kan besøke meg, som savner meg og som legger ut bilder av søstrene sisters... Sukk, vet ikke helt hva jeg vil med dette inlegget, er det fjernt å være sånn sjalu på den andre søsteren?? Hva kan jeg gjøre???
Gjest Jenna88 Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Noen mennesker har bare bedre kjemi enn andre, og det er lite å gjøre med det. Har hun bedre kjemi med den andre søsteren, og føler seg mer tilknytning til henne, er det ikke så mye du kan gjøre med det. Det du imidlertid kan forsøke å gjøre, er å få et bedre forhold til henne. Si at du ønsker mer kontakt, ta initativ, inviter henne med på kafe eller shopping og vis at du er interessert i å bli bedre kjent med henne.
Gjest Marillia Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Det trenger nødvendigvis ikke være noe galt med kjemien, men mer i tonen dere i mellom. Har du for eksempel tenkt over om du har sagt/skrevet (ofte nok) at du er glad i søsteren din, og at du savner henne? Mulig det er den andre søsteren som er flinkere slik, og drar heller med seg storesøsteren! Det ligger noe i det at du skal være mot andre, slik man ønsker at andre skal være mot deg... Det er aldri for sent å forandre på ting!
Gjest Moncler Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Det trenger nødvendigvis ikke være noe galt med kjemien, men mer i tonen dere i mellom. Har du for eksempel tenkt over om du har sagt/skrevet (ofte nok) at du er glad i søsteren din, og at du savner henne? Mulig det er den andre søsteren som er flinkere slik, og drar heller med seg storesøsteren! Det ligger noe i det at du skal være mot andre, slik man ønsker at andre skal være mot deg... Det er aldri for sent å forandre på ting! Dette tror jeg også er tilfellet. Forsøk å ta litt initiativ når det gjelder storesøsteren din. Mest sannsynlig blir hun positivt overrasket
sEnsAtion Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Noen mennesker har bare bedre kjemi enn andre, og det er lite å gjøre med det. Har hun bedre kjemi med den andre søsteren, og føler seg mer tilknytning til henne, er det ikke så mye du kan gjøre med det. Det du imidlertid kan forsøke å gjøre, er å få et bedre forhold til henne. Si at du ønsker mer kontakt, ta initativ, inviter henne med på kafe eller shopping og vis at du er interessert i å bli bedre kjent med henne. Det var dette jeg hadde tenkt til å skrive selv. Dette er helt sant. Kjemi varierer og sjalusi er for øvrig helt normalt og ganske vanlig iblant venner og familie. Gjør som det her er blitt skrevet, prøv å vis normal interesse. Ikke bli for intens, fordi da skyver du henne bare mer vekk! Mål deg frem og finn ut hva det er hun ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå