Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ingeling
Skrevet

Nei radio er ikke død - tvert imot!

Siterer fra en artikkel i DER SPIEGEL (tysk ukemagasin):

Den menneskelige stemmen er et fantastisk instrument som aktiverer mye mer hjerneceller enn bildefloden fra Hollywood. Og drar igang din egen imaginasjonsevne - likeledes som boklesing. Tenk båre pa lydbøkene. Nå finnes det allerede audio-kinos rundomkring i Europa, hvor publikum ser på hverandre istedenfor på et kinolerret. Mens man lytter, kan man jo også sysle med andre nyttige ting ved siden av - sitter ikke bare passiv i TV-stolen.

Radio er fremtiden!

Videoannonse
Annonse
Gjest ingeling
Skrevet

Hei Skya,

min siste inlegg fikk jeg vel lov å skrive?

Skrevet

Jeg hører på radio på badet, når jeg spiser frokost og i bilen. Dvs som regel bare blabla, musikk og nyheter. Veldig kjekt, synes jeg!!

Skrevet

Hører mer og mer radio, både hjemme og i bilen.

Programmer jeg hører og kan anbefale er bl.a: Norgesglasset, Pils, Herreklubben, Kveldsåpent, Hallo i Uken, Mytekalenderen,Sånn er livet og ellers Nitimen om jeg har fri en dag.

Skrevet

Jeg hører mindre på radio nå enn tidligere, mye fordi jeg ikke lenger kjører bil til jobb, tenker jeg. Og jeg venner meg aldri til å bruke radioen på telefonen, da hører jeg heller på musikk på i-Poden. Men jeg har oppdaget podcast! Genialt! Favorittene fra P2 rett over på i-Poden og jeg kan høre på dem når jeg vil :)

Skrevet

Petremorgen hver morgen, i senga og på badet.

Ellers: Barnetimen for de minste, Lørdagsbarnetimen,Språkteigen, Radioselskapet, Osenbanden, PILS, Herreavdelingen, PopQuiz, Kveldsmat, Hallo i uken, Ut i verden, Radiodokumentaren, Norgesglasset- når jeg har tid og kommer på det.

Hører mest på P1 og P2, endel NRK Super og P3.

Jeg har alltid hørt masse radio, og endte visst opp med å jobbe med radio også, gitt!

Gjest prestekrage
Skrevet

Hører mye på radio, både på jobb og hjemme. Blir som regel lokalradioen og p4 og p3.

Men- tror jammen jeg skal bli flinkere til å utforske de andre kanalene også...

...tar turen til nrk å finner sendeplanen for de programmene som er gjengangere i denne tråden.

Skrevet

Ja, jeg hører på radio! Jeg veksler mellom Alltid Nyheter(når jeg har muligheten), P2 og P3. Vanligvis begynner jeg med P2, men må som regel skifte til P3 når P2 setter i gang med samiske nyheter eller folkemusikk.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Digger Radioresepsjonen. Ellers er jeg enig med en over som sier at Else i Ken eller Torkil er kul! De er morsomme. Liker også FK Fotball. Og ender av en eller annen grunn ofte opp med å høre Juntafil på lørdager....Kjører ofte bil når det går. Blir litt flau innimellom av det ;) Liker ikke så godt Mina eller Drillpikene. Ugg.

Skrevet

Må ha med meg Mina og Radio Resepsjonen på P3, samt Kommisjonen på Kanal24

• 2 uker senere...
Skrevet

Kveldsmat og Herreavelingen glemte jeg. Det er kos, det. :)

Skrevet
I bilen, på P3.

Liker Mina, Kompani Knudsen, Drillpikene, Ken eller Torkil (Else er kjempekul!), P3 Morgen. Artige programmer som det er lett å komme inn i og bra musikk (typisk P3-profil).

Samma her. Hører også på petre morgen hvis jeg er oppe på den tiden. Syntes det er koselig med radio og det er perfekt bakgrunnslyd når man trenger å konsentrere seg eller holder på med noe annet. Jeg er en av dem som også syntes det var kjipt at mina ble sparket for jeg likte å høre på det. Drillpikene er vel det jeg liker best, men syntes det var bedre for litt siden. Indianerne som lurer hverandre er morsomme :fnise:

Ellers liker jeg musikken til p3 :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Høyre mest på P4. Der pleiar det vera ein god del bra musikk frå mi ungdomstid på åttitalet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hører mye på radio. Har ikke TV, foretrekker radio for da kan jeg holde på med andre ting samtidig. Hører mest på P2 og noe på P1, liker best litt smale programmer som Sånn er livet, Verdt å vite og Språkteigen. Jeg hører også en god del på nettradio, da går det i Alltid folkemusikk, NRK gull eller Alltid klassisk. Kommersielle radiokanaler hører jeg ikke på, synes de stort sett er ganske masete.

Gjest Tante Kniker
Skrevet

Det blir mest NRK P1, samt en fast P2-tur hver lørdag kl. 15.03.

De programmene jeg hører mest på, er Her og nå, Herreavdelingen, Kveldsmat, Hallo i uken, Ukeslutt, Pop-quiz, PILS samt så mye som mulig av Vår Daglige Beatles, enten i Norgesglasset eller i Kveldsåpent. Dagsnytt 18 er en av hovedgrunnene til å holde seg på P2 innimellom.

Skrevet

Hva er podcast fornoe? Liker mange radioprogrammer, men ofte glemmer jeg dem. Kan jeg da laste de ned til mp3 spiller og høre når jeg vil? (for ofte går de når jeg er på skolen, sånn som kommisjonen på kanal24)

Skrevet (endret)

Hører lite på radio, da blir det som regel p4. Skifter av og til innpå NRJ, men de spiller som regel bare de samme sangene, og veldig mye tekno i det siste. :nei:

Endret av Advena
Skrevet

Hører på Radioresepsjonen, komisjonen, og komani knutsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...