Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #81 Skrevet 12. oktober 2007 Så det koster deg ikke en eneste kalori å gjøre et såpass alvorlig lovbrudd som det er å innta narkotiske stoffer? Jeg syns det er en skremmende utvikling, og jeg håper virkelig at dere som har slike mer eller mindre positive holdninger itl narkotika ikke er i jobb med barn eller unge. Og jeg håper at den gang jeg får barn ikke har noen med disse holdningene i min eller deres omgangskrets. Da ville jeg nok fortalt dem et alvorsord eller fire. Og det ville ikke kostet meg en eneste kalori å anmelde noen i min omgangskrets for bruk av stoffet om jeg visste de oppbevarte det hjemme..... Hvem som fucking helst
mysan Skrevet 12. oktober 2007 #82 Skrevet 12. oktober 2007 Ja, jeg nevner gjerne alkohol når hasjdebatten kommer opp. Ikke fordi jeg hyller hasjen, for det gjør jeg virkelig ikke, men fordi at for meg er det viktig at folk ser at alkoholen er minst like farlig. Og da tenker jeg ikke på lovligheten, for den har ingen ting med farligheten å gjøre. Jeg kunne selvfølgelig bare svart med et enstavelsesord på spørsmålet om jeg tror man kan bli avhengig av hasj, og det gjør jeg her: Ja. OK? (men sånt blir det ikke mye debatt av)
Gjest Skya Skrevet 13. oktober 2007 #83 Skrevet 13. oktober 2007 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2007 #84 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg tror man blir avhengig av hasj. Om det er fysisk eller psykisk avhengighet, kan for så vidt være det samme. Jeg personlig har den litt kontroversielle meningen at alkohol også burde være forbudt. Men: Alkohol er lovlig, og det er ikke narkotiske stoffer. Bruker man narkotiske stoffer er man dermed med på å støtte et verdensomspennende kriminelt miljø som gjør livet jævlig for millioner av mennesker verden over.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #85 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg kjøpte cannabis av vennen min som dyrket det selv. Så jeg støttet ikke noe annet enn hans modellflykjøp.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #86 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg kjøpte cannabis av vennen min som dyrket det selv. Så jeg støttet ikke noe annet enn hans modellflykjøp. Du gjorde deg selv til en kriminell da... Du skjuler en annens produksjon, salg og oppbevaring. I tillegg kjøpte du, oppbevarte og røyket.... Jeg syns det er forkastelig! Rett og slett. Det er en grunn til at det ikke er lovlig i Norge. Og jeg håper det fortsetter sånn. De kunne godt ha forbudt alkohol også for min del, for jeg drikker veldig sjelden, men her kommer vel kultur inn i bildet som noen nevner. Det er jo hasj og, men ikke her til lands. Så hva de gjør andre steder er vel egentlig ganske likegyldig?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #87 Skrevet 13. oktober 2007 Du gjorde deg selv til en kriminell da... Du skjuler en annens produksjon, salg og oppbevaring. I tillegg kjøpte du, oppbevarte og røyket.... Jeg syns det er forkastelig! Rett og slett. Det er en grunn til at det ikke er lovlig i Norge. Hvem skadet jeg? Hvorfor er det forkastelig? Det gikk ikke utover noen.
punkish Skrevet 13. oktober 2007 #88 Skrevet 13. oktober 2007 jeg røyker fire ganger i året. synes ikke det skulle vært å få på resept jeg, som naturmedisin. det knekker smerter som bare fy og det fyller en med ro. ja... beroligende rett og slett. uansett føler jeg ikke noe behov for å røyke. men jeg synes det er veldig avslappende og godt.
mysan Skrevet 13. oktober 2007 #89 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg syns det er forkastelig! Rett og slett. Det er en grunn til at det ikke er lovlig i Norge. Og jeg håper det fortsetter sånn. De kunne godt ha forbudt alkohol også for min del, for jeg drikker veldig sjelden, men her kommer vel kultur inn i bildet som noen nevner. Det er jo hasj og, men ikke her til lands. Så hva de gjør andre steder er vel egentlig ganske likegyldig? Artig med den der forbudsforherligelsen. Det vi ikke liker, kan vi forby. Har du lest hvordan tilstandene var i 30-åra da alkohol var forbudt i statene? Mulig det var forbudt overalt, her hjemme også, det vet jeg egentlig ikke, men der borte ga det god grobunn for mafiaen. Er forbud noen løsning? Mennesker VIL ruse seg. DET får vi aldri endret, så hvorfor ikke heller sørge for skadebegrensning? Ikke at denne tråden skulle handle om det heller, men i og med at argumentene for forbud kommer så...
Tabris Skrevet 13. oktober 2007 #90 Skrevet 13. oktober 2007 Har du lest hvordan tilstandene var i 30-åra da alkohol var forbudt i statene? Mulig det var forbudt overalt, her hjemme også, det vet jeg egentlig ikke, men der borte ga det god grobunn for mafiaen. Er forbud noen løsning? Jo, brennevin var forbudt i Norge da også.
Kacheek Skrevet 10. februar 2008 #91 Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hasj er noe man røyker for å bli sløv, det forenkler tankegangen din, og det skal ingenting til for å bli underholdt. Man kan for eksempel være fornøyd med å bare sitte og glane på TV, selv om man ikke får med seg handlingen eller hvilket program det er. Men det blir jo til en livsstil om man holder på for lenge. Man får mindre lyst til å møte folk, man vil helst bare sitte inne og gjøre minst mulig - alt utenfor boblen virker komplisert og stressende. Og så begynner man å ta for lett på jobb og venner. Jeg vil ikke si det er helseskadelig akkurat, men det er ikke en bra livsstil. Man kommer seg faktisk ingen vei, det blir vanskeligere å ta tak i ting, som f.eks. planer for fremtiden. Og man innbiller seg at det livet man lever er helt greit. Man går kun sammen med folk for å ha noen å røyke med. Og man lar kanskje være å møte nye mennesker, fordi man er redd for å møte noen som har et annet syn på det.. Det er kort sagt en ond sirkel. Endret 25. mai 2009 av Kacheek
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå